RSS Feed

Online Marketing Blog

5 situaties om labels in AdWords te gebruiken

Ben je het overzicht kwijt in je AdWords campagne, omdat je zoveel campagnes adwords blogonline hebt staan? Labels in AdWords zorgen ervoor dat dit wordt opgelost. Eerder zijn wij al ingegaan op het gebruik van labels in AdWords. Voor de overzichtelijkheid is het handig om gebruik te maken van labels in AdWords. Je kunt namelijk snel en eenvoudig rapporteren en je kunt labels met elkaar vergelijken om op die manier de strategie te bepalen. Ik zal ingaan op 5 situaties waarin je labels in AdWords kunt gebruiken.

Lees verder

Vijf manieren om je organische bereik te vergroten op Facebook.

Misschien heb je het al wel gemerkt, maar de afgelopen tijd is het organische bereik van berichten op Facebook gedaald. Van alle fans van je bedrijfspagina ziet nu nog ongeveer 6% je berichten. Volgens Facebook is de relevantie van de berichten groter geworden.

Schermafbeelding-2014-05-05-om-13.12.28

Gelukkig zijn er een aantal manieren om het bereik van je berichten te vergroten. Deze zal ik in deze blogpost gaan bespreken. Allereerst is het handig om te weten wat er voor zorgt dat het bereik omhoog gaat. Belangrijk hierbij is de populariteit van je bericht. Dit houdt in: het aantal likes, comments, shares en clicks die er op je bericht komen. Hier volgen enkele tips om de populariteit van je bericht te vergroten. Lees verder

Panda 4.0: CSS en JS bestanden uitsluiten in robots.txt

Ongeveer 1,5 maand geleden rolde Google Panda 4.0. uit. Google Panda is onderdeel van het Google algoritme en bestaat sinds 2011. Na het uitrollen van Panda 4.0 zijn er veel websites die getroffen zijn en meer dan 50% van hun organische verkeer verloren. Vooral in Amerika verloren grote websites veel verkeer. Enkele grote verliezers waren Ebay.com (33%) en Cheapflights.com (33%). Natuurlijk waren er ook winnaars zoals shopstyle.com (+250%) en medterms.com (+500%).

Ben jij zelf ook slachtoffer geworden van een daling in je organische verkeer? Merk je ook dat je posities/verkeer dalen? Is dit allemaal gebeurd in de periode 1 mei – 1 juni? Dan kun je er vanuit gaan dat dit komt door de nieuwe Panda update. Wat moet je doen om deze daling te stoppen en om te laten keren?

Een van de mogelijkheden die ik de afgelopen weken tegenkwam is het blokkeren van Javascript en CSS bestanden. Als je namelijk de Google Webmaster Tools van je website induikt heb je de optie om een pagina te fetchen als Google. Sinds kort hebben ze daar een functie toegevoegd: ophalen en weergeven (zie afbeelding).

Fetchen als GoogleHierdoor krijg je inzicht in hoe Google de pagina fetcht. Bij een aantal websites kwam ik tegen dat Google deze pagina’s niet goed kon weergeven (zie onderstaande afbeelding).Lees verder

Google AdWords Editor, ideaal voor bulkbewerkingen

Al eerder heeft mijn collega Sjoerd geschreven over de Google AdWords Editor, en wat je daarmee kunt doen. Deze handige gratis tool van Google maakt het mogelijk om offline je Adwords-campagnes te maken, te bewerken en te beheren. Doordat het daarin mogelijk is om bulksgewijs wijzigingen te doen, en doordat het zo simpel werkt, is het een onmisbare tool voor iedereen die efficiënt zijn AdWords-account wil beheren.
Hieronder belicht ik enkele handigheden van de Google AdWords Editor, waarvan ik dagelijks gebruik maak.

1. Werk met de meest recente gegevens

Voor je van start gaat met de Google AdWords Editor, is het belangrijk dat je altijd eerst de meest recente wijzigingen ophaalt. Niet alleen werk je anders met wellicht foute gegevens, maar ook kunnen er anders conflicten ontstaan bij het terug uploaden van je wijzigingen naar het AdWords-account. Kies dus altijd eerst recente wijzigingen ophalen > meer gegevens (langzamer)

Recente wijzigingen op halen Adwords EditorLees verder

Verandering van het koopproces: Journey of a Sale!

Door de komst van het internet en alle handigheden die dit biedt voor een consument is er een duidelijke verandering geweest in het koopproces van de consumenten. Maar wat precies? Omdat bijna alle bedrijven websites hebben is het bijvoorbeeld gemakkelijker geworden om vanuit huis te bekijken wat je wil gaan bestellen/kopen of waar je de dienst gaat afnemen. Daar moet je als bedrijf met je marketing op in spelen!

Het proces zag er voorheen als volgt uit:

Koopproces voorheenLees verder

Hoe berekent Google Analytics sessies?

google_analytics_logo

Het is belangrijk dat je met je website conversies of de door jou ingestelde doelen behaalt. Om deze doelen te kunnen bereiken is het van belang dat er bezoekers op de website komen. Hoeveel bezoekers er op je website komen, bekijk je in Google Analytics. Nu is het zo dat één enkele bezoeker voor meerdere sessies kan zorgen in de statistieken. Google Analytics heeft haar eigen manier om dit te berekenen. Daarom hierbij een blogpost over de manier waarop sessies worden berekend in Google Analytics.

De manier waarop Google Analytics de waarde van een sessie berekent is uiteindelijk erg belangrijk voor verschillende functies in Analytics, rapporten en andere statistieken. Allereerst is het belangrijk om te weten hoe een sessie wordt gedefinieerd door Google. Een sessie is een groep interacties die binnen een bepaalde tijd plaatsvinden op de website. In een sessie kunnen meerdere  interacties plaatsvinden. Denk hierbij aan paginaweergaven, gebeurtenissen, sociale interacties, vrije variabelen of e-commerce transacties.Lees verder

Vijf gouden tips voor een AdWords campagne

Heb je wel eens dat je naar een AdWords campagne kijkt en je weet  dat je iets moet veranderen maar je weet niet wat?adwords blog Heb je alle acties al ondernomen door het toevoegen van bijvoorbeeld uitsluitingswoorden, spelen met verschillende posities en nog veel meer maar worden de resultaten niet beter? Om je een handje te helpen, volgen hieronder vijf gouden tips om je AdWords campagne te optimaliseren.

Lees verder

Google Think Performance 2014

Google Think Performance 2014

Afgelopen dinsdag 3 juni jl. vond er in de Amsterdamse hal ‘De overkant’ het jaarlijkse evenement Think Performance van Google plaats. Op een mooie locatie aan het IJ kreeg het publiek een scala aan gastsprekers te horen die ingingen op onderwerpen van nu en de toekomst. Zoals altijd pakte Google groots uit met de aankleding, presentaties en niet te vergeten de hapjes en drankjes.

De middag werd aan elkaar gepraat door voormalig Big Brother winnaar Joost Hoebink. Zonder hier alle presentaties uit te lichten wil ik je toch een kleine greep geven uit het grote aantal sprekers. Zo was Google ruim vertegenwoordigd, waren er klantcases van KLM, Bol.com en Emesa en was er een discussie panel.Lees verder

Veel voorkomende vormen van duplicate content deel 2

15834490_m

In deze serie ga ik verschillende vormen bespreken van duplicate content. In mijn vorige blogpost ben ik ingegaan op een aantal veel voorkomende vormen hiervan. Vandaag is het tijd om enkele vormen van duplicate content te bespreken die vaak voorkomen, maar niet direct bekend zijn bij de meeste website eigenaren!

 

SSL certificaat

Tegenwoordig maken veel websites gebruik van een SSL certificaat. Dit resulteert in een website die bereikbaar is via https://. Echter wordt er geen rekening gehouden met de mogelijkheid tot duplicate content. Veel websites die gebruik maken van https:// verbinding zijn ook vaak bereikbaar met http://. Als er vanaf verschillende websites (of intern) wordt gelinkt naar beide versies wordt er duplicate content veroorzaakt. Je kunt dit op twee manieren oplossen:Lees verder

Laatst aangepast op:

2 reacties

Vijf Quick-Wins voor een hoger conversiepercentage

Of je nu een webshop hebt of een site waarmee je offline omzet genereert, in beide gevallen wil je zoveel mogelijk ‘conversies’. In de praktijk blijkt dat veel sites na verloop van tijd zoveel toevoegingen krijgen, dat de conversie eronder lijdt. Er zijn echter ook sites die in de ontwerpfase al de fout zijn in gegaan. Als je de conversie wilt optimaliseren, moet je van tevoren een goed plan maken.

ConversieoptimalisatieLees verder