Geschreven door sjoerd op

Dat mobiel verkeer steeds belangrijker wordt in de online wereld, kan niemand meer zijn ontgaan. De afgelopen jaren neemt het percentage verkeer dat via een mobiel apparaat naar de website komt alleen maar toe. Websites hebben zich de afgelopen jaren in rap tempo geprobeerd aan te passen door hun website mobile vriendelijk te maken. Onlangs kondigde Google aan dat op 21 april mobielvriendelijkheid wordt toegevoegd aan hun algoritme. Dat betekent dat Google na 21 april voornamelijk nog mobielvriendelijke websites in de organische zoekresultaten zal vertonen. Gebruikers die na 21 april op hun mobiele apparaat zoeken zullen voornamelijk mobielvriendelijke resultaten zien. Dit zorgt ervoor dat websites die niet geoptimaliseerd zijn voor een mobiel apparaat minder worden getoond in de zoekresultaten. Heb jij een website die niet responsive is? Dan loop je de kans om veel verkeer mis te lopen. Waar je in 2014 nog weg kon komen met een niet geoptimaliseerde mobiele versie van je website is dat in 2015 onmogelijk.

Is mijn website mobielvriendelijk?

Mobielevriendelijke test

Nieuwsgierig of jouw website voldoet aan de richtlijnen van Google? Gebruik dan deze tool om te testen of jouw website door Google het label ‘mobielvriendelijk’ heeft.

Mocht je website het label ‘mobielvriendelijk’ hebben gekregen dan betekent dat niet dat je website voldoet aan alle eisen van Google. Via verschillende wegen kun je achterhalen hoe jij je website nog beter kunt optimaliseren.

1)      Google Webmaster Tools: Onder het menu zoekverkeer vind je de optie mobiele bruikbaarheid. Hierin geeft Google pagina’s aan waarop hij fouten heeft geconstateerd met betrekking tot de mobiele bruikbaarheid. Veelal zitten de fouten in het feit dat tikelementen te dicht bij elkaar staan of dat het formaat van de pagina niet aanpast aan het mobiele apparaat.

Mobiele bruikbaarheid

2)      PageSpeed: Naast mobiele bruikbaarheid is snelheid van pagina’s ontzettend belangrijk. Vooral op mobiel is het belangrijk om een pagina/website snel te kunnen laden. Door middel van de PageSpeed tool kun je achterhalen wat voor score Google je mobiele versie van je website geeft. Hier staan verbeterpunten die je in overleg met je webbouwer kunt oppakken.

PageSpeed Mobiel

Wil je hulp bij het optimaliseren van je mobiele website of heb je nog helemaal geen mobiele versie van je website? Wacht niet te lang, 21 april is dichterbij dan je denkt! Neem contact met ons op voor een advies voor jouw mobiele website!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie