RSS Feed

Online Marketing Blog

Google Grants: AdWords voor non-profitorganisaties

Google Grants

Goede doelen zijn met het Google Grants programma eindelijk goed vindbaar in het Google zoeknetwerk. Wanneer je in aanmerking komt voor het Google Grants programma stelt Google namelijk een klikbudget van $10.000 beschikbaar om gratis te adverteren in AdWords. Dit budget mag vervolgens gebruikt worden voor naamsbekendheid, meer donaties of om vrijwilligers te werven.

Hoe kom ik in aanmerking voor Google Grants?

Om in aanmerking te komen voor Google Ads Grants moet de organisatie aan een paar eisen voldoen:Lees verder

Tien online strategie tips voor de feestdagen

Ingepakte cadeaus als speciale serviceVoor de meeste webshops is het laatste kwartaal, dat vol zit met feest- en vakantiedagen, een zeer belangrijk kwartaal. Google meldt in deze periode een enorme stijging in verkeer en in aantal transacties. Uit trendonderzoek dat zij deden over de feestdagenperiode in de VS in 2013 en eerdere jaren blijkt dat jaar in jaar uit een verdubbeling van traffic is te zien in deze periode. Ook begint de interesse van consumenten eerder dan voorheen en duurt deze zelfs tot na de Kerst. Zorg dus dat je het maximale uit deze feestdagenperiode haalt en anticipeer tijdig. Hieronder volgen 10 tips voor je online strategie voor de feestdagen. Lees verder

ROI werd ROAS in Google Analytics: een verbetering?

Je stopt € 1 in een AdWords campagne en hoeveel krijg je daar nou voor terug? Dit is een google_analytics_logobelangrijke vraag voor een webshop, want uiteindelijk wil je dat een AdWords campagne rendabel is en blijft. In Google Analytics vond er vorige maand stilletjes een verandering plaats in de meetwijze hiervan. Voorheen kon je de ROI inzien, maar dat is nu ROAS geworden. Wat is precies het verschil tussen deze variabelen?

Lees verder

Laatst aangepast op:

2 reacties

4 SEO tips om je WordPress website beter vindbaar te maken!

WordPress_SEO_tipsWordPress is het grootste open source platform voor websites. Het begon als format voor blogs, maar is de afgelopen jaren gegroeid naar een volwaardig CMS voor je website. Om gevonden te worden in Google is het van belang om je website te optimaliseren. Ook voor WordPress websites geldt dit. Ik krijg vaak de vraag: “Zorgt het hebben van een WordPress website ervoor dat je goed gevonden wordt?”. Dat is maar deels waar. WordPress is een perfect platform om goed te optimaliseren en beschikt over de meeste eisen om technisch goed gevonden te worden. Echter, een WordPress website moet ook geoptimaliseerd worden. In deze blogpost 4 SEO tips om jouw WordPress website beter vindbaar te maken!Lees verder

Hoe werkt dynamische remarketing voor webshops?

Wat maakt dynamische remarketing anders dan normale remarketing en wat is de meerwaarde voor webshops? Voordat we hier antwoord op kunnen geven moeten we natuurlijk eerst weten wat er verstaan wordt onder ‘normale’ remarketing. Remarketing bij Google is het laten zien van een boodschap aan personen die in het verleden op je website zijn geweest. Dit is een standaard boodschap die je aan al je bezoekers kan laten zien. Dynamische remarketing gaat een stapje verder. Bij dynamische remarketing laat je een op maat gemaakte boodschap zien aan je bezoeker die een specifiek product in het verleden heeft bekeken. Dit biedt veel mogelijkheden voor webshops!

Hoe werkt dynamische remarketing?

Wanneer je voor het eerst een dynamische remarketing campagne opzet, krijg je van AdWords een tag. Deze tag heeft aangepaste parameters die een aantal onderdelen kunnen uitlezen van de pagina, zoals een product-id. Deze tag moet je op elke pagina plaatsen. Wanneer een bezoeker nu op de site komt, voegt de tag deze persoon toe aan een remarketinglijst die gekoppeld is aan het product-id. Op deze manier kan een bezoeker later op een website die aangesloten is op het Google Display Netwerk je advertentie te zien krijgen.

Dynamsche remarketing

Lees verder

Gericht adverteren met Display Advertising!

De omzet van display advertising is voor het eerst sinds de economische crisis enorm gestegen. Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door Deloitte en in opdracht van IAB Nederland. In het eerste halfjaar van 2014 groeide display advertising met 16% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013. Binnen display advertising is het onderdeel mobile het snelst groeiende medium. Dit medium heeft  een groei van maar liefst 72% behaald en breekt hiermee definitief door.

Display advertising groeit hardLees verder

Nieuw in Google AdWords: de highlight-extensie!

Misschien heb je het al gezien in je AdWords campagne op het tabblad Advertentie-extensies:  de highlight-extensie. Sinds kort is het mogelijk om met deze extensie extra highlights aan je advertenties toe te voegen. Advertentie-extensies zijn een uitbreiding van je tekstadvertentie. Er zijn verschillende soorten, zoals bijvoorbeeld een locatie-extensie waarmee mensen je adres te zien krijgen onder de tekstadvertentie.

blog

Lees verder

Wat betekent de nieuwe consumentenwet voor jouw webshop?

Sinds 13 juni 2014 is er een nieuwe consumentenwet van kracht in Nederland waaraan iedere B2C webshop moet voldoen. In de praktijk blijkt dat lang niet elke webshop zich er al aan houdt. De aanpassingen in de wetgeving hebben belangrijke gevolgen voor de weergave van bepaalde informatie, maar wat betekent dit voor jouw webshop? In deze blogpost de belangrijkste punten.

Herroepingsrecht

Ten eerste is het herroepingsrecht verlengd van 7 naar 14 dagen. Deze termijn gaat van start zodra de consument al zijn bestelde producten heeft ontvangen of de overeenkomst is gesloten. Daarnaast moet er op de website ook een modelformulier beschikbaar zijn. Dit mag digitaal of printbaar zijn. De consument moet het formulier kunnen gebruiken om af te zien van een aankoop. Bekijk een voorbeeld van een modelformulier.Lees verder

Eindelijk! Plan nu ook je advertenties in op Facebook.

Inspelen op de vervelende maandag ochtend? Alleen adverteren op werktijden? Niet adverteren in het weekend (of juist wel!)? Het kan nu eindelijk met Facebook advertising! Wij wachtten er al even op: een advertentieplanning aanmaken (ad scheduling) voor Facebook advertenties.

Advertentieplanning op Facebook?

Hiermee kan er nu geadverteerd worden op zeer gerichte tijdstippen en uren van de dag. Een voorbeeld is adverteren onder werktijd met “bel nu 030 711 55 55 ”. Buiten werktijden, wanneer bellen geen zin heeft, kan de CTA (Call-To-Action) verwijzen naar een formulier. Tevens kun je denken aan leuke acties rond lunchtijden, slaaptijden of zelfs vrijdagmiddag van 16:00 tot 17:00 uur. Zie jij de meeste conversies tussen 9:00 en 10:00 uur binnenkomen of laat Google Analytics zien dat er tussen 12:00 en 13:00 uur juist niets besteld wordt? Maak van deze kennis dan ook gebruik op Facebook.

WhatIsAdSchedulingLees verder

Vier ideeën om groei te realiseren met AdWords

Wil je jouw AdWords-account optimaal gebruiken? In deze blogpost enkele ideeën om verdere groei te realiseren met de diverse mogelijkheden van AdWords.Groei realiseren - afbeelding

Stel, je hebt een standaard AdWords-campagne (of enkele campagnes) draaien en bent al enige tijd bezig om deze te optimaliseren. Wat kan dan een volgende stap zijn om verdere groei te realiseren? Wat kun je nog meer ondernemen om het conversiepercentage te verhogen? Hieronder vier ideeën om je AdWords-campagnes verder uit te bouwen.

1. Remarketing

Met een remarketing-campagne kun je mensen die interesse hebben getoond opnieuw bereiken om te proberen ze terug te halen naar je site. Dit kunnen bijvoorbeeld mensen zijn die de site hebben bezocht zonder een conversie te doen. Of mensen die iets in het winkelmandje hebben geplaatst maar geen bestelling hebben gedaan. Door deze bezoekers te retargeten, kun je ze elders op het web opnieuw attenderen op jouw site. Je kunt ze een (beeld-/dynamische-/tekst-) advertentie tonen op sites in het Display Netwerk. Of ze een speciale tekstadvertentie laten zien als ze opnieuw zoeken binnen Google.Lees verder