RSS Feed

Online Marketing Blog

Mobiele advertenties in AdWords, vertraagd tot begin 2015

Het was altijd zo dat de advertentieteksten op Google standaard hetzelfde waren voor desktop als voor een mobiel apparaat. Google gaf eerder aan dat dit op de schop zou gaan vanaf oktober 2014. Hierbij zou de advertentietekst worden ingekort om plaats te maken voor meer extensies op mobiel. Hieronder zie je wat er zou veranderen voor mobiele advertenties in AdWords:

Deze verandering wordt uitgesteld tot het voorjaar van 2015!Mobiele advertentie
Bron: Google AdWords Blogspot

Lees verder

How to: online marketingplan voor webshops

Een online marketingplan kan tegenwoordig bijna niet meer ontbreken in een serieus bedrijf. Vooral niet voor webshops! Een online marketingplan helpt je richting te geven aan je  online marketing én aan je webshop. Daarbij kun je de verschillende online marketingtools goed op elkaar afstemmen zodat deze elkaar versterken. In deze blogpost enkele tips voor het schrijven van een online marketingplan en een overzicht van de middelen die niet kunnen ontbreken!

11446717_m

Lees verder

Blokkeren Javascript en CSS kan leiden tot minder SEO verkeer

Google heeft vorige week zijn richtlijnen voor webmasters aangepast. Dat betekent dat Google bevestigt wat al langer in de lucht hing. Google wil voortaan een website beter bekijken, zodat duidelijk wordt hoe deze is opgebouwd qua lay-out. Dat betekent dat JS en CSS bestanden niet meer geblokkeerd moeten worden. Google schrijft zelf op haar blog “het blokkeren van Javascript en CSS heeft een negatieve invloed op je indexatie en posities in Google”.

Wordt javascript en CSS geblokkeerd op mijn website?

De grote vraag is: “Blokkeer ik op mijn website Javascript en CSS?”. Dit kun je eenvoudig opzoeken in Google Webmaster Tools. Lees verder

Google Grants: AdWords voor non-profitorganisaties

Google Grants

Goede doelen zijn met het Google Grants programma eindelijk goed vindbaar in het Google zoeknetwerk. Wanneer je in aanmerking komt voor het Google Grants programma stelt Google namelijk een klikbudget van $10.000 beschikbaar om gratis te adverteren in AdWords. Dit budget mag vervolgens gebruikt worden voor naamsbekendheid, meer donaties of om vrijwilligers te werven.

Hoe kom ik in aanmerking voor Google Grants?

Om in aanmerking te komen voor Google Ads Grants moet de organisatie aan een paar eisen voldoen:Lees verder

Tien online strategie tips voor de feestdagen

Ingepakte cadeaus als speciale serviceVoor de meeste webshops is het laatste kwartaal, dat vol zit met feest- en vakantiedagen, een zeer belangrijk kwartaal. Google meldt in deze periode een enorme stijging in verkeer en in aantal transacties. Uit trendonderzoek dat zij deden over de feestdagenperiode in de VS in 2013 en eerdere jaren blijkt dat jaar in jaar uit een verdubbeling van traffic is te zien in deze periode. Ook begint de interesse van consumenten eerder dan voorheen en duurt deze zelfs tot na de Kerst. Zorg dus dat je het maximale uit deze feestdagenperiode haalt en anticipeer tijdig. Hieronder volgen 10 tips voor je online strategie voor de feestdagen. Lees verder

ROI werd ROAS in Google Analytics: een verbetering?

Je stopt € 1 in een AdWords campagne en hoeveel krijg je daar nou voor terug? Dit is een google_analytics_logobelangrijke vraag voor een webshop, want uiteindelijk wil je dat een AdWords campagne rendabel is en blijft. In Google Analytics vond er vorige maand stilletjes een verandering plaats in de meetwijze hiervan. Voorheen kon je de ROI inzien, maar dat is nu ROAS geworden. Wat is precies het verschil tussen deze variabelen?

Lees verder

Laatst aangepast op:

2 reacties

4 SEO tips om je WordPress website beter vindbaar te maken!

WordPress_SEO_tipsWordPress is het grootste open source platform voor websites. Het begon als format voor blogs, maar is de afgelopen jaren gegroeid naar een volwaardig CMS voor je website. Om gevonden te worden in Google is het van belang om je website te optimaliseren. Ook voor WordPress websites geldt dit. Ik krijg vaak de vraag: “Zorgt het hebben van een WordPress website ervoor dat je goed gevonden wordt?”. Dat is maar deels waar. WordPress is een perfect platform om goed te optimaliseren en beschikt over de meeste eisen om technisch goed gevonden te worden. Echter, een WordPress website moet ook geoptimaliseerd worden. In deze blogpost 4 SEO tips om jouw WordPress website beter vindbaar te maken!Lees verder

Hoe werkt dynamische remarketing voor webshops?

Wat maakt dynamische remarketing anders dan normale remarketing en wat is de meerwaarde voor webshops? Voordat we hier antwoord op kunnen geven moeten we natuurlijk eerst weten wat er verstaan wordt onder ‘normale’ remarketing. Remarketing bij Google is het laten zien van een boodschap aan personen die in het verleden op je website zijn geweest. Dit is een standaard boodschap die je aan al je bezoekers kan laten zien. Dynamische remarketing gaat een stapje verder. Bij dynamische remarketing laat je een op maat gemaakte boodschap zien aan je bezoeker die een specifiek product in het verleden heeft bekeken. Dit biedt veel mogelijkheden voor webshops!

Hoe werkt dynamische remarketing?

Wanneer je voor het eerst een dynamische remarketing campagne opzet, krijg je van AdWords een tag. Deze tag heeft aangepaste parameters die een aantal onderdelen kunnen uitlezen van de pagina, zoals een product-id. Deze tag moet je op elke pagina plaatsen. Wanneer een bezoeker nu op de site komt, voegt de tag deze persoon toe aan een remarketinglijst die gekoppeld is aan het product-id. Op deze manier kan een bezoeker later op een website die aangesloten is op het Google Display Netwerk je advertentie te zien krijgen.

Dynamsche remarketing

Lees verder

Gericht adverteren met Display Advertising!

De omzet van display advertising is voor het eerst sinds de economische crisis enorm gestegen. Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door Deloitte en in opdracht van IAB Nederland. In het eerste halfjaar van 2014 groeide display advertising met 16% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013. Binnen display advertising is het onderdeel mobile het snelst groeiende medium. Dit medium heeft  een groei van maar liefst 72% behaald en breekt hiermee definitief door.

Display advertising groeit hardLees verder

Nieuw in Google AdWords: de highlight-extensie!

Misschien heb je het al gezien in je AdWords campagne op het tabblad Advertentie-extensies:  de highlight-extensie. Sinds kort is het mogelijk om met deze extensie extra highlights aan je advertenties toe te voegen. Advertentie-extensies zijn een uitbreiding van je tekstadvertentie. Er zijn verschillende soorten, zoals bijvoorbeeld een locatie-extensie waarmee mensen je adres te zien krijgen onder de tekstadvertentie.

blog

Lees verder