Conversie Optimalisatie: meer bezoekers én aankopen

Je website trekt dagelijks al veel bezoekers maar toch heb je het gevoel dat er meer uit te halen valt. Hoe zorg je er dan voor dat een hoger percentage van je bezoekers overgaat tot het doen van een aankoop, een inschrijving of het aanvragen van een afspraak? Oftewel: hoe kan je die conversie verhogen? Een conversie optimalisatie analyse door een van onze specialisten geeft antwoord!

Wat is Conversie Optimalisatie?

Het aankoopproces wordt vaak voorgesteld als een trechter: Aan de ene kant gaan alle potentiele klanten de trechter in en aan de andere kant komt een percentage eruit als daadwerkelijke klant. Het percentage bezoekers dat overgaat tot een aankoop noemen we het conversiepercentage. Conversie optimalisatie is het verhogen van dit percentage door middel van het analyseren en optimaliseren van de indeling van je website. We helpen je met dit analyseren en optimaliseren om meer omzet uit je website te halen.

Conversie verhogen via optimalisatie

We beginnen met een analyse van het aankoopproces van je website en sporen veelvoorkomende missers op. Daarna bekijken we nog specifiek je belangrijkste converterende pagina’s, zoals je landingspagina’s, aankooppagina’s en productpagina’s. Op basis van die analyse schrijven we een adviesrapport op maat, gericht op praktische verbeteradviezen. Dit rapport lichten we persoonlijk toe en we geven veel voorbeelden van hoe de verbeteringen eruit kunnen zien. Met dit rapport kan je het aantal conversies verhogen op je website.