Geschreven door jarno op

Om de juiste doelgroep te bereiken via AdWords was er voorheen de mogelijkheid om consumenten te bereiken via interesse targeting in AdWords. Google heeft aangegeven dat in het begin van 2015 deze manier van targetten zal vervallen. Dit zorgt ervoor dat je de campagnes die je hebt getarget op interesse moet gaan overzetten naar een andere targeting. De nieuwe mogelijkheden die je dan hebt, zijn ‘affiniteitsdoelgroepen’ en ‘in-market-doelgroepen’.

Affiniteitsdoelgroepen

Affiniteitsdoelgroepen gebruiken

De affiniteitsdoelgroep is voornamelijk voor bedrijven die hun branding/ merkbekendheid willen vergroten. Je kunt aangepaste affiniteitsdoelgroepen maken om een focus te leggen binnen de brede affiniteitsdoelgroepen die Google al heeft. Je kunt ze op de volgende manier definiëren:

  • Zelfgekozen interesses, die als zoekwoorden worden ingevoerd.
  • URL-gebaseerde interesse targeting.
    • Google zoekt hierbij zelf de interesses in relatie tot een ingevoerde website.

Wanneer gebruik je Affiniteitsdoelgroepen?

Je doel is om gebruikers te bereiken en de bekendheid van je bedrijf/ merk te vergroten, zodat ze aan je bedrijf of merk denken wanneer ze een product of dienst nodig hebben die je aanbiedt.

In-market-doelgroepen gebruiken

Met deze doelgroep bereik je de consumenten die onderzoek doen naar producten en actief overwegen diensten of producten aan te schaffen. Met deze doelgroep richt je je als verkoper op het genereren van conversies. Met de in-market-doelgroepen kun je betere remarketing prestaties behalen omdat deze mensen al in hun zoekgedrag aangeven naar dit product/dienst op zoek te zijn.

Wanneer gebruik je In-Market-doelgroepen?

Je doel is om consumenten te bereiken die op de drempel staan om een aankoop te doen. Uit hun zoekgedrag is gebleken dat ze op zoek zijn naar een specifiek product/dienst en ze moeten hier nog een keuze in maken.

Loop je vast met interesse targeting en weet je na het lezen van dit artikel niet helemaal wat je volgende stappen moeten zijn? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder en kunnen met je sparren over je online marketing activiteiten!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie