Geschreven door mariska op

Het is weer zover! De goedheiligman is weer in Nederland en miljoenen mensen zijn in de ban van pakjesavond. Dit is voor alle webshophouders een spannende tijd. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk verkopen behalen. Maar hoe zorg je er nou voor dat klanten jouw webshop kiezen? In deze blogpost geef ik je een vier tips om je webshop zo goed mogelijk te optimaliseren voor Sinterklaas. 

1. Wees er snel bij!

Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van alle omzet in de e-commerce pas wordt behaald vanaf november. Probeer dus je webshop zo vroeg mogelijk op orde te hebben voor Sinterklaas, zodat je de hele maand november optimaal kunt functioneren. Zorg er dus voor dat je genoeg voorraad hebt om alle producten op tijd te kunnen leveren. Maar waar moet je nog meer aan voldoen om zoveel mogelijk rendement uit de Sinterklaasperiode te halen?

2. Speel Sinterklaas

Door zelf voor Sint te spelen kun je meer klanten naar je webshop lokken. Geef daarom dingen weg, zoals gratis verzending, een gratis chocoladeletter bij een bestelling van meer dan €50,- of kortingen. Meer dan 25% van de Nederlanders viert per jaar meer dan een keer Sinterklaas. Je kunt je op deze bezoekers richten door bijvoorbeeld een tweede cadeau met korting te verkopen.

3. Verras je bezoekers

Zorg voor een positieve ervaring bij je bezoekers. Op die manier zullen ze weer aan jouw webshop denken als ze volgend jaar weer Sinterklaas inkopen gaan doen. Dit kun je doen door je bezoekers te verrassen als ze in je webshop komen. De gratis chocoladeletter bij een bestelling is hier een voorbeeld van. Daarnaast kun je je klant de optie geven om alle bestellingen in te laten pakken met speciaal sinterklaaspapier. Als je klant veel cadeautjes bestelt, kun je deze zelfs laten bezorgen in een jute zak!

4. Geef je webshop een Sinterklaas make-over

Door aan je klant te laten zien dat je helemaal in de Sinterklaasstemming bent geef je je klant een feestgevoel. Hij of zij is dan eerder geneigd om Sinterklaascadeautjes in jouw webshop te bestellen, jouw webshop is immers de Sinterklaascadeau specialist. Je kunt je webshop in de Sinterklaasstijl inrichten door bijvoorbeeld een mijter in je logo te verwerken of door een Sinterklaasbanner in te richten met een speciale Sinterklaasactie.

De vier tips die besproken zijn in deze blogpost kunnen je helpen om je webshop optimaal op orde te hebben voor de drukke Sinterklaasdagen. Heb je nog vragen over deze tips? Neem dan contact met ons op. Wij zijn ook benieuwd naar jouw voorbereidingen voor Sinterklaas! Welke acties heb jij al ondernomen om je webshop voor te bereiden? Vertel het ons in een reactie!

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie