Geschreven door mariska op

Wanneer je via AdWords adverteert in Google is het is raadzaam om regelmatig te controleren of er URL’s in je AdWords campagne staan die niet meer werken. Dit komt namelijk vaker voor dan je denkt. Vaak wordt dit veroorzaakt door een product dat hernoemd wordt, een URL die aangepast wordt of een product dat niet meer leverbaar is. De links in je AdWords campagne werken dan niet meer. Deze blogpost legt aan de hand van een stappenplan uit hoe je foutieve links kunt opsporen met behulp van Xenu Link Sleuth.

 

Het stappenplan

1. Log in in je AdWords account

2. Stel een ruime date range in

3. Klik op het tabblad “Dimensies”

4. Klik op “weergeven” en selecteer bestemmings-URL

5. Exporteer dit rapport naar een .CSV bestand

6. Open het bestand, kopieer alle URL’s uit de eerste kolom, plak deze in een .txt bestand en sla dit bestand op.

7. Download en installeer Xenu Link Sleuth

8. Open Xenu. Zorg dat bij “options” –> “preferences” de ”maximum depth” op 1 staat

9. Klik op “bestand” à “check URL list” à en selecteer het bestand wat je in stap 6 hebben opgeslagen. Xenu zal nu alle URL’s nalopen.

10. Als eindresultaat krijg je een soortgelijk een overzicht van alle gecontroleerde links. Klik in het menu “view” op “show broken links only”. Je krijgt dan een overzicht van alle “dode” links die je in jouw adwords campagne hebt staan.

11. Nu kun je deze URL’s aanpassen in je AdWords account. 

Wij adviseren je om het zoeken naar dode links op wekelijkse basis uit te voeren zodat je AdWords campagnes up-to-date blijvenn. Heb je hier nog vragen over of wil je meer weten? Neem dan contact met ons op!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie