Geschreven door Mariska van den Berg op

Alles in deze wereld is onderhevig aan verandering en Facebook is hierop geen uitzondering. Regelmatig sleutelt het populairste sociale netwerk ter wereld aan de functionaliteiten, de openheid en de lay-out van hun netwerk. Dit tot grote spijt van de gebruikers. Verandering roept van nature vaak weerstand op maar wanneer het om veranderingen in Facebook gaat, lijkt het soms alsof iedereen er nog een schepje bovenop doet.

Niet alleen ‘gewone’ gebruikers ondervinden last van deze veranderingen; ook bedrijfspagina’s (en de marketeers zoals wij die de Facebook Pagina’s beheren) komen niet onder de wijzigingen uit. Eind februari kondigde Facebook grote wijzigingen aan voor bedrijfspagina’s en vandaag zullen alle bedrijfspagina’s ter wereld dan ook automatisch overgaan naar de nieuwe Timeline lay-out.

Gevolgen Facebook Timeline voor bedrijfspagina’s

Hoewel de nieuwe lay-out in eerste instantie veel weerstand opriep (wat zou er overblijven van custom tabs, landingstabs en oudere content?) lijkt het er na de eerste 30 dagen testen op dat Facebook’s wijzigingen veel voordelen met zich meebrengen. Zo toonde een onderzoek van Simply Measured eerder deze week aan dat de nieuwe Timeline lay-out zorgt voor 14% meer fan engagement, 46% meer engagement rondom posts en 65% meer engagement rondom interactieve content zoals video’s en afbeeldingen.

Na vele e-mailtjes, telefoontjes en redesigns zijn de Facebook Pagina’s van onze klanten de afgelopen weken stuk voor stuk ook omgezet naar de nieuwe lay-out. Het mooie is dat uit onze gegevens vooralsnog ook op te maken valt dat de engagement rates gestegen zijn. Hierdoor kunnen we voorlopig maar één ding concluderen: Eind goed al goed.

Extra: Facebook Formaten Cheat Sheat

Hieronder vind je een handige cheat sheet (Klik op de afbeelding voor de volledige PDF) waarin alle Facebook Timeline formaten staan vermeld. Hiermee kun je ervoor zorgen dat je Facebook Pagina er voortaan perfect uitziet. Tenminste, de komende maanden. 😉

Update: De formaten van je profile picture zijn inmiddels veranderd. Upload je afbeelding nog steeds op 180×180 pixels maar hou er rekening mee dat deze wordt weergeven in het formaat 160×160 pixels.

(Afbeeldingen via Endless Origami en DialyDialogues)

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie