Geschreven door Mariska van den Berg op

Bij Zeo besteden we veel tijd en plezier aan AdWords optimalisatie. Zoals jullie misschien al eerder gelezen hebben gebruiken wij hierbij vaak de Adwords Editor. Sinds een paar dagen zijn een aantal handige Editor functies ook in het online AdWords campagnebeheer te gebruiken. Maar maakt dit de Editor overbodig? Om die vraag te beantwoorden wil ik je graag laten zien welke functies er zijn overgenomen en waar je ze kunt vinden.

CPC veranderen in percentages

AdWords cpc veranderen

Een van de dingen die wij vaak in de Editor doen om de kosten en het verkeer van AdWords-campagnes te reguleren is het verhogen of verlagen van de biedingen. In het online campagnebeheer kon je natuurlijk altijd al biedingen veranderen, zelfs al voor meerdere woorden tegelijk. Maar je kon nog niet hoger of lager bieden in percentages op bepaalde groepen woorden, wat handig is om meer uit je budget te halen of om de posities van je advertenties iets te verhogen. 

Maar nu kan dit wel! Ga hiervoor naar het online AdWords campagnebeheer. Klik daar op het ‘bewerken’ menu en selecteer ‘Max. CPC-biedingen wijzigen’. Nu krijg je de mogelijkheid om voor je geselecteerde woorden de biedingen specifiek te bepalen, te verhogen of te verlagen met een bedrag of percentage of om de woorden te verhogen naar het bod voor de eerste pagina of voor bovenaan de pagina.

Tekst vervangen

Onder de optie ‘Max CPC-biedingen wijzigen’ staan de opties ‘Zoekwoordtekst wijzigen’ en ‘kopiëren’. Voorheen was het niet mogelijk om al je zoekwoorden te kopiëren in het online campagnebeheer. Met deze nieuwe functies heb je de mogelijkheid om de tekst van je zoekwoorden te kopiëren. In de gekopieerde tekst kun je nu makkelijk bepaalde woorden vervangen. Als je bijvoorbeeld het woord ‘stoel’ overal wilt vervangen voor de woorden ‘rode stoel’ dan kun je dat met deze functie doen. 

AdWords zoekwoordtekst wijzigen

Recente bulkbewerkingen bekijken

Wanneer je veel bewerkingen hebt uitgevoerd kan het zijn dat je er een aantal terug wilt zetten of de gemaakte wijzigingen wilt bekijken. In de AdWords Editor is dit makkelijk te zien, maar nu kun je dit ook zien in het online AdWords campagnebeheer. Ga hiervoor naar de optie ‘Recente bulksgewijze bewerkingen’ in het ‘bewerken’ menu. Je krijgt dan een mooi overzicht van alle wijzigingen die je in je campagnes hebt gedaan. 

Maakt dit de Editor overbodig?

Nu je zoveel wijzigingen kunt doen in het online AdWords campagnebeheer kan de Editor nog steeds een erg handig hulpmiddel zijn. Er zijn nog steeds een aantal handige funties die het online beheer nog niet beschikbaar stelt. Toch is het goed mogelijk om zonder de Editor een AdWords campagne te laten lopen, zeker nu er steeds nieuwe opties beschikbaar komen in het online campagnebeheer. 

Wij zijn erg benieuwd wat je van de nieuwe functies in AdWords vind en of je zelf de Editor nog blijft gebruiken, of misschien zelfs gaat gebruiken. Laat het ons weten in een reactie! Heb je nog vragen over de AdWords Editor of wil je adwords uitbesteden? Neem dan contact  met ons op! 

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie