Geschreven door nathalie op

De omzet van display advertising is voor het eerst sinds de economische crisis enorm gestegen. Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door Deloitte en in opdracht van IAB Nederland. In het eerste halfjaar van 2014 groeide display advertising met 16% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013. Binnen display advertising is het onderdeel mobile het snelst groeiende medium. Dit medium heeft  een groei van maar liefst 72% behaald en breekt hiermee definitief door.

Display advertising groeit hard

Mobiel adverteren

De sterke groei komt onder andere door de aantrekkende economie en door verschuivingen in marketingbudgetten. De budgetten verschuiven nu veel van traditionele media naar online media. Mobile advertising is binnen display het snelst groeiende platform. De groei is hier maar liefst 72% ten opzichte van het eerste half jaar van 2013. Via desktop is online advertising met 10% gegroeid.

Video advertising snelst groeiende format

Het afgelopen half jaar groeide de omzet via video advertising met maar liefst 46% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013. Uit het onderzoek is gebleken dat het gebruik van video’s van hoge kwaliteit een zeer effectieve manier is voor brand advertising op internet. Steeds meer consumenten bekijken content online.

Video display advertising

De voorzitter van IAB Nederland geeft aan dat de mogelijkheden die er zijn op het gebied van digitale marketing, nog niet optimaal worden benut. Zijn verwachting is dan ook dat de groei van display advertising de aankomende jaren zal aanhouden. Tijd dus om hierop in te spelen!

Wat is Display Advertising nu precies?

Wil je meer naamsbekendheid creëren, meer relevante bezoekers op je website of meer conversies behalen? Dan is display advertising iets voor jou! Display advertising is het maken van reclame op het internet. Dit door middel van banners en eventuele tekstlinks. Je kunt met display advertising een online reclamecampagne opzetten die de juiste doelgroep aanspreekt. Dit heet ook wel banneren in het inhoudsnetwerk van Google.

Een aantal voordelen van Display Advertising:

  • Geschikt voor zowel sales als branding
  • Groot bereik unieke bezoekers
  • Uitgebreide targeting mogelijkheden
  • Actiegerichte campagnes
  • Goede meetbaarheid van de campagnes

Door gericht te adverteren zorg je voor betere prestaties tegen lagere kosten. De resultaten van een display campagne zijn goed meetbaar. Je kunt onder andere zien hoeveel mensen je advertenties zien, wie erop klikken en wat de bezoekers op je website doen. Hierdoor kun je de campagnes continu blijven optimaliseren. Met behulp van goede doelstellingen en KPI’S zet je hiermee een zeer sterke display campagne op!

Display Advertising en Remarketing

Niet iedere bezoeker op je website gaat direct over tot een conversie. Het kan bijvoorbeeld dat een bezoeker op je website is geweest, producten of diensten heeft bekeken, en is vertrokken zonder iets te kopen. Via display advertising kun je de producten of diensten nog een keer tonen en gaan veel mensen hierdoor alsnog over tot een aankoop. Display advertising is hier een zeer gerichte en effectieve manier om bezoekers alsnog te benaderen!

Display advertising en remarketing

Het effect van display advertising wordt door veel mensen nog steeds onderschat. Zorg ervoor dat je goed weet wat je doel is en welke doelgroep je wil aanspreken. Met de juiste strategie kun je groeiende resultaten verwachten met het gebruik van display advertising!

Interesse of vragen?

Interesse of vragen? Wij kunnen je professioneel ondersteunen bij het gebruik van Display Advertising. Neem vrijblijvend contact met ons op!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie