Geschreven door nathalie op

De afgelopen jaren zijn er steeds meer functies bijgekomen in AdWords. Het is sinds kort Adwords logoook mogelijk om “alleen bellen advertenties” in te zetten. Het doel hiervan is om potentiële klanten niet naar de website te sturen, maar telefonisch contact op te laten nemen. De advertenties worden alleen vertoond op mobiele apparaten met een belfunctie. Het is ook belangrijk om te inventariseren of jouw doelgroep ook vaak belt, want dan is deze functie uitermate geschikt.  Je betaalt alleen als iemand naar je bedrijf belt. 

Alleen bellen advertenties instellen

Om “alleen bellen advertenties” in te stellen ga je als volgt te werk. Je gaat naar de betreffende campagne en advertentiegroep waar je het wilt toepassen. Vervolgens maak je een nieuwe advertentietekst aan en daar selecteer je “alleen bellen advertenties”.

alleen bellen advertentie

Alleen bellen advertenties en de vereisten

Er zijn een aantal vereisten voor het aanmaken van deze advertentietekst. Ten eerste moet het telefoonnummer correct zijn. Het is niet toegestaan om gebruik te maken van faxnummers. Het telefoonnummer moet overeenkomen met het land dat je target. Als je campagne op Nederland staat dan moet je telefoonnummer ook Nederlands zijn. Betaalnummers als 0900 mogen niet ingezet worden als “alleen bellen advertenties”. Het is ook niet mogelijk om gebruik te maken van naamnummers, zoals bijvoorbeeld 1900-ABCA. Tevens moet je beschikken over een werkende voicemail. Tot slot moet er een telefoonnummerverificatie zijn en die kan op twee manieren:

  • Een verificatie-URL opgeven.
  • Bewijzen dat je de eigenaar van het domein bent.

Bij een verificatie-URL geef je de URL op waarbij het telefoonnummer ook op die URL te zien is. Deze URL moet hetzelfde domein bevatten als de zichtbare URL.  Het bewijs van de eigenaar kan je als volgt doen: koppel je AdWords account aan een Google Webmaster Tools-account of stel het bijhouden van conversies in bij het domein wat ook in de zichtbare URL te vinden is.

Kortom, “alleen bellen advertenties” is interessant voor adverteerders waarbij de doelgroep vaak of alleen maar belt. Bij het aanmaken van de advertenties moet je er ook rekening mee houden dat ze alleen vertoond worden op mobiele apparaten met een belfunctie. Tot slot zijn er een aantal richtlijnen waar je rekening mee moet houden, dus houd je daar ook aan.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je “alleen bellen” 030-7115555.  😉

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie