Geschreven door jeffrey op

Tijdens mijn werkzaamheden maak ik dagelijks gebruik van de zoekmachine Google. In de adviezen die ik onze (potentiële) klanten geef, speelt Google een belangrijke rol. Vooral de zoekresultaten zijn hierin erg relevant. Maar misschien ken je het wel? Als je iedere dag naar de Google startpagina kijkt heel vaak naar kijkt en Google overmatig gebruikt, wordt je op den duur onbewust ‘blind’ voor veranderingen. Eén van de krachten van Google is de eenvoud. Al jaren gebruiken ze praktisch de zelfde lay-out en is er weinig verandering.

Toch viel mij zojuist iets op! Na een snelle vergelijking bij mijn collega, kom ik er ahcter dat ik in een test ben beland. Google test momenteel verschillende nieuwe layouts voor de zoekresultaten. Wat mij vooral opvalt, is dat de kleuren rustiger zijn, de url een andere kleur en positie heeft en dat er meer ruimte is. Het zijn allerlei kleine wijzigingen die tegelijkertijd voor een groot verschil met de huidige lay out zorgen. Wij zijn erg benieuwd wat de invloed van dit soort wijzigingen op het klikgedrag zullen zijn.

Het is niet bekend wanneer Google de lay-out voor zoekresultaten wijzigt en welke veranderingen definitief plaatsvinden. Vooralsnog gaat het om meerdere experimenten waarbij niet alleen lay-out, maar ook nieuwe features als Voice Search (inspreken van zoekopdrachten) getest worden.

Tot nu toe zijn de reacties wisselend. Uiteraard ben ik heel nieuwsgierig wat jij van de veranderingen vindt. Ben jij in een test belandt of heb je aanpassingen gespot? Laat het ons weten! Post een reactie op deze blog en deel je ervaringen.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie