Geschreven door sjoerd op

Google weegt zoekwoorden in domeinen minder mee

In een video op het Youtube kanaal van Google Webmaster Help heeft Matt Cutts antwoord gegeven op een vraag, die een hoop invloed zal hebben op de online marketing strategie van vele webmasters. Matt Cutts geeft aan dat Google de waarde van zoekwoorden in domeinnamen minder zal gaan meetellen in de zoekresultaten.

Iedere webmaster komt ze wel eens tegen: domeinnamen geclaimed door slimme online marketeers of concurrenten die puur gericht zijn om op veel gezochte zoekopdrachten gevonden te worden. Zoals een mooi voorbeeld uit de reactie onder de video van MattCutts santacruzcustomcabinets.com. Een mooi voorbeeld van een domein opgericht om voornamelijk gevonden te worden op zoekopdrachten gerelateerd aan “santa cruz custom cabinets”.

Lagere ranking voor keyword domeinen?

Google heeft aangegeven hier strenger tegen op te treden, door de ranking van de domeinnaam minder mee te nemen in het agoritme. Dit in combinatie met een vorige algoritme wijziging, waarin sites met weinig of gekopieerde content en sites die volgens Google geen toegevoegde waarde bieden ook al zakten in de zoekresultaten. Het betekent dat het steeds lastiger wordt voor ‘kleine’ sites en affiliate sites om hoog in de resultaten te komen.

Turning the knob

Het ‘aandraaien van de knop’ zoals Matt Cutts zegt, betekend NIET dat de domeinnaam helemaal niet meer wordt meegenomen in het algoritme, maar minder.

Bekijk de video over Keyword Rich Domains en laat hieronder weten wat je persoonlijke bevindingen zijn betreffende het ‘aandraaien van deze knop’ en zoekwoordrijke domeinen.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie