Sinterklaas is in het land en de Kerstman onderweg!

Google AdWords
Geschreven door Mariska van den Berg op

Een drukke periode, zo aan het eind van het jaar. Balansen worden opgemaakt, plannen worden gemaakt voor 2012, maar vergeet de laatste maand van het jaar niet: Sinterklaas en Kerst!

Door alle drukte zouden we bijna vergeten dat dit dé periode is voor webshops om extra omzet te genereren, mits we natuurlijk goed op de doelgroep inspelen. Hoeveel mensen zijn er niet op zoek naar een leuk, origineel cadeautje voor familie of vrienden en hebben geen idee wat ze moeten kopen. Hoe mooi zou het zijn als jíj hen vertelt wat ze moeten kopen!

Door het inzetten van een Display Advertising campagne kun je mensen op zo’n moment bereiken. Ze zijn niet actief op zoek naar een sieraad, douchegel, sokken of een abonnement op een magazine maar ze zijn wél op zoek naar een kerstcadeau. Wanneer de consument intypt op Google.nl ‘Origineel kerstcadeau’ wordt hij/zij daar niet veel wijzer van met 90.700 resultaten:

Maar stel nou dat zij aan het surfen zijn op het internet, op zoek naar dat originele kerstcadeau en ze zien ineens jouw Display Ad? Als ze het niet interessant vinden dan klikken ze niet, en als ze het wel interessant vinden en op je webshop terecht komen, kun je hen triggeren over te gaan tot aankoop. Leuke ‘Sinterklaas acties’ of ‘ons kerstcadeau voor u’ helpen daar absoluut bij. Door het zetten van een Remarketing campagne kun je de bezoekers die geen aankoop hebben gedaan nogmaals een banner laten zien met bijvoorbeeld 5% korting.

Wil je meer weten over wat zo’n campagne voor je webshop kan betekenen? Vind hier meer informatie over Display Advertising en neem contact met ons op!

Mariska is sinds oktober 2008 werkzaam bij Zeo. Zij is begonnen als Online Marketeer, is verder gegaan als Teamleider SEA/SEO en Projectmanager. Nu is deze duizendpoot onze Marketing Manager.

Geef een reactie