Webmarketing FAQ – de belangrijkste termen

We gebruiken graag gewone taal en liever geen jargon, maar soms is het gewoon handig om allemaal dezelfde term te gebruiken. Op deze pagina vind je de meest gebruikte begrippen uit de marketingwereld en wat het precies inhoudt. Ook willen we je erop wijzen dat we gratis whitepapers hebben: handleidingen met een kort en compleet overzicht van de meest effectieve marketingtechnieken. Die kennis delen we graag met je!

  • Wat is Google Shopping?
    Google Shopping is een nieuw product van Google. Het is een zoekmachine die zoekt in alle webwinkels, op dezelfde manier als je naar afbeeldingen kunt zoeken. Het is erg gunstig om in deze zoekmachine voor te komen, dan vinden klanten je product en je website via nóg een manier. Je moet wel aan allerlei eisen voldoen om in Google Shopping voor te komen. Wij kennen alle regeltjes en die vertellen we je graag. Bekijk ons dienstaanbod en download de whitepaper over dit onderwerp.
  • Wat is Google Analytics?
    Met Google Analytics kan je de statistieken van je website bijhouden. Zo kan je bijvoorbeeld zien waar de bezoekers vandaan komen, welke pagina’s ze bekeken hebben en hoe lang ze gebleven zijn. Maar Analytics kan nog veel meer! Met dit gratis programma in de browser kan je informatie vinden waarmee je je website kunt verbeteren en meer conversies kunt krijgen. We maken graag een Google Analytics account voor je aan, of kun je ons je statistieken laten analyseren. Bekijk ons dienstaanbod.
  • Wat is Display Advertising?
    Display Advertising is het plaatsen van mooie banners op websites met advertentieplaatsen. Maar dan wel op een hele slimme manier: we zetten de banner zó in dat we er het meeste rendement mee kunnen bereiken. Ook kunnen we mensen die al eerder op je website zijn geweest opnieuw in aanraking brengen met de producten of diensten die ze bekeken hebben (remarketing). Dit vergroot de kans aanzienlijk dat ze terugkomen om alsnog tot aankoop over te gaan. Met Display Advertising bereik je mensen zodra ze een internetpagina openen. Klinkt als een mooie kans? Bekijk ons dienstaanbod en download de whitepaper over dit onderwerp.
  • Wat betekent SEO?
    SEO staat voor search engine optimization. Om hoog in de zoekmachineresultaten te komen, moet de inhoud en de opmaak van een website zijn geoptimaliseerd voor de manier waarop zoekmachines de paginaranking maken. Heb je goed rekening gehouden met SEO? Dan sta je hoog in de zoekmachinelijst en wordt de kans groter dat mensen op jouw website terecht komen. SEO is een vak apart, de rekenmethodes van de zoekmachines zijn behoorlijk complex. Er zijn een hoop trucs om je SEO direct te verbeteren. Klik hier om naar ons dienstaanbod te gaan en download hier de whitepaper over dit onderwerp.
  • Wat is conversie optimalisatie?
    Het doel van je website is het verkopen van je product of dienst. Elke verkoop is een conversie. Om het zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk te maken om tot aankoop over te gaan, zijn er allerlei aanpassingen aan je website mogelijk. Hoeveel stappen moeten je klanten doorlopen? Is de route die ze doorlopen ideaal? Is je site overzichtelijk genoeg? Er is veel kennis over hoe een site perfect geoptimaliseerd kan worden zodat het aantal conversies omhoog gaat. Wij hebben alle inzichten hierover verzameld! Bekijk ons dienstaanbod en download de whitepaper over dit onderwerp.
  • Wat betekent SEA?
    SEA staat voor search engine advertising. Je kan bij zoekmachines gesponsorde resultaten inkopen, dat wil zeggen dat als mensen op jouw zoektermen zoeken, jouw website op de eerste pagina staat. Pas als mensen op je advertentie klikken, kost het je geld. Het is dus een hele effectieve manier om je publiek te bereiken. Het beheren van zo’n campagne is precisiewerk. Hoe beter de campagne in elkaar zit, hoe hoger hij wordt gewaardeerd door de zoekmachines. Hoe hoger de waardering, hoe lager de kosten. Wil je hier iets mee? Bekijk ons dienstaanbod en download de whitepaper over dit onderwerp.