RSS Feed

Online Marketing Blog

Facebook weet alles: maak daar gebruik van!

Social media spelen een steeds grotere rol in het koopproces van consumenten. Maar hoe zet je ze op de juiste manier in? Voor Facebook geldt dat wanneer je veel mensen wilt bereiken, je hiervoor moet betalen. Met gemiddelde kosten per klik van € 0,28 in Q4 van 2014 is dit goedkoper dan AdWords! Facebook Advertising geeft je de mogelijkheid om op profielen te targetten. Je kiest daarnaast een doel zoals bezoekers naar de website, interactie op een bericht of misschien zelfs het afspelen van je video. Dan kies je de doelgroep die het meest geïnteresseerd zal zijn in jouw boodschap en maak je voor deze doelgroep een op maat gemaakte advertentie.

Custom Audience

Lees verder

In 3 eenvoudige stappen e-mailmarketing in kaart

Heb je dat ook wel eens? Je stuurt regelmatig een nieuwsbrief, maar je weet niet waar je google_analytics_logobezoekers op klikken in de nieuwsbrief en wat ze vervolgens op je website doen. Met UTM-tags  weet je precies op welke links jouw doelgroep geklikt heeft. UTM-tags zijn parameters die je toevoegt aan URL’s.  In 3 stappen is dit op te zetten en je weet precies wat er uit nieuwsbrieven komt qua bezoekers, opbrengsten en meer!

Lees verder

Interesse targeting in AdWords wordt vervangen!

Om de juiste doelgroep te bereiken via AdWords was er voorheen de mogelijkheid om consumenten te bereiken via interesse targeting in AdWords. Google heeft aangegeven dat in het begin van 2015 deze manier van targetten zal vervallen. Dit zorgt ervoor dat je de campagnes die je hebt getarget op interesse moet gaan overzetten naar een andere targeting. De nieuwe mogelijkheden die je dan hebt, zijn ‘affiniteitsdoelgroepen’ en ‘in-market-doelgroepen’.

Affiniteitsdoelgroepen

Lees verder

Google wijzigt mobiele AdWords ads in 2015

Het was altijd zo dat de advertentieteksten op Google standaard hetzelfde waren voor desktop als voor een mobiel apparaat. Google gaf eerder aan dat dit op de schop zou gaan vanaf oktober 2014. Hierbij zou de advertentietekst worden ingekort om plaats te maken voor meer extensies op mobiel. Hieronder zie je wat er zou veranderen voor mobiele advertenties in AdWords:

Deze verandering wordt uitgesteld tot het voorjaar van 2015!Mobiele advertentie
Bron: Google AdWords Blogspot

Lees verder

How to: online marketingplan voor webshops

Een online marketingplan kan tegenwoordig bijna niet meer ontbreken in een serieus bedrijf. Vooral niet voor webshops! Een online marketingplan helpt je richting te geven aan je  online marketing én aan je webshop. Daarbij kun je de verschillende online marketingtools goed op elkaar afstemmen zodat deze elkaar versterken. In deze blogpost enkele tips voor het schrijven van een online marketingplan en een overzicht van de middelen die niet kunnen ontbreken!

11446717_m

Lees verder

Blokkeren Javascript en CSS kan leiden tot minder SEO verkeer

Google heeft vorige week zijn richtlijnen voor webmasters aangepast. Dat betekent dat Google bevestigt wat al langer in de lucht hing. Google wil voortaan een website beter bekijken, zodat duidelijk wordt hoe deze is opgebouwd qua lay-out. Dat betekent dat JS en CSS bestanden niet meer geblokkeerd moeten worden. Google schrijft zelf op haar blog “het blokkeren van Javascript en CSS heeft een negatieve invloed op je indexatie en posities in Google”.

Wordt javascript en CSS geblokkeerd op mijn website?

De grote vraag is: “Blokkeer ik op mijn website Javascript en CSS?”. Dit kun je eenvoudig opzoeken in Google Webmaster Tools. Lees verder

Laatst aangepast op:

1 reactie

Google Grants: AdWords voor non-profitorganisaties

Google Grants

Goede doelen zijn met het Google Grants programma eindelijk goed vindbaar in het Google zoeknetwerk. Wanneer je in aanmerking komt voor het Google Grants programma stelt Google namelijk een klikbudget van $10.000 beschikbaar om gratis te adverteren in AdWords. Dit budget mag vervolgens gebruikt worden voor naamsbekendheid, meer donaties of om vrijwilligers te werven.

Hoe kom ik in aanmerking voor Google Grants?

Om in aanmerking te komen voor Google Ads Grants moet de organisatie aan een paar eisen voldoen:Lees verder

Tien online strategie tips voor de feestdagen

Ingepakte cadeaus als speciale serviceVoor de meeste webshops is het laatste kwartaal, dat vol zit met feest- en vakantiedagen, een zeer belangrijk kwartaal. Google meldt in deze periode een enorme stijging in verkeer en in aantal transacties. Uit trendonderzoek dat zij deden over de feestdagenperiode in de VS in 2013 en eerdere jaren blijkt dat jaar in jaar uit een verdubbeling van traffic is te zien in deze periode. Ook begint de interesse van consumenten eerder dan voorheen en duurt deze zelfs tot na de Kerst. Zorg dus dat je het maximale uit deze feestdagenperiode haalt en anticipeer tijdig. Hieronder volgen 10 tips voor je online strategie voor de feestdagen. Lees verder

ROI werd ROAS in Google Analytics: een verbetering?

Je stopt € 1 in een AdWords campagne en hoeveel krijg je daar nou voor terug? Dit is een google_analytics_logobelangrijke vraag voor een webshop, want uiteindelijk wil je dat een AdWords campagne rendabel is en blijft. In Google Analytics vond er vorige maand stilletjes een verandering plaats in de meetwijze hiervan. Voorheen kon je de ROI inzien, maar dat is nu ROAS geworden. Wat is precies het verschil tussen deze variabelen?

Lees verder

Laatst aangepast op:

2 reacties

4 SEO tips om je WordPress website beter vindbaar te maken!

WordPress_SEO_tipsWordPress is het grootste open source platform voor websites. Het begon als format voor blogs, maar is de afgelopen jaren gegroeid naar een volwaardig CMS voor je website. Om gevonden te worden in Google is het van belang om je website te optimaliseren. Ook voor WordPress websites geldt dit. Ik krijg vaak de vraag: “Zorgt het hebben van een WordPress website ervoor dat je goed gevonden wordt?”. Dat is maar deels waar. WordPress is een perfect platform om goed te optimaliseren en beschikt over de meeste eisen om technisch goed gevonden te worden. Echter, een WordPress website moet ook geoptimaliseerd worden. In deze blogpost 4 SEO tips om jouw WordPress website beter vindbaar te maken!Lees verder