Geschreven door Mariska van den Berg op

Sinds geruime tijd kun je met Display advertising, via het Google Display Netwerk (GDN), bezoekers remarketen. Dat wil zeggen: iemand is op je website/ webshop geweest en diegene benader je opnieuw via andere websites met een beeld- en/of tekstadvertentie. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mensen die op je shop zijn geweest, maar niet hebben besteld een banner laten zien met ‘Bestel nú met 10% korting’ om diegene alsnog over te halen een bestelling bij je te plaatsen.

Dit gebeurde voorheen altijd door het plaatsen van nieuwe codes die je via Google AdWords kunt aanmaken. Google is bezig om een nieuwe en makkelijkere manier te maken. Aan het eind van deze zomer zullen zij Google Analytics Remarketing lanceren. Hiermee kun je Remarketing Lijsten creëren met bepaalde doelgroepen die je website/ webshop hebben bezocht, zonder een nieuwe Remarketing code te moeten plaatsen. Zodra Google Analytics Remarketing beschikbaar is in jouw Analytics account zie je deze tab toegevoegd bij je instellingen.

Hou wel te allen tijde rekening met je privacy policy i.v.m. de cookiewetgeving!

Hier kun je meer lezen over Google Analytics Remarketing (artikel is in het Engels). Wil je meer weten over Remarketing, dan kun je dat hier lezen. Mocht je vragen hebben, dan kun je uiteraard contact opnemen met één van onze marketeers!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie