RSS Feed

Online Marketing Blog

(Not provided) voor AdWords in Google Analytics

Een term die de laatste jaren flink gegroeid is in Google Analytics, is (Not provided). Door de aangepaste privacy policy van Google wordt de privacy van de gebruikers beschermd.

De zoekopdrachten van ingelogde Google gebruikers worden tegenwoordig over een SSL-verbinding gestuurd. Een SSL-verbinding is een gecodeerde verbinding tussen de server en de bezoeker en is te herkennen aan de URL waar een ‘s’ achter ‘http’ is gevoegd (https://www.google.nl), of een klein slotje voor de URL. Door middel van deze beveiligde omgeving is het mogelijk voor Google om de privacy van haar gebruikers zo veel mogelijk te beschermen. Het gevolg hiervan is dat in Google Analytics steeds meer zoekresultaten verborgen zijn. Deze worden weergegeven als (Not provided).Lees verder

Starten met een Facebook bedrijfspagina: hoe kan ik mijn bedrijfspagina laten groeien?

Het laten groeien van een fanbase op Facebook is een tijdrovende bezigheid. Je wilt natuurlijk een mooi aantal fans, waar uiteindelijk ook nog verkopen kunnen komen. Veelvoorkomende vragen van klanten zijn: “Waar moet ik beginnen?”en “Zal ik niet gewoon 5.000 likes kopen uit India?” Ons antwoord: doe dit laatste alsjeblieft niet!

Likes kopen?

Er zijn verschillende websites waar je Facebook likes kunt kopen voor op je bedrijfspagina. De gemiddelde kosten hiervoor zijn vaak maar een paar euro voor 1.000 likes. Deze likes komen van zogenaamde “linkfarms.” Dit zijn 1.000 fake-profielen waarvoor een bot geprogrammeerd is, die op verzoek jouw bedrijfspagina gaan liken. Je zou denken dat dit een mooie manier is om snel 1.000 likes te behalen. Naast dat dit tegen de regels van Facebook is, heb je vooral jezelf hiermee.

Koop geen Facebook likesLees verder

Veel voorkomende vormen van duplicate content deel I

In een serie van blogposts zal ik verschillende vormen van duplicate content behandelen. In deze blogpost ga ik twee veelvoorkomende vormen bespreken. Vaak zijn website eigenaren zich er niet van bewust dat dit duplicate content veroorzaakt.

Wat is duplicate content?

7311144334_5c7720c02a

Wanneer een pagina of een gedeelte met content te bereiken is via twee of meerdere URL’s, wordt dit duplicate (dubbele) content genoemd. Dit wordt door zoekmachines gezien als spam. Ze denken dat je met meerdere, dezelfde pagina’s in de zoekresultaten wil komen. Dubbele content is nadelig voor de vindbaarheid van je website omdat zoekmachines niet kunnen bepalen welke van de dubbele pagina’s het meest belangrijk is.Lees verder

Adverteren in apps

Het gebruik van mobiele apps blijft stijgen. In 2013 steeg het gebruik van applicaties op smartphones met 115 % ten opzichte van 2012, zo meldde The Next Web begin dit jaar. Voor de online marketing wereld brengt dit nieuwe mogelijkheden en voordelen met zich mee. Door te adverteren in apps kun je een groot publiek bereiken. Daarnaast biedt in-app adverteren extra voordelen boven het normale display adverteren op mobiele sites. Ten eerste omdat mobiele gebruikers veel meer tijd besteden in apps dan op mobiele websites (80 versus 20%!), zo blijkt uit onderzoek van Flurry. Ten tweede omdat gebruikers meer betrokken zijn bij wat ze doen. Ze hebben bewust gekozen voor de app. Ten derde worden in-app advertenties relatief beter onthouden. Dit is deels te verklaren door de relatief hoge betrokkenheid tijdens de interactie.

Hoe adverteer je in apps?

Wil je adverteren in mobiele apps? Dan zijn er diverse mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld een app ontwikkelen die een relevante gratis dienst biedt voor je product of merk. Ook kun je bijvoorbeeld een ‘amusement’ app ontwikkelen; een app die niet veel functionaliteit biedt maar vooral leuk is om te hebben. Beide opties zijn echter een kostbare aangelegenheid.

De relatief gezien minst kostbare manier van adverteren is door het plaatsen van banners / links in relevante apps. Dat kan heel eenvoudig door het creëren van een display network campagne binnen Adwords, of door te kiezen voor een search network campagne met display select. Je hoeft hiervoor geen speciale aanpassingen te doen in je campagne. Apps zijn namelijk gewoon onderdeel van het display network.

Opzet Nieuwe Display-campagneLees verder

5 handige tools van Google die je waarschijnlijk nog niet kent

Er zijn verschillende functies binnen Google waar nog maar weinig mensen van gehoord hebben. Google biedt tools aan waarmee je verschillende trends en andere informatie kan opzoeken die je helpen om je website te optimaliseren. In deze blogpost zal ik je meer vertellen over een aantal van deze tools.

Google trends

Met Google trends kan je alle trends zien over een bepaalde tijd, per regio geselecteerd. Het kan inzichten geven in hoe vaak mensen op bepaalde woorden zoeken en zo krijg je een beeld van de algemene trends in Nederland, of zelfs wereldwijd.  Je kan bijvoorbeeld zoeken op het woord “griep” om te zien wanneer de meeste mensen hierop zoeken. In een periode dat hier veel op gezocht wordt, zullen waarschijnlijk veel mensen griep hebben of ermee te maken hebben. Ook interessant is dat wanneer je bijvoorbeeld op het zoekwoord AdWords zoekt,  je ziet dat dit steeds meer in opkomst is in Nederland. Dit is hetzelfde bij SEO en als je SEO en AdWords naast elkaar zet, wordt AdWords interessanter gevonden dan SEO.

Trends SEO & AdWords.13 PMLees verder

Waarom is de juiste tijdzone in Google AdWords belangrijk?!

In Google AdWords moet je bij het opzetten van je account een aantal instellingen doorlopen, waaronder de tijdsvoorkeur. De tijdsvoorkeur is de tijdzone waar jij je met je AdWords account op richt. Wanneer je dit hebt ingesteld kun je deze niet meer zelf aanpassen naar een andere zone. Om de tijdzone aan te laten passen kun je telefonisch contact opnemen met Google of het formulier invullen. Het is dus handiger om dit direct goed in te stellen bij het opzetten van je account.

Tijdzone AdWordsLees verder

Weergave conversies in AdWords zijn veranderd

Conversie AdWordsGoogle heeft  sinds vorige week wijzigingen doorgevoerd in het AdWords-account en dat is flexible conversion counting. Dit betekent dat er weer nieuwe kolommen zijn bijgekomen in het AdWords-account.

Conversies in AdWords vroeger en nu

Voorheen was het zo dat er één-per-klik conversies en veel-per-klik conversies als kolom waren toegevoegd in het AdWords-account. Een één-per-klik conversie is een conversie die één keer wordt geteld binnen 30 dagen na het klikken op een AdWords-advertentie. Als er meer dan één conversie wordt gegenereerd via die klik dan wordt dat als één conversie gezien. In het verleden had je ook de veel-per-klik conversie. Hierbij wordt elke conversie meegenomen die binnen 30 dagen heeft plaatsgevonden na een klik. De weergave van conversies in AdWords zijn veranderd!

Lees verder

Facebook Advertising: bereik je doelgroep in 3 stappen

Voor een succesvolle Facebook Advertising campagne zijn er drie stappen van essentieel belang. Allereerst bepaal je je doel, vervolgens denk je na over de boodschap die je wil overbrengen en daarna zoek je je doelgroep op.

Stap 1: bepaal je doel
Het is belangrijk dat je van tevoren bedenkt wat je wil gaan bereiken met adverteren. Is het bijvoorbeeld je doel om mensen via Facebook naar je website te krijgen, dan vereist dit een andere aanpak dan wanneer je nieuwe vind-ik-leuks op je pagina wilt. Facebook geeft acht verschillende doelen waar je uit kan kiezen bij het creëren van een advertentie. Bij elke optie laat Facebook vervolgens zien welke advertentievorm hier het beste bij past.

facebook-setup-ad

Lees verder

4 keer meer verkeer na SEO voor Magento webshop

In 2012 heeft Zeo de Magento webshop onder handen genomen van Blokhut.com, met het doel de zoekmachine vindbaarheid te verbeteren. De webshop, die zich richt op consumenten, trok voorheen maandelijks gemiddeld 1.200 organische bezoekers. Zes maanden later, werden er maandelijks 4.800 bezoekers gemeten vanuit de gratis zoekmachine resultaten!

In juni van 2012 is door Blokhut reeds 40% meer omzet behaald dan uit geheel 2011. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar zagen de eigenaren de omzet uit de online winkel met 600% toenemen. En dit zonder het toevoegen van landingpagina’s of het inzetten van linkbuilding!

zoekmachine optimalisatie resultaat

Lees verder

Laatst aangepast op:

1 reactie

Website Custom Audience – Een gemakkelijke manier van Remarketing via Facebook!

Facebook heeft een nieuwe, hele gave functie! Website Custom Audiences: een op maat gemaakte doelgroep die het mogelijk maakt advertenties te vertonen aan mensen die je website hebben bezocht. Dit brengt heel veel mooie kansen voor jouw bedrijf met zich mee!

Create Audience 2

Wat is een Custom Audience?

Al eerder werd het mogelijk gemaakt om een koppeling te maken van je eigen klantenbestand met Facebook gebruikers. Je kan bijvoorbeeld een doelgroep maken van mensen die zich ingeschreven hebben voor jouw nieuwsbrief, door een Excel-file met e-mail adressen in te laden op Facebook. Ook kan je alle 06-nummers die in je telefoon of CMS zitten targetten met een Facebook advertentie of een lijst met Facebook–ID’s via Facebook een advertentie vertonen.Lees verder

Laatst aangepast op:

2 reacties