RSS Feed

Interactieve content in Twitter. Wat kun je ermee?

21-6-2012

Bij Zeo werken we steeds frequenter aan Social Media Marketing projecten. Daarom houden wij ook deze ontwikkelingen goed in de gaten. Zoals ook de update die Twitter een week geleden bekend maakte: “Starting today, you can discover more interactive experiences inside any Tweet on twitter.com and mobile.twitter.com. When you expand Tweets containing links to partner websites, you can now see content previews, view images, play videos and more.”(blog.twitter.com)

Nu denk je misschien: wat houdt dit in? Om het simpel te stellen: als je een link naar een foto of video plaatst komt deze nu al in de tweet zelf te staan. Dus niet meer met een het knopje “foto weergeven” maar standaard.Foto weergeven voorbeeld

Hierbij wordt het mogelijk om filmpjes direct af te spelen, artikelen te lezen en de account die het plaatste te volgen of meteen een antwoord te plaatsen.

Voorbeeld interactieve content Twitter

Eigenlijk gaat Twitter hiermee dus de kant op van Facebook, waar foto’s en filmpjes als volgt worden weergegeven:

Voorbeeld interactieve content Facebook

Zoals bij de meeste wijzigingen van zowel Facebook als Twitter wordt ook dit eerst in de VS ingevoerd en daarna langzaam uitgerold in Europa. Dus als het bij jou nog niet werkt, maak je geen zorgen! Het komt er snel aan. Overigens word het ook in de apps voor android en Apple ingevoerd.

Is dit een poging van Twitter om Facebook in te halen? Verliest Twitter zijn overzichtelijkheid? Is het schaamteloos kopieergedrag?

Ik denk zelf dat het gewoon nodig is om deze interactieve content te bieden. Wij zien vaak dat foto’s en video’s meer interactie opleveren en dus belangrijk zijn voor het voortbestaan van een Sociaal Netwerk. Daarmee betekend dit ook dat Twitter ineens nog interessanter is voor bedrijfsmatig gebruik. Posts gaan niet alleen meer opvallen, ze gaan ook meer uitnodigen tot reactie.

Maar wat denk jij? Is dit nodig om mee te gaan met de tijd of verliest Twitter zo zijn onderscheidend vermogen ten opzichte van Facebook? Of is het zelfs puur kopieergedrag? Ik hoor het graag in de comments!

En mocht je meer willen weten over wat wij doen met Social Media of wil je weten of wij je Social Media campagne kunnen beheren kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Robin

Robin houdt zich vooral bezig met het opbouwen en beheren van AdWords campagnes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*