Geschreven door Mariska van den Berg op

Wanneer je als leek voor het eerst kennismaakt met Google Analytics, gaat er een wereld voor je open. Alleen al de “eenvoudige toepassingen” zoals bezoekersstatistieken, inhoudsstatistieken en de koppeling met Google Adwords Campagnes geven een schat aan informatie over je website. De afgelopen tijd zijn Google Analytics statistieken sterk verbeterd en uitgebreid, maar ook ingewikkelder geworden.

Visualiseren in Google Analytics

Daardoor is het steeds meer een specialisme geworden om uit de grote hoeveelheid data waardevolle informatie te halen, hier de goede conclusies aan te verbinden en de juiste keuzes te maken voor website- en conversie optimalisatie.

Professionaliseren in Google Analytics

Voor professionele websitebeheerders en internet marketeers is Google Analytics niet meer weg te denken. We zetten het niet alleen in voor het optimaliseren van Adwords campagnes, maar ook voor goed advies aan onze klanten. Daarom gaat Zeo er werk van maken om naast de huidige status van “Google Adwords Qualified Company” ook Google Analytics IQ’s te behalen. Dit is een eerste stap om als bedrijf toe te groeien naar de status van Google Analytics Authorized Consultant (GAAC).

Aangepaste rapporten maken in Google Analytics

Google Analytics Individual Qualification (IQ)

Alle Internet marketeers bij Zeo zullen de komende tijd de Google Analytics IQ test gaan behalen, waarmee de bestaande kennis van Google Analytics nog groter wordt. Hiermee kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn. Door een op dit vlak gekwalificeerde consultant in te zetten, krijg je immers meer inzicht in Google Analytics statistieken. Op basis daarvan kun je belangrijke internet marketing beslissingen nemen en de resultaten van je website nog verder optimaliseren!

Een tipje van de sluier…

In de GA IQ cursus wordt niet alleen inzichtelijk hoe je Google Analytics Profielen het beste kun indelen en rapporten produceert. Ook wordt ingegaan op Google Analytics codering voor e-commerce; het filteren van informatie vanaf verschillende subdomeinen; aangepaste segmenten in rapporten; visualisatie van de waarde van je campagnes in de tijd; etc.

Geavanceerde segmenten maken in Google Analytics

 

Google Analytics en Zeo

Omdat we via deze blog graag onze nieuwste bevindingen delen, zullen we komende tijd dieper ingaan op enkele handige toepassingen uit Google Analytics en de Google Analytics Individual Qualification tests. We’ll keep you posted!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

2 reacties op “Hoe haal je het maximale uit Google Analytics?

  1. Mart schreef:

    Hallo Judith,

    Ik vroeg me af of er mischien ook cursussen beschikbaar zijn in het nederlands gebaseerd zoals http://www.thirtydaychallenge.com/training maar dan voor analytics en adwords voor de “gewone man”.

  2. Judith schreef:

    Hoi Mart,

    Bedankt voor je reactie! Tot nu toe is de Analytics cursus inderdaad redelijk hoogdrempelig doordat deze in het Engels beschikbaar is en niet in het Nederlands. Ook is het behoorlijk gedetailleerd.

    Wat je als ‘gewone man’ of vrouw denk ik het beste kan doen is Nederlandse blogs volgen die over internet marketing en zoekmachinemarketing gaan en daar de ‘best practices’ uit pikken. Binnenkort zullen wij via deze blog ook met handige Google Analytics toepassingen komen, die proberen we laagdrempelig te brengen!

Geef een reactie