Geschreven door jarno op

In Google AdWords moet je bij het opzetten van je account een aantal instellingen doorlopen, waaronder de tijdsvoorkeur. De tijdsvoorkeur is de tijdzone waar jij je met je AdWords account op richt. Wanneer je dit hebt ingesteld kun je deze niet meer zelf aanpassen naar een andere zone. Om de tijdzone aan te laten passen kun je telefonisch contact opnemen met Google of het formulier invullen. Het is dus handiger om dit direct goed in te stellen bij het opzetten van je account.

Tijdzone AdWords

Waarom het belangrijk is de tijdzone goed in te stellen!

De rapporten, facturen en statistieken in zowel AdWords als Google Analytics worden beïnvloed door de tijdzone die is ingesteld. Hieronder een aantal onderdelen die kunnen worden aangetast:

  • Dagbudget: Je stelt een dagbudget in voor een bepaald land of een regio. Wanneer deze niet overeenkomen met je tijdzone kan het budget niet altijd goed ingezet worden.
  • Advertentieplanning: Als je advertentieplanning wil gebruiken dan is het belangrijk dat je wel de juiste tijd selecteert. Dit is afhankelijk van je ingestelde tijdzone.
  • Google Analytics: De tijdzone van Google AdWords en Google Analytics moeten overeenkomen om goede rapporten te kunnen maken en om te zien waar je kunt optimaliseren.

AdWords campagnes op verschillende landen gericht?

Wanneer de doelgroep die je wil benaderen met advertenties via AdWords zich in verschillende landen met verschillende tijdzones bevindt, is het verstandig om dit op te zetten in een los AdWords account. Je kunt namelijk in één AdWords account geen verschillende tijdzones instellen en dan zijn bovenstaande onderdelen niet goed instelbaar voor deze landen. Dit zorgt er weer voor dat je geen duidelijke advertentieplanning en dagbudgetten kunt instellen.

Heb je vragen of advies nodig bij het aanpassen hiervan, of wil je meer weten over zoekmachine adverteren, dan kun je direct contact met mij opnemen of je kunt contact opnemen via ons contactformulier!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie