Geschreven door jarno op

blog nieuwsbriefVolgend jaar zal het aantal mobiele websites binnen het MKB verdubbeld zijn ten opzichte van vorig jaar. Dat zijn de resultaten uit een onderzoek gehouden onder meer dan 150 Nederlandse MKB ondernemers.

Het onderzoek, dat jaarlijks plaatsvindt, is er op gericht inzicht te verschaffen in de online marketing trends binnen het MKB.

Vorig jaar werd in dit onderzoek duidelijk dat slechts 41,9% van de ondernemers binnen het MKB een website had die geschikt was voor mobiel gebruik. Nu een jaar later blijkt  uit een herhaling van dat onderzoek dat het aantal mobiele websites is gestegen met ruim 38%. Het aantal MKB-ers dat aangeeft te beschikken over een mobiele website komt hiermee uit op 58%. Hoewel er een duidelijke verschuiving is geweest in de houding naar mobiele gebruikers, lijkt een percentage van 58% nog steeds aan de lage kant. Van de overige ondernemers geeft echter 40% aan dat zij van plan zijn binnen een jaar over te gaan naar een website die is aangepast voor mobiel gebruik. Dit zou betekenen dat volgend jaar bijna 75% van de ondernemers in het MKB rekening houdt met mobiele bezoekers door middel van een geoptimaliseerde website of app.

Chris Jongeling, directeur van Zeo: ‘’er zijn zo veel bezoeken naar websites vanaf mobiele apparaten, het is goed om te zien dat het MKB daar nu ook op inhaakt. De afwachtende houding die we vorig jaar tegen kwamen lijkt zich nu om te zetten in bereidwilligheid om te investeren. Niet gek ook als je bedenkt dat Marketingfacts voorspelt dat de mobile commerce in Nederland binnen 4 jaar een omzet van 1.07 miljard euro gaat halen.”

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie