4 marketing trends om in de gaten te houden

Ontwikkelingen gaan razendsnel op het gebied van online marketing en technologie. De nieuwste marketing trends hebben invloed op het werk van marketeers, de manier van adverteren en communicatie uitingen. Video-advertenties worden geoptimaliseerd en gebruikelijker, SEO schrijven zal veranderen en alle marketingactiviteiten worden persoonlijker dan ooit. Lees snel verder om meer te weten te komen over de vier grootste, aankomende marketing trends.

Trend 1: 5G-netwerk

De komst van het 5G-netwerk zal grote impact hebben op de User Experience. Er zijn geen beperkingen meer in data-snelheid. Daarnaast zal er meer data beschikbaar zijn, wat als gevolg hogere resolutie advertenties heeft. Hierdoor is het mogelijk om de video-advertenties een flinke boost te geven, door bijvoorbeeld in 4K te adverteren. Er kan überhaupt veel meer gebruik gemaakt worden van video-advertising. Voor marketeers is 5G een kans om het aanbod op de mobiele telefoon drastisch te verbeteren. De verwachting is dat 5G pas in 2022 geïntroduceerd wordt, dus je hebt nog even tijd om op deze trend in te spelen.

5G

Trend 2: Circulaire marketing

Circulaire economie is al langer een begrip, maar wat is het nu echt? Circulaire economie is een economisch systeem gericht op het hergebruiken van grondstoffen en waarin geen eindige grondstofvoorraden worden uitgeput. Wauw, een hele mond vol! Het komt er op neer dat reststoffen opnieuw worden ingezet in verschillende schakels van de productieketen. Dit is een duurzame en maatschappelijk verantwoorde vorm van ondernemen (jeeejj!), wat tegenwoordig meer een voorwaarde dan een extraatje is. De circulaire economie vraagt om een andere marketing aanpak. In de customer journey zullen in een later stadium (na de transactie) meer touchpoints plaatsvinden. Hierdoor worden langdurige relaties opgebouwd en een community gevormd.

Trend 3: Voice search

Voice search is een opwaartse trend. De verwachting is dat in 2020 de helft van alle zoekopdrachten via voice search plaats zal vinden. In onze blog over voice search is meer te lezen over de verwachtingen en de gevolgen. Zoekmachine optimalisatie zal veranderen; in plaats van zoeken met keywords, zullen meer zoekopdrachten in de vorm van zinnen en vraagzinnen plaatsvinden. Hier zal de SEO en de SEA ook op aangepast moeten worden.  Daarnaast kan direct geconverteerd worden door middel van een spraak gestuurde zoekopdracht.

Trend 4: Data-driven marketing

Met data-driven marketing kun je gepersonaliseerde marketing activiteiten ondernemen. Dit is veel effectiever en is op maat gemaakt voor jouw doelgroep. Dit is gebeurd door middel van verzamelde data. Het is voor remarketing en terugkerende aankopen een goede technologie om in te zetten. (Kan ook in de eerdere fases groot effect hebben!) Data-driven marketing zorgt ervoor dat de juiste doelgroep, de juiste content op het juiste moment krijgt.Heb je vragen over deze marketing trends? Wij beantwoorden ze graag tijdens een vrijblijvend gesprek. Neem hiervoor even contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *