Geschreven door jarno op

De zomer is nu echt het land uit en de koude dagen beginnen weer te komen. Veel bedrijven beginnen door de nazomer te laat met het ontwikkelen van hun kerstcampagnes. Lees hieronder waarom je nog niet te laat bent maar de tijd wel begint te dringen.

In de grafiek hieronder is duidelijk te zien wat het zoekvolume in de aankomende maanden gaat doen. Duidelijk is dat je nog niet te laat bent maar dat mensen vanaf november toch wel aan de gang gaan met kerstcadeaus.

Zoekvolume kerst

In de tabel hierboven zie je duidelijk dat mensen in november en december opzoek zijn via Google naar zoektermen in combinatie met kerstcadeaus. Om een goede strategie te bedenken is het verstandig om het koopproces goed in je hoofd te hebben. Wanneer mensen opzoek zijn naar kerstcadeaus betekent het dat ze nog niet weten wat voor cadeau ze precies moeten geven. Hier moet je in november dus goed op inspelen door een display campagne in te zetten om mensen te inspireren dat jouw product het ultieme kerstcadeau is of dat er altijd een kerstcadeau te vinden is in jouw assortiment.

Door het inzetten van campagnes in een eerdere fase van het koopproces zal er niet direct een stijging in je transacties zijn maar dragen deze wel bij aan een stijging rondom de kerstdagen, aangezien mensen op een later tijdstip overgaan tot een aankoop. Zorg dus dat ze een goede ervaring krijgen op je website. Veel van deze bezoeken zullen dit jaar via mobiel komen dus zorg dat je site daarnaast ook mobiel vriendelijk is.

leo-is-klaar-voor-de-kerst

Wanneer je mensen hebt geïnspireerd door middel van banners moet je rekening houden dat je op een later tijdstip goed vindbaar bent op je merknaam omdat mensen dit onthouden. Controleer dus online hoe je op merknaam scoort via de verschillende zoekmachines. Anders is het verstandig om een ondersteunende AdWords campagne te starten om je kerstaanbiedingen toegankelijk te maken.

Wil je ondersteuning om te kijken hoe je merk in de markt staat en wil je meer inzicht in je huidige digitale marketing? Vraag dan een gratis digitale marketing analyse aan.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie