Geschreven door Mariska van den Berg op

Op 24 september 2015 was de Shoppingtoday beurs. Een interessante beurs waar een enorme diversiteit aan sprekers aanwezig was.

Digital DNA

Ken Hughes trapte de dag af met een enorm inspirerende sessie vol humor. Volgens hem bestaan de mensen van vandaag uit natives en immigrants. Een immigrant is een persoon die geboren is in het tijdperk zonder mobiele telefoons en Google. Een native is geboren ‘online’. Dat wil zeggen; hij is áltijd online. Voor hem bestaat er geen verschil tussen on- en offline. Voor een immigrant is dat anders, die ‘gaat online’ en ziet offline en online als twee verschillende kanalen.

BG/AG

Daarnaast zei Ken Hughes dat in 2015 de ‘Google natives’ 18 jaar worden. Dat betekent een hoop voor de hedendaagse marketing. Deze Google natives zijn opgegroeid met Google en zijn dus gewend om áltijd informatie tot hun beschikking te hebben, waar ze ook zijn. Deze mensen zijn ook egoïstischer (in de positieve zin van het woord). Alles draait om hunzelf. Zij plaatsen selfies, geven hun geld liever uit aan reizen dan aan spullen. Ze worden niet gelukkig door iets te bezitten maar zij willen dingen ervaren! Het is essentieel om te begrijpen met wie je praat. De enige reden waarom deze doelgroep dingen zal delen over jouw brand is als zij er zelf ook baat bij hebben. Weet dus of jouw doelgroep Before or After Google is opgegroeid!

Knipsel

Wat mij betreft is Ken Hughes een absolute must om te volgen. Hij is een echte inspirator en weet op een kinderlijk simpele manier uit te leggen wat zoveel ondernemers tóch fout doen in hun communicatie.

Wil je zelf ook meer kennis op doen van bepaalde onderwerpen van online marketing? Zeo geeft ook kennissessies! Hou onze sessies in de gaten en meld je (gratis) aan als het onderwerp bij jou past.

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie