Geschreven door jarno op

Ongeveer een jaar geleden werd Google Shopping in Nederland gelanceerd, waarmee webshop eigenaren de mogelijkheid verkregen om hun artikelen in het Google Merchant Center te uploaden. De online vergelijkingssite wint aan populariteit, mede door de integratie van producten in de zoekresultatenpagina’s van de zoekmachine.

Niet alleen worden de ‘winkelresultaten’ vertoond in de organische resultaten, ook is het mogelijk een koppeling te maken tussen Google Shopping en jouw AdWords advertenties!

Google Shopping producten vertoond in AdWords advertenties

Deze resultaten in AdWords advertenties worden ‘productextensies’ genoemd. Deze leiden tot een positieve stijging in de CTR (doorklikratio), het bezoekersaantal en de conversies.

Productextensies instellen in AdWords

Wanneer jouw emailadres zowel in het Merchant Center als in AdWords beheerdertoegang heeft, is het mogelijk de twee diensten te koppelen. Navigeer in AdWords naar het tabblad Advertentie-extensies en selecteer bij  ‘weergave’ de productextensies.

Door op +nieuwe extensie te klikken kun je eenvoudig jouw Merchant Center account selecteren. Hiermee is de koppeling voltooid en kunnen de producten van jouw website bij de AdWords advertenties worden vertoond!

Wil je meer weten over Google Shopping of het adverteren in zoekmachines, neem dan contact met ons op!

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie