Geschreven door mariska op

Waarschijnlijk is het je niet ontgaan dat Google de laatste tijd heel veel aan het aanpassen is.

Een grote aanpassing in het organisch gedeelte (links op Google) is natuurlijk Google instant. Hierbij worden er al resultaten weergegeven op het moment dat je begint met het typen van je zoekopdracht. Wat voor een positieve / negatieve invloed dit heeft op de manier van optimaliseren is iets waar elke Internet Marketeer zich nu mee bezig houdt.

Wat ons van de week opviel is van toepassing op de rechterkant van Google: Adwords. Zoals je ziet in onderstaande afbeelding wordt het kaartje, voorheen weergegeven aan de linkerkant van Google, nu weergegeven aan de rechterkant van Google. Dit is opzich niet erg, maar wat meteen opvalt is dat het kaartje mee beweegt als je scrolt. Het kaartje met lokale zoekresultaten blijft dus staan! De Adwords advertenties komen er dus onder te staan en wij nemen hierbij dus afscheid van de bovenste drie posities rechts op Google…

Je kunt natuurlijk als Adwords adverteerder met een kwalitatief goede campagne en een hogere CPC (cost-per-click) wel goed gevonden worden, maar als je kwaliteit minder is en je wilt de kosten heel laag houden, dan val je dus snel in het niet.

Ik vraag me af of deze aanpassingen beter zijn voor de gebruikers van Google. In eerste oogopslag lijken ze in ieder geval minder positief te werken voor de adverteerders. Als het inderdaad beter blijkt te werken voor de gebruiker dan zullen deze aanpassingen zeker in werking blijven. Dus laten we hopen dat het geen gebruiksgemak oplevert 😉

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie