Geschreven door sjoerd op

Bij Zeo zijn wij dagelijks bezig campagnes in AdWords te optimaliseren en te beheren. Om up-to-date te blijven, zijn wij altijd scherp op de nieuwste ontwikkelingen.

Afgelopen week heeft Google weer een verandering doorgevoerd in Google AdWords. In het tabblad advertenties is een nieuw pictogram toegevoegd. Het gaat hier om ‘Statusinzicht’. Deze knop laat in één oogopslag een goedkeuringsstatus en potentiële beleidsbeperkingen zien voor elke afzonderlijke advertentie.

Dit is vooral handig als er reclame wordt gemaakt voor producten die worden beperkt door het advertentiebeleid van Google. Bijvoorbeeld advertenties die alleen kunnen worden weergegeven in bepaalde landen of voor bepaalde zoekwoorden. Om deze status te bekijken ga je naar het tabblad ‘Advertenties’ en plaats je de muis op de ballon in de kolom ‘Status’.

In bovenstaande afbeelding kan je zien dat de advertentie niet wordt weergegeven. Er wordt weergegeven in welk land en met welk zoekwoord er is getest. Vervolgens geeft Google aan waarom jouw advertentie niet wordt weergegeven. Op bovenstaande afbeelding is dat omdat het zoekwoord waarop getest is een te lage advertentiepositie heeft. Zo krijg je in één klik te zien waarom jouw advertentie niet wordt weergegeven!

Er bestaat verder een mogelijkheid om een nieuwe test te doen met andere getargete locatie of ander zoekwoord. Dit kan door op de knop ‘bewerken’ te klikken. Zie onderstaande afbeelding.

Zo is het dus mogelijk om in een handomdraai een statusoverzicht te krijgen van jouw advertenties. Ook wordt er direct weergegeven waarom een advertentie wel of niet wordt weergegeven.

Deze verandering vormt een aanvulling op de vele hulpprogramma’s voor advertentiediagnose. Wil je meer weten over het optimaliseren van Adwords campagnes? Neem dan gerust contact met ons op!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie