Geschreven door Mariska van den Berg op

Zoals in mijn vorige blogposts aangegeven, is het allereerst van belang dat je met je advertentietekst de aandacht trekt. Zodra je die aandacht hebt is het belangrijk dat je laat weten waarom mensen bij jou moeten zijn, met je Unique Selling Points.

Tip 3: Informatie geven

Daarnaast is het natuurlijk héél belangrijk dat je informatie geeft en dit is iets wat veel adverteerders vergeten. Al worden zoekopdrachten steeds specifieker, er zijn nog genoeg woorden die meerdere antwoorden kunnen opleveren.

Voorbeeld

Hieronder het resultaat dat ik zie op het moment dat ik zoek op ‘management opleiding’. Nu kan ik een tiener zijn van 17 die op zoek is naar een volledige MBO- of HBO-studie maar ik kan ook iemand van 45 zijn die naast zijn werk graag een deeltijd opleiding of misschien wel een korte cursus zoekt. Aan de hand van de zoekopdracht kun je niet zien welke persoon het is. Op het moment dat jij alleen maar een voltijd studie aanbiedt, is het wel belangrijk dat je de juiste doelgroep aantrekt en geen mensen krijgt die op zoek zijn naar een korte cursus.

Zoekopdracht op management opleiding

Hoe pak ik dat aan?

Nu ben je erg beperkt in je tekens en aangezien je nog veel meer kwijt moet in de tekst blijft het puzzelen hoe je de juiste informatie in de tekst kunt verwerken. Daarom: KISS, Keep It Short and Simple. In het voorbeeld hierboven is het alleen maar nodig dat in de tekst duidelijk wordt wat voor een soort opleiding het is. Ik vind persoonlijk dat Scheidegger en Elsevier dat goed doen.

Hebben jullie voorbeelden van slechte of juist hele goede teksten? Zet ze in de comments want ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring! Volgende week meer informatie over de call-to-action in advertentieteksten.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie