Geschreven door Eva Meeus op

Optimaliseren, personaliseren, variëren en vooral automatiseren. Dat is wat er centraal staat binnen de nieuwste productupdate van Google. Als Google Premier Partner vertellen we je graag over de nieuwste functionaliteiten en advertentie mogelijkheden om jouw online marketing eenvoudiger te maken en te versterken.

Dynamic Search Ads

Dynamic Search Ads zorgen voor het automatisch bijhouden van de vaak talloze advertentieteksten en campagnes. Normaal gesproken wordt deze vorm van adverteren op campagneniveau gebruikt en voor het genereren van zoekwoorden. Goed nieuws, deze functionaliteit is sinds de laatste update sterk verbeterd en kan strategisch worden ingezet.

Google adviseert als strategie om DSA binnen een ’normale’ campagne als advertentiegroep te gebruiken. Deze geïntegreerde structuur zorgt voor het beste resultaat. Het is dan ook niet meer nodig om DSA als keyword mining tool te gebruiken. Tenslotte is ons advies om deze update en je biedingen te automatiseren. Dit omdat deze vorm van advertising het beste resultaat geeft met smart bidding. Lees hier meer over het belang van de juiste zoekwoorden.

De perfecte boodschap met Responsive Search Ads

Deze vorm van zoekadvertenties geeft jou als adverteerder de mogelijkheid meerdere combinaties van titels en beschrijvingen op te geven. Deze varianten test en optimaliseert Google voor jou om de best presterende combinaties op basis van machine learning te tonen. Het is nog een bèta wat betekent dat het nog niet voor iedereen te gebruiken is, maar wel langzaam uitgerold wordt voor ieder account. De oneindige zoektocht naar de ideale advertentie voor jouw bezoeker kun je met onze vier tips nóg verder verbeteren.

  1. Gebruik gevarieerde titels die over sterke combinaties beschikken.
  2. Voeg minimaal drie zoekadvertenties per advertentiegroep toe.
  3. Pauzeer je tekstadvertenties niet.
  4. Test de niet-merkgerelateerde campagnes in je best presterende ads.

Door het verbeteren van je zoekstrategie op basis van de bovenstaande punten zul je zien dat je meer en hogere kwaliteit clicks ontvangt op jouw ads.

Gepersonaliseerde advertenties

Een nieuwe functionaliteit binnen RSA is het personaliseren van je advertenties. Een supertoffe mogelijkheid om terugkerende bezoekers of bekende gebruikers gepersonaliseerde content te tonen. Dit doe je door de zogenaamde ‘ALS-functie’ toe te passen. Met deze instelling kun je een logische vergelijking maken tussen een waarde of kenmerk die de bezoeker heeft en de actie die eruit volgt. Simpel uitgelegd gaat de functie zo: je geeft binnen je advertentie aan dat ‘als’ de bezoeker het winkelmandje heeft verlaten zonder te bestellen, er in de advertentie voor deze groep de tekst wordt getoond ‘Rond je bestelling vandaag af en ontvang 10% kassakorting’. Op deze manier kun je jouw doelgroep nóg gerichter aanspreken voor nóg meer conversies.

advertentie_voorbeeld_tiny

Smart Display Campagnes

Het mooie aan Smart Display Campagnes van Google is dat Google de data en inzichten van miljoenen apps en site gebruikt. Op deze manier worden potentiële klanten die mogelijk interesse hebben in jouw product of dienst gevonden. Ze worden door het algoritme van Google automatisch met jouw bedrijf verbonden. De Smart Display Campagnes kunnen voor jou het verschil maken omdat ze geautomatiseerd worden op basis van de onderstaande onderdelen. Deze gaan uiteraard allemaal uit van het principe: automatiseren, automatiseren, automatiseren!

  • Smart Bidding, de kracht van machine learning verhoogt de presentaties.
  • Automatisch targeten, hiermee bereik je mensen uit elke stadium van het koopproces.
  • Automatische advertenties (Automatic Creatives), minimaliseren het gokwerk voor de beste advertenties en de juiste instellingen.

 

Ben jij er klaar voor om jouw online marketing nog verder te optimaliseren met deze nieuwe functionaliteiten? Laat ons dan jouw ads onder de loep nemen en we geven je vrijblijvend advies. Neem contact met ons op voor al je vragen of laat ons vrijblijvend jouw winkansen in kaart brengen op het gebied van Google Ads.

| | | |

Geef een reactie