Geschreven door sjoerd op
Een paar weken terug plaatsten wij hier een blogpost over drie handigheden van de Google Adwords Editor. Zoals daar al werd gezegd is de Editor voor ons onmisbaar wanneer wij Google AdWords optimaliseren. Vandaag wil ik nog een paar nieuwe mogelijkheden laten zien om je campagne efficiënter te beheren in de Google AdWords Editor. Voor degenen die nog niet van de Editor gehoord hebben of de vorige post niet gelezen hebben wil ik daar graag naar terug verwijzen. Hieronder zal ik jullie meenemen door een paar mogelijkheden.

Handigheid 1: Statistieken weergeven

Wanneer je met de Editor voor de eerste keer een campagne opent, zul je zien dat de gegevens zoals je aantal kliks en vertoningen missen in het overzicht. Dit is natuurlijk een nadeel wanneer je in de Editor werkt. Gelukkig is het wel mogelijk om deze statistieken uit je AdWords campagne te laten zien. Hiervoor kun je de knop statistieken weergeven gebruiken. Statistieken Adwords weergeven Deze knop geeft ook de mogelijkheid om zelf aan te geven voor welke periode je de statistieken wilt laden. Hiermee kun je in de Google AdWords Editor een compleet overzicht van de prestaties van je campagne inladen.

Handigheid 2: Makkelijk advertenties aanpassen

Vaak heb je in een campagne te maken met vele verschillende tekstadvertenties en verschillende advertentiegroepen.  Wanneer je de statistieken van je AdWords campagne hebt geladen kun je in het Advertenties tabblad zien hoe je advertenties presteren. Stel: je hebt een advertentiegroep met twee advertenties waarvan er één duidelijk beter presteert. Met de Google AdWords Editor kun je dan gemakkelijk de mindere advertentie onderbreken. Maar je kunt ook meteen de goede advertentie kopiëren en plakken en de nieuwe versie iets aanpassen in de onderste helft van het scherm. Google Adwords Editor advertenties kopiëren Handigheid 3: Dubbele zoekwoorden vinden Soms komt het voor dat je per ongeluk een zoekwoord identiek in twee verschillende advertentiegroepen hebt staan. In dat geval wordt er één van de twee mogelijke advertenties getoond en dit is dus niet altijd de optimale. Daardoor krijg je een vertekend beeld van de prestaties van het zoekwoord en het is ook niet ideaal voor de prestaties van je campagne. Dubbele zoekwoorden wil je daarom graag snel kunnen ontdekken. De Google AdWords Editor heeft hier een handige tool voor. Google Adwords Editor dubbele zoekwoordenfunctie Google Adwords Editor dubbele zoekwoorden menu Zoals je ziet kun je dus zelf bepalen hoe diep er wordt gezocht. Nadat je de keuze hebt gemaakt en op de knop onderin hebt gedrukt krijg je een overzicht met alle zoekwoorden die dubbel staan en in welke advertentiegroepen en campagnes ze staan. Vanuit dit menu kun je de bewuste woorden direct onderbreken. Ik hoop dat je met deze aanvullende Editor tips nog meer uit je AdWords campagne kunt halen. Heb je zelf nog aanvullende tips over zoekmachine adverteren of wil je juist meer tips ontvangen, laat het weten in de comments! Heb je nog vragen of wil je meer weten over AdWords neem dan contact met ons op!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie