Geschreven door Anna op

Online adverteren werkt ontzettend goed om je webshop en producten te promoten. Maar heb je er al eens over nagedacht dat je ook je fysieke winkel online kan promoten door middel van online adverteren? Op basis van de ervaringen met onze winkelcentra klanten hebben wij drie tips ontwikkeld voor de succesvolle toepassing van online adverteren voor offline locaties.

Display advertising voor naamsbekendheid

Het doel van de online marketing voor deze winkelcentra is het vergoten van de naamsbekendheid, meer bezoekers op de website, en het onder de aandacht brengen van de koopzondagen.

Display advertising is een ideale online marketing tool om de naamsbekendheid van je winkel te vergroten. Advertenties komen op die manier tevoorschijn op verschillende websites, waar je potentiële klanten te vinden zijn. Natuurlijk wil je ten alle tijden de juiste klanten benaderen. Hier volgen drie to do’s voor een effectieve Display campagne.

1. Target je doelgroep

Om je potentiële klanten te bereiken zijn er de volgende target mogelijkheden:

Targeting op context
Bij contexttargeting koppel je zoekwoorden aan een advertentiegroep. Bijvoorbeeld voor de advertentiegroep ‘mode’ kunnen onder andere de woorden kleding, fashion en mode worden ingesteld. Dit betekent dat de advertenties verschijnen op websites die relevant zijn aan deze zoekwoorden.

DUK_leaderboard-728x90_4

Targeting op interesse
Het is mogelijk om mensen te targeten op specifieke interesses. Voor mode kan je de affiniteitsdoelgroepen bijvoorbeeld instellen op ‘shoppers’ en ‘modeliefhebbers’. Display advertenties verschijnen zo op websites die door je doelgroep bezocht worden.

Banner statisch schmink 728x90px

Targeting op onderwerp
Het is mogelijk om aan te sturen op wat voor type website een display advertentie verschijnt. Door verschillende onderwerpen mee te nemen, bereikt een advertentie de juiste doelgroep.

15-129-15-R_webbanner_728X90

Targeting op plaatsingen
Weet je zeker dat je doelgroep zich bevindt op specifieke websites? Voeg deze specifieke websites toe, zodat je display advertenties ook hier verschijnen. Zo is er bij de advertentiegroep mode gekozen voor onder andere ‘mode blogs’ en andere websites gerelateerd aan mode.

CP_rood_leaderboard-728x90

In een campagne is het mogelijk om je doelgroep op locatie te targeten. Heb je bijvoorbeeld een winkel in Utrecht, en wil je je advertenties vooral weergeven aan mensen uit de regio, pas dan ratio targeting toe. Hierbij kan je aangeven binnen welke straal vanaf de winkel je doelgroep zich bevindt. targeting

2. Inzetten van de juiste banners om online je fysieke winkel te promoten

Voor de promotie van de verschillende winkelcentra is er gekozen om banners in te zetten. Deze banners bevatten duidelijk de naam van de betreffende winkelcentra, de locatie, het type winkel en de koopzondagen.

In een eerdere blogpost, AdWords display banners, is al ingegaan op hoe je het beste je banner kan ontwerpen. Voor de winkelcentra zijn twee verschillende banners ingezet. Dit zijn zowel de statische (stilstaande) –  als de dynamische (bewegende) banner. Hierbij viel op dat het inzetten van de dynamische banner, oftewel de bewegende banner, meer bezoekers trok naar de website.

3. Advertentieplanning

Verschijnt je advertentie wel op het juiste moment en op de juiste plaats? Het is natuurlijk mogelijk om advertenties 24/7 te laten lopen. In het geval van een fysieke winkel adviseren wij om een aangepaste advertentieplanning in te zetten.

In het geval van de displayadvertenties voor de winkelcentra, is het doel om zowel de winkelcentra als de koopzondagen te promoten. Zo hebben we klanten die elke zondag open zijn, en klanten die bijvoorbeeld maar één keer in de maand op zondag geopend zijn.

Voor laatstgenoemde winkelcentra staan de display campagnes vaak anderhalve week of een week voorafgaand aan de betreffende koopzondag ingepland. Voor winkelcentra die elke zondag open zijn hebben staan de campagnes de gehele maand aan. Zo kan je de campagnes efficiënt inplannen.planning

Sla je slag, promoot ook jouw fysieke winkel online!

Het online promoten van je fysieke winkel biedt dus kansen. Niet alleen weten potentiële klanten dat je bestaat, ze bezoeken ook nog eens je website om te onderzoeken wat je aanbiedt.

Bij de case van de winkelcentra is voor ons in Google Analytics goed te zien dat meer mensen de website bezoeken wanneer de Display Advertenties live zijn. Zo realiseren wij het gewenste resultaat voor de winkelcentra. Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden van online adverteren (Display advertising, maar ook YouTube- en Facebook advertising en meer) om je fysieke winkel te promoten? Kom eens sparren met onze consultants! Bel naar 030 711 5555.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie