Geschreven door mariska op

 

Regelmatig krijgen wij van klanten de vraag of het mogelijk is om in Google Analytics te zien precies hoeveel bezoekers er vanuit nieuwsbrieven op de website komen. En zo ja: hoe? In deze blogpost vind je daarom een praktische uitleg hoe je verkeer uit nieuwsbrieven meetbaar maakt.

 

Link tracking met URL builder

Voor het tracken van links vanuit nieuwsbrieven naar je website, kun je de URL builder gebruiken. Hiermee genereer je voor elke nieuwsbrief een tag die je aan je linkjes in je nieuwsbrieven vast kunt plakken (zie onderstaand voorbeeld).

Je kunt alle links in je nieuwsbrief dezelfde tag geven, maar je kunt eventueel ook voor elke link apart een url tag genereren, als je precies in Analytics terug wilt kunnen zien op welk linkje is geklikt. Let op: test na het taggen van alle links goed of alle links nog goed functioneren.

Zichtbaarheid in Google Analytics

Je kunt de metingen terugzien in Google analytics onder Verkeersbronnen > Campagnes. Hier kun je, net zoals van alle verkeersbronnen, zien wat de kwaliteit van de bezoekers is en of de doelen zijn bereikt die je wilt bereiken. Mocht je hierover meer willen weten, neem dan gerust contact met ons op!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie