RSS Feed

Online Marketing Blog

Dynamische remarketing

Wat maakt dynamische remarketing anders dan normale remarketing? Voordat we hier antwoord op kunnen geven moeten we natuurlijk eerst weten wat er verstaan wordt onder “normale remarketing”. Remarketing bij Google is het laten zien van een boodschap aan personen die in het verleden op je website zijn geweest. Dit is een standaard boodschap die je aan al je bezoekers kan laten zien. Dynamische remarketing gaat een stapje verder. Bij Dynamische Remarketing laat je een op maat gemaakte boodschap zien aan je bezoeker die een bepaald product in het verleden heeft bekeken.

Hoe werkt dynamische remarketing?

Wanneer je voor het eerst een dynamische remarketing campagne opzet krijg je van AdWords een tag. Deze tag heeft aangepaste parameters die een aantal onderdelen kan uitlezen van de pagina, zoals een product-id. Deze tag moet je op elke pagina plaatsen. Wanneer een bezoeker nu op de site komt, voegt de tag deze persoon toe aan een remarketinglijst die gekoppeld is aan het product-id. Op deze manier kan een bezoeker later op een website die aangesloten is op het Google Display Netwerk je advertentie te zien krijgen.

Dynamsche remarketing

Lees verder

Gericht adverteren met Display Advertising!

De omzet van display advertising is voor het eerst sinds de economische crisis enorm gestegen. Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door Deloitte en in opdracht van IAB Nederland. In het eerste halfjaar van 2014 groeide display advertising met 16% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013. Binnen display advertising is het onderdeel mobile het snelst groeiende medium. Dit medium heeft  een groei van maar liefst 72% behaald en breekt hiermee definitief door.

Display advertising groeit hardLees verder

Nieuw in Google AdWords: de highlight-extensie!

Misschien heb je het al gezien in je AdWords campagne op het tabblad Advertentie-extensies:  de highlight-extensie. Sinds kort is het mogelijk om met deze extensie extra highlights aan je advertenties toe te voegen. Advertentie-extensies zijn een uitbreiding van je tekstadvertentie. Er zijn verschillende soorten, zoals bijvoorbeeld een locatie-extensie waarmee mensen je adres te zien krijgen onder de tekstadvertentie.

blog

Lees verder

Wat betekent de nieuwe consumentenwet voor jouw webshop?

Sinds 13 juni 2014 is er een nieuwe consumentenwet van kracht in Nederland waaraan iedere B2C webshop moet voldoen. In de praktijk blijkt dat lang niet elke webshop zich er al aan houdt. De aanpassingen in de wetgeving hebben belangrijke gevolgen voor de weergave van bepaalde informatie, maar wat betekent dit voor jouw webshop? In deze blogpost de belangrijkste punten.

Herroepingsrecht

Ten eerste is het herroepingsrecht verlengd van 7 naar 14 dagen. Deze termijn gaat van start zodra de consument al zijn bestelde producten heeft ontvangen of de overeenkomst is gesloten. Daarnaast moet er op de website ook een modelformulier beschikbaar zijn. Dit mag digitaal of printbaar zijn. De consument moet het formulier kunnen gebruiken om af te zien van een aankoop. Bekijk een voorbeeld van een modelformulier.Lees verder

Eindelijk! Plan nu ook je advertenties in op Facebook.

Inspelen op de vervelende maandag ochtend? Alleen adverteren op werktijden? Niet adverteren in het weekend (of juist wel!)? Het kan nu eindelijk met Facebook advertising! Wij wachtten er al even op: een advertentieplanning aanmaken (ad scheduling) voor Facebook advertenties.

Advertentieplanning op Facebook?

Hiermee kan er nu geadverteerd worden op zeer gerichte tijdstippen en uren van de dag. Een voorbeeld is adverteren onder werktijd met “bel nu 030 711 55 55 ”. Buiten werktijden, wanneer bellen geen zin heeft, kan de CTA (Call-To-Action) verwijzen naar een formulier. Tevens kun je denken aan leuke acties rond lunchtijden, slaaptijden of zelfs vrijdagmiddag van 16:00 tot 17:00 uur. Zie jij de meeste conversies tussen 9:00 en 10:00 uur binnenkomen of laat Google Analytics zien dat er tussen 12:00 en 13:00 uur juist niets besteld wordt? Maak van deze kennis dan ook gebruik op Facebook.

WhatIsAdSchedulingLees verder

Vier ideeën om groei te realiseren met AdWords

Wil je jouw AdWords-account optimaal gebruiken? In deze blogpost enkele ideeën om verdere groei te realiseren met de diverse mogelijkheden van AdWords.Groei realiseren - afbeelding

Stel, je hebt een standaard AdWords-campagne (of enkele campagnes) draaien en bent al enige tijd bezig om deze te optimaliseren. Wat kan dan een volgende stap zijn om verdere groei te realiseren? Wat kun je nog meer ondernemen om het conversiepercentage te verhogen? Hieronder vier ideeën om je AdWords-campagnes verder uit te bouwen.

1. Remarketing

Met een remarketing-campagne kun je mensen die interesse hebben getoond opnieuw bereiken om te proberen ze terug te halen naar je site. Dit kunnen bijvoorbeeld mensen zijn die de site hebben bezocht zonder een conversie te doen. Of mensen die iets in het winkelmandje hebben geplaatst maar geen bestelling hebben gedaan. Door deze bezoekers te retargeten, kun je ze elders op het web opnieuw attenderen op jouw site. Je kunt ze een (beeld-/dynamische-/tekst-) advertentie tonen op sites in het Display Netwerk. Of ze een speciale tekstadvertentie laten zien als ze opnieuw zoeken binnen Google.Lees verder

HTTPS-verbinding als ranking factor

HTTPS encryptieOnlangs kondigde Google groot nieuws aan. De HTTPS-verbinding is officieel toegevoegd als ranking factor voor de organische zoekresultaten. Dit betekent dat websites die een HTTPS-verbinding (SSL-certificaat) hebben, hoger worden gewaardeerd. Matt Cutts, Directeur Google spam team, gaf op het evenement SMX West al aan dat hij graag zou zien dat SSL-certificaten in de toekomst een ranking factor zou worden.

De maanden na deze uitspraak is Google uitvoerig gaan testen met de HTTPS-verbindingen in hun algoritme en dit gaf volgens Google zelf een positief resultaat qua relevantie en rankings in Google ’s zoekresultaten.Lees verder

Mobiel binnen de Journey of a Sale!

In een eerdere blogpost lieten we de verandering van het koopproces zien. Daarin kwam naar voren dat er een duidelijke verandering is geweest in het koopproces van de consumenten. Het proces bestond voorheen uit drie stappen: dromen, overdenken en kopen. Door de komst van internet en alle handigheden die dit biedt zijn er twee stappen bijgekomen en ziet het koopproces er als volgt uit: dromen, onderzoeken, overdenken, vergelijken, kopen.

Een grote verandering die hier invloed op heeft gehad is dat de mediaconsumptie veranderd is en significante verschuivingen laat zien. In de grafiek hier onder is te zien dat onder andere het gebruik van mobiel enorm gegroeid is.

mediaconsumptieLees verder

“Help, hoe bouw ik een Google AdWords Campagne?”

Wil jij graag zelf een Google AdWords campagne kunnen opbouwen, maar weet je niet waar je moet beginnen? In dit artikel vind je een zevental stappen die jou op weg helpen!

GoogleAdwordsafbeelding

Stap 1: Doelstellingen en uitgangspunten bepalen

Ga van tevoren na waarom je wil starten met Google AdWords en wat de bijbehorende doelstellingen en uitgangspunten zijn. Denk hierbij aan de volgende vragen:

  • Wat is het doel/wat zijn de doelstellingen die ik wil behalen?
  • Wat is het maximale budget dat kan worden uitgegeven?
  • Welke doelgroep wil ik bereiken?

Stap 2: Meten=Weten!

Om de campagne straks goed te kunnen meten en optimaliseren, is het van belang dat je de volgende meetcodes op je website plaatst:Lees verder

Klaar voor de feestdagen?

Op tijd beginnen met je marketing voor Sinterklaas en Kerst is erg belangrijk.  Nog niet overtuigd? Bekijk dan eens deze cijfers:

  • Online retailers hadden in 2013 al een stijging van 47% bovenop hun normale weekomzet!
  • 81% van de consumenten gaf in 2013 aan dat zij hun decemberinkopen via tablet, smartphone of computer gaan doen.
  • Consumenten doen hun decemberaankopen al begin november.

Deze cijfers liegen er niet om. Maar hoe pak je het aan? Wat werkt wel en wat werkt niet? Dat is en blijft natuurlijk giswerk want niemand heeft een glazen bol waarmee de toekomst voorspeld wordt.

Vanuit de koopcyclus wordt je wel een stuk wijzer. Voorheen bestond een koopcyclus uit dromen -> overdenken -> kopen. Tegenwoordig heeft deze twee extra stappen.

KoopprocesLees verder