Geschreven door Eva Meeus op

SEA is een van de meest snelle én concrete manieren om bezoekers te trekken naar je website/webshop. Het is hét kanaal waarbij je alleen betaalt voor geïnteresseerden en direct kan zien hoe zij bedragen aan je conversies. Google blijft de mogelijkheden voor jouw bedrijf hierin ontwikkelen. Voor jou dus belangrijk om je SEA campagnes goed op orde te hebben.

Hieronder 4 tips die je SEA campagnes beter maken!

Landingspagina die overeenkomt met de advertentie

Elke betaalde advertentie moet leiden naar een relevante landingspagina om ervoor te zorgen, dat je bezoeker de juiste informatie ziet nadat er op een advertentie geklikt is. Dit kan meer informatie over je product of dienst zijn of informatie over de vervolgstappen na het bekijken van de pagina. Maar je moet er vooral voor zorgen dat je landingpagina qua tekst en invulling lijkt op je advertentie. Daarnaast is het belangrijk om consistent te blijven in de advertentie en landingspagina die je doelgroep bezoekt. Dit verhoogt namelijk de kans op meer conversies, aangezien bezoekers kunnen voelen dat  dat de boodschap meermaals terugkomt.

Leer je doelgroep kennen

Het is belangrijk om duidelijk te hebben wie je doelgroep is, waarom lees je in mijn eerdere blog over het nut van juiste doelgroepbepaling. Dit geldt ook in het geval dat je SEA campagnes opzet.

Zodra jouw doelgroep duidelijk is voor jezelf, is het goed om zoveel mogelijk over over deze personen te leren. Persona’s kunnen hierbij helpen om de gewoontes van je doelgroep te begrijpen, daarmee kan je effectievere SEA campagnes maken die leiden tot méér of betere conversies. Als je de gewoontes van je doelgroep begrijpt, is het tijd om te bekijken waar zij staan in jouw sales trechter. In welk stadium van de verkoopcyclus bevinden zij zich, en welke invloed heeft dit op je campagnes? Het is namelijk een wereld van verschil of je nieuwe klanten of eerdere klanten wilt benaderen.

Zet conversie-tracking aan

Een SEA campagne kan je pas écht optimaliseren als je de resultaten volledig kunt meten. Daarnaast is het begrijpen van wat werkt voor je doelgroep ook erg belangrijk. Deze inzichten helpen je om leads te genereren en verkopen gemakkelijker te maken.

Deze gegevens verkrijg je door middel van een trackingpixel die je op je pagina’s instelt. Op die manier ga je zelf sneller conversies krijgen.

Optimaliseer je advertenties voor mobiel

Doordat mensen steeds langer en meer op hun mobiel zitten, worden zij ook vaker blootgesteld aan mobiele advertenties. Er wordt vaak over mobiele websites gesproken dat deze heel belangrijk zijn, maar mobiele advertenties zijn inmiddels net zo belangrijk.

Volgens het internettrendsrapport van Mary Meeker ervoer het adverteren via internet het afgelopen jaar een groei van 22%, waarbij mobiele advertenties veel aan deze toename hebben bijgedragen.

Dit is een duidelijke reden waarom alle SEA campagnes geoptimaliseerd moeten zijn voor mobiel, zo kan je de groeiende markt beter bereiken.

Om je SEA campagne mobiel te optimaliseren moet je speciale aandacht schenken aan:

  • De advertentietekst.
  • De advertentie afbeelding.
  • Wat de gewoontes van mobiele gebruikers zijn.
  • De landingspagina.

Zodra je campagne eenmaal loopt, kan een analyse van de conversies uitwijzen of mobiele gebruikers de advertentie interessant genoeg vonden om erop te klikken.

Vragen?

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen zijn er zeker nog manieren om je SEA campagnes te kunnen verbeteren. Vind je deze punten nog lastig om zelf door te voeren? Neem gerust contact met ons op.

| | | | |

Geef een reactie