Geschreven door Zeo op

Sla alle marketingmagazines, blogs en fora er maar op na. Content is ‘King’ en als bedrijf moet je in 2017 gaan werken aan je online branding. Maar waar moet je beginnen en waar moet je op letten? Er zijn inmiddels zoveel online kanalen. En wat publiceer je en hoe kies je het juiste kanaal voor het neerzetten van jouw merk?

We hebben al vaker aandacht besteed aan de customer journey op onze blog. De klant gaat door een aantal fases voordat hij een aankoop doet bij jouw bedrijf. In elke fase van de customer journey geef je een specifieke boodschap af. In de droomfase weet je ‘potentiële’ klant nog niet wie je bent en vangt hij de eerste glimp van je op. In de onderzoeksfase gaat deze doelgroep op onderzoek uit naar wie je bent en wat je doet. Vervolgens komt de overdenkingsfase waarin deze doelgroep niet actief op zoek is, maar nadenkt of hij tot aanschaf wil overgaan. Welke boodschap je in deze drie fases afgeeft is het fundament voor jouw online branding.

 

zeo customer journey

In deze blog zal ik ingaan op de eerste drie fases binnen de customer journey. Welke online kanalen kunnen daar het beste worden ingezet? Van Facebook tot Display Advertising, van Adwords tot nieuwsbrieven. De online mogelijkheden zijn eindeloos om je te profileren. Maar welke kanalen kun je nu het beste gebruiken om te starten met het opbouwen van jouw merk.

Socials

Facebook en Instagram zijn bij uitstek de kanalen waarop je naast de producten die je aanbiedt het verhaal eromheen kunt vertellen. Belangrijk hierbij is om het doel en jouw doelgroep altijd centraal te stellen. Wat speelt er bij jouw doelgroep en hoe sluit jouw merk daarop aan? Via Facebook Advertising kun je specifiek ‘targetten’ op de voor jou relevante doelgroepen. Meer over Facebook Advertising lees je in de blog van Timo Fleer. De keuze voor Instagram is vooral interessant voor bedrijven die met behulp van aansprekende visuals een vaak wat jongere doelgroep willen bereiken. De visuele kant is op Instagram het belangrijkste.

Voor B2B organisaties kan LinkedIn het perfecte kanaal zijn om aan branding te werken. Met LinkedIn Advertising kun je specifiek personen targetten die werkzaam zijn binnen een bepaalde organisatie, industrie of met een bepaalde functie. Daarnaast is het voor veel bedrijven hét medium waarop je op zoek kunt gaan naar nieuw talent.

Display Advertising

Waar je vroeger gebruik maakte van een advertentie in de krant of een abri campagne, heb je die mogelijkheid nu ook online. Display Advertising wordt ook wel ‘banneren op het inhoudsnetwerk van Google’ genoemd. Met een Display campagne zien alleen relevante mensen je advertenties. Display Advertising werkt goed voor naamsbekendheid en branding. Potentiële klanten zien in één oogopslag je boodschap of een impressie van je producten en diensten.

YouTube

YouTube Advertising is een mooie aanvulling in de beginfase van de customer journey voor je branding. Wist je bijvoorbeeld dat YouTube op de tweede plaats staat van meest gebruikte zoekmachines? Bij YouTube Advertising plaats je jouw advertentie vóór een reguliere YouTube video. Je betaalt als jouw ‘commercial’ langer dan 30 seconden wordt vertoond, de video wordt uitgekeken of als er wordt doorgeklikt naar je website. Het is dus van belang dat de video kort en krachtig weergeeft waar jouw organisatie en producten voor staan. Meer weten over YouTube advertising? Lees de blog van collega Jarno Mossou over de vijf tips voor een succesvolle YouTube Advertising campagne.

 

Heb je hier iets van kunnen opsteken? 

Ken je de unieke branding mogelijkheden van jouw bedrijf of heb je daar misschien hulp bij nodig? Bij Zeo zoeken we graag voor jou uit welke kanalen het beste aansluiten bij jouw doelgroep en creëren een pakkende content strategie waarmee jouw doelgroep je merk leert kennen. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie