Geschreven door Mariska van den Berg op

Ook dit jaar waren wij weer van de partij op de Webwinkel Vakdagen in de jaarbeurs Utrecht. Op 20 en 21 januari was het onmogelijk om ons te missen, aangezien we recht voor de ingang stonden. De deuren waren nog niet open of een overvloed aan mensen stormden al naar binnen. En dat allemaal voor een gratis handleiding “Hoger in Google”.

Voordat ik ga vertellen hoe de beurs geweest is zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Mariska van den Berg en ik ben sinds oktober 2008 werkzaam bij Zeo als Internet Marketeer. Met veel plezier heb ik mij de afgelopen maanden in een nieuw avontuur mogen storten: het organiseren van deze beurs voor Zeo! Tijdens het plaatsen van de puntjes op de i was het even zweten, maar uiteindelijk mag het resultaat er zijn.

Op de Webwinkel Vakdagen kunnen bedrijven en particulieren informatie verzamelen over alle belangrijke aspecten voor het beginnen van een webwinkel. De afgelopen drie jaar is de beurs uitgegroeid tot het grootste E-commerce event van de Benelux. Met meer dan 130 exposanten was er genoeg kennis te achterhalen over:

– webshop software

– betaaloplossingen

– fulfilment

– online marketing

– multichannel

– search marketing

Voor zowel grote als kleine bedrijven is zoekmachinemarketing inmiddels steeds belangrijker en zelfs bijna onmisbaar! Velen kwamen dan ook naar de beurs om uit te zoeken hoe ze de webshop hoger in Google konden krijgen. Onder andere door onze handleiding hebben we hen een stapje op weg geholpen.

Tijdens de gesprekken kwamen een aantal vragen steeds naar voren, vandaar dat ik deze hier nog een keer in het algemeen zal beantwoorden.

Optimaliseren, adverteren en webdesign.. Maar wat doen jullie nou precies?

Kort samengevat: wij zorgen dat je gevonden wordt. Dat doen wij door middel van optimaliseren (om de organische kant te verbeteren), adverteren (aan de rechterkant van Google d.m.v. een cost-per-click systeem) en webdesign (het maken van een website/shop die door Google goed vindbaar is).

Hoe kan ik links hoger komen in Google?

Het lijkt een simpele vraag, maar het antwoord is een stuk lastiger. Google rankt een pagina op basis van 200 variabelen. Een aantal van die variabelen zijn algemeen bekend: het plaatsen van metatags, het schrijven van geoptimaliseerde teksten en het linkbuilden. Wat wij bij Zeo doen is eerst de belangrijkste variabelen optimaliseren om grote stappen te maken. Vervolgens gaan we steeds met meer variabelen aan de slag om topposities te behalen!

Als wij willen adverteren met hulp van Zeo, hoe gaan we dat dan aanpakken?

Wanneer wij voor je gaan adverteren in Google, beginnen we met het opbouwen van een Adwords campagne. Zodra je goedkeuring binnen is en de codes voor de statistieken (Google Analytics) goed staan, kunnen we online. Op dat moment gaan we de Adwords campagne beheren en ervoor zorgen dat elke euro die je erin steekt, er weer dubbel uitkomt.

Opereren jullie ook in het buitenland?

Uiteraard! Wij hebben ervaring in veel verschillende landen. Enkele voorbeelden daarvan zijn: Duitsland, Engeland, Amerika en Spanje.

Mocht je nog andere vragen hebben dan kun je ons uiteraard bellen of mailen. We staan altijd voor je klaar! Tijdens de beurs is gebleken dat onze kracht in “Jip en Janneke” taal zit. Zonder dure termen en technische uitdrukkingen onze kennis overdragen is ons voordeel in het voordeel voor je bedrijf! Want wat heb je aan statistieken die je niet begrijpt?

Weer een editie van de Webwinkel Vakdagen is voorbij. Met een grote hoeveelheid leads, gesprekken en positieve reacties is de beurs voor ons een enorm succes geweest. Hopelijk tot volgend jaar!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie