Influencer marketing inzetten om je bedrijf te laten groeien?

Influencer marketing. Zoals de naam al deels verklapt, gaat het bij deze vorm van marketing om bedrijven die samenwerken met invloedrijke mensen. Deze zogenoemde ´influencers´ helpen bedrijven potentiële klanten te beïnvloeden. Zij besteden veel tijd aan het opbouwen van hun merk en het stimuleren van hun publiek. Als het gaat om het maken van aankoopbeslissingen hebben influencers de troef in handen om anderen te beïnvloeden. Dit komt doordat een influencer kennis, autoriteit, een bepaalde positie en een speciale band met zijn of haar publiek heeft.
 
Influencer marketing is allang niet meer alleen de industrie die wordt gedomineerd door  beroemdheden. Beroemdheden die worden betaald om een product aan de wereld te laten zien. Het is verschoven naar gepassioneerde contentmakers met trouwe volgers.
 

Wat doet Influencer marketing?

Met Influencer marketing kan je enorm veel bereiken:

  • Het stimuleren van verkopen;
  • Nieuwe leads;
  • Meer volgers op je sociale media kanalen;
  • Je bouwt vertrouwen op bij de consument;
  • Je bereikt een groot publiek.

Het belangrijkste is dat beïnvloeding van de marketing verder gaat dan het verkrijgen van een groter bereik of een grotere betrokkenheid. Het biedt de mogelijkheid om direct door te dringen tot consumenten die willen en moeten weten over jouw bedrijf.
 

Is influencer marketing interessant voor jouw bedrijf?

Voor jou en jouw business kan het interessant zijn om te beginnen aan influencer marketing. Dit omdat influencers een belangrijke aanhang hebben in een bepaalde niche en daar actief mee omgaan. Influencer marketing maakt dat kleinere bedrijven hun verkoop kunnen spreiden en grote bedrijven een breder publiek bereiken. Daarbij is de hoge ROI één van de grote voordelen.

Betrokkenheid, bereik en impressies zijn de meest gebruikte maatstaven om de ROI van influencer marketing te berekenen. Echter, onthoud goed; geen van deze statistieken vertellen precies de ´ware ROI´. 

Wil je beginnen met influencer marketing? Hier zijn verschillende factoren die moeten worden onderzocht voor hoge ROI-genererende influencer marketing:

  • De relevantie van influencers in combinatie met de campagne
  • Ervaring van influencers
  • Demografische kenmerken van het publiek van de influencers
  • Gebruik van de juiste platforms voor promoties
  • Het creëren van organische en pakkende inhoud
  • Gebruik van hashtags
  • Maken geen gebruik van gekochte likes en comments

Benieuwd naar waar jouw mogelijkheden liggen om online te groeien? En wil je meer geld verdienen onderaan de streep? Onze analyse laat zien waar jouw kansen liggen op bewezen maar óók nieuwe kanalen. Vraag hier de gratis analyse aan en wij zoeken voor je uit hoe jij de concurrentie kan verslaan!