Geschreven door mariska op

In Google AdWords kan je gebruik maken van filters. De filter staat boven de tabel met de statistieken van de campagne. Filters zijn handig om een selectie te maken in je AdWords campagne. De filters kunnen ingesteld worden voor de volgende tabbladen in Google AdWords: campagnes, advertentiegroepen, advertenties, zoekwoorden en dimensies.

In deze blogpost geef ik twee voorbeelden van filters die ik vaak gebruik. In de eerste filter kijk ik naar de gemiddelde positie en het aantal klikken op zoekwoordniveau. Voor de gemiddelde positie heb ik gekozen voor een gemiddelde positie die slechter is dan 5. Voor het aantal klikken heb ik gekozen voor minimaal 20 klikken. Deze filter is handig om te bepalen welke biedingen je gaat verhogen voor zoekwoorden. Het zorgt ervoor dat er een selectie wordt gemaakt van de zoekwoorden en je hoeft niet alle zoekwoorden te doorlopen.

In het tweede voorbeeld heb ik een filter gemaakt voor advertenties die afgekeurd zijn. Deze filter wordt gemaakt op advertentieniveau. Als adverteerder wil je natuurlijk voorkomen dat je advertenties worden afgekeurd. In de blogpost ‘Waarom zie ik mijn Google Advertenties Niet?‘ lees je hier meer over. Het filter stel je als volgt in. Je gaat naar filter en vervolgens naar filter maken, waarin je de goedkeuringstatus kan selecteren. Vervolgens vink je alle opties uit, behalve afgekeurd. Wanneer je op toepassen klikt dan worden alle advertenties weergegeven die afgekeurd zijn.

Onderaan de filter is het mogelijk om de filter op te slaan. Het is handig om een filter op te slaan als je de filter vaak gebruikt. Daarnaast kan je ook de filter een naam geven.

Wil je nog meer halen uit je AdWords campagne? Vind hier informatie over AdWords uitbesteden en neem contact met ons op!

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie