RSS Feed

Directe sales of Naamsbekendheid?

18-8-2010

Veel bedrijven zijn volledig gefocust op directe omzetstijgingen of aantallen leads. Maar naast rendement op korte termijn is er een heel belangrijk onderdeel wat vaak een ondergeschoven kindje is: Naamsbekendheid!

Nu kun je er natuurlijk vanuit gaan, dat wanneer je goed gevonden wordt op Google, er ook een stijging is in je naamsbekendheid. Maar is dat wel zo en, nog belangrijker, is die stijging dan genoeg?

Naar mijn mening is het niet genoeg om alleen gevonden te worden op Google. De internetgebruiker is 95% van zijn tijd op andere websites dan zoekmachines (zoals blogs, nieuwssites, productsites e.a.). Ik hoor je denken: ‘Als dat niet genoeg is, wat moet ik dan nog meer doen?’

De oplossing: Het Google Inhoudsnetwerk (ook wel het Content Network genoemd). Hiermee kun je op veel van deze websites adverteren. Maarliefst 85% van de Nederlandse websites is aangemeld bij het Google Inhoudsnetwerk.

Door middel van banner-, video- en/of tekstadvertenties kun je meer naamsbekendheid creëren voor je bedrijf. Je kunt er voor kiezen om te betalen per click (net als bij zoekmachine adverteren) maar je kunt ook per 1000 vertoningen betalen. Uiteraard kun je een Inhoudsnetwerk campagne ook inzetten om bestellingen / leads te genereren.

Google Inhoudsnetwerk

Ik kan me voorstellen dat, wanneer je nu voornamelijk focust op directe omzet, je sceptisch bent over het verbeteren van je naamsbekendheid. Dan zou ik graag willen verwijzen naar een blogpost van mijn collega Corné over het AIDA-model. Hierin komt naar voren dat het omzetverhogend kan werken om potentiële klanten al te benaderen voordat zij de behoefte hebben.

Wat kun je nog meer met het inhoudsnetwerk? Het is bijvoorbeeld ook mogelijk elke bezoeker een “label” te geven en een specifieke banner te laten zien. Daarover meer in mijn volgende post. Kan je niet wachten? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden!

Mariska

Mariska is sinds oktober 2008 werkzaam bij Zeo. Zij is begonnen als Online Marketeer, is verder gegaan als Teamleider SEA/SEO en heeft nu haar kennis en kunde gebundeld om klanten te adviseren over de te volgen Online Marketing Strategie. Dit doet zij als Projectmanager Online Marketing bij Zeo.

0 thoughts on “Directe sales of Naamsbekendheid?

  1. Peter Minkjan 18-08-2010

    Leuk stuk, ik ben zelf ook een fan van het inhoudsnetwerk. Het heet trouwens sinds enkele weken Google Display Network i.p.v. Content Network.

  2. Mariska 18-08-2010

    Dag Peter,

    Bedankt voor je reactie! Er zijn inderdaad verschillende manieren om het beestje bij zijn naam te noemen. Goed om te weten dat er nog meer fans zijn!

    Groeten, Mariska

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*