Heb jij LinkedIn Stories al opgenomen in je marketingstrategie?

Iedereen is er waarschijnlijk al mee bekend; Instagram Stories. Menig bedrijf deelt daarmee hun expertise naar de buitenwereld. Naast Instagram stories is er nu ook LinkedIn Stories. Hiermee biedt LinkedIn een enorme kans om een sterkere, meer persoonlijke dialoog met je publiek te creëren.Het gebruik maken van LinkedIn Stories in je contentstrategie kan een goed moment zijn om eens te kijken naar je huidige strategie. Met wie praat je, waarom wil je hun aandacht en welke content past daarbij? Voordat je direct hiermee aan de slag gaat kan het goed zijn je huidige strategie eens te doorlopen. Maar wat zijn nu manieren om LinkedIn Stories te gebruiken voor je marketingstrategie?

Deel je kennis

LinkedIn is een gigantisch platform dat niet alleen je carrière maar ook je bedrijf kan laten groeien. Door interne kennis te delen trek je de aandacht van je publiek. Let er alleen wel op dat het relatief ´snelle´ content moet zijn. Men moet in een korte periode de boodschap kunnen begrijpen.

Het hoeft niet allemaal perfect

Vaak zijn berichten die op LinkedIn worden geplaatst goed doordacht en dus minder spontaan. Met de komst van de LinkedIn Stories ligt de drempel lager om ´minder doordachte´ content te plaatsen. Je publiek verwacht namelijk niet alleen nog maar formele verhalen, maar ook meer informele content. Dit maakt dat ook de drempel om van je te laten horen lager ligt.

Deel gebeurtenissen die NU gebeuren

Stories zijn vaak kort aanwezig waardoor ze dus perfect zijn voor het delen van ook minder ´bewerkte´ content. Denk aan content wat bijvoorbeeld voortkomt uit een evenement. Tijdens zo'n evenement is het niet altijd mogelijk om content te bewerken. Met LinkedIn Stories is het nu een geweldige manier om de wereld te laten zien wat jou NU bezighoudt. Ook voorafgaand is het een uitstekende manier om extra aandacht te genereren.

Q&A

Net als bij Instagram Stories kan het een uitstekende manier zijn om met je publiek in gesprek te treden middels een Q&A. Post voorafgaand een bericht waar men hun vragen kan indienen. Het hosten van een Q&A op verhalen zal de mensen achter jouw merk laten zien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *