Geschreven door mariska op

Op tijd beginnen met je marketing voor Sinterklaas en Kerst is erg belangrijk.  Nog niet overtuigd? Bekijk dan eens deze cijfers:

  • Online retailers hadden in 2013 al een stijging van 47% bovenop hun normale weekomzet!
  • 81% van de consumenten gaf in 2013 aan dat zij hun decemberinkopen via tablet, smartphone of computer gaan doen.
  • Consumenten doen hun decemberaankopen al begin november.

Deze cijfers liegen er niet om. Maar hoe pak je het aan? Wat werkt wel en wat werkt niet? Dat is en blijft natuurlijk giswerk want niemand heeft een glazen bol waarmee de toekomst voorspeld wordt.

Vanuit de koopcyclus wordt je wel een stuk wijzer. Voorheen bestond een koopcyclus uit dromen -> overdenken -> kopen. Tegenwoordig heeft deze twee extra stappen.

Koopproces Bij de fase “dromen” is er vaak een trigger. Ze hebben bijvoorbeeld een advertentie gezien of zijn in aanraking gekomen met je product via Facebook. Een andere weg is door het inzetten van online Display advertising. Zo’n campagne maakt gebruik van banners (dus beeld) met een mooie call-to-action om consumenten alvast bewust te maken dat Sinterklaas er al weer aankomt.

Het is dus belangrijk om hier vroegtijdig mee te beginnen. Doe jij dit niet? Dan is je concurrent je gegarandeerd voor!

Na “dromen” begint het onderzoeken, het overdenken en vervolgens het vergelijken. Met Display advertising kun je jouw potentiële klant dus sturen door die vervolgstappen waardoor de kans groter is dat ze uiteindelijk de aankoop bij jou doen.

Creativiteit hoort natuurlijk bij marketing, evenals een gezonde dosis humor. Dus denk ook na over de uitstraling van je shop. Je kunt bijvoorbeeld een leuke aanpassing maken van je logo.

logo_grootlogo (2)

Wil je meer weten over het inzetten van Display campagnes en de werking hiervan? Neem dan contact op met mij of een van mijn collega’s. We leggen het je graag uit! Ondanks dat de zon nog schijnt zijn wij al klaar voor de feestdagen!

Sinterklaas-/ Kerstcadeau

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie