Wij geloven dat je partners nodig hebt om je klanten écht goed te helpen. Met veel plezier is Zeo dan ook een nieuwe partnership aangegaan; een samenwerking met Datatrics. Een dataplatform dat zowel je website, e-mail marketing als advertising personaliseert. Op deze manier ben je op ieder moment in de customer journey relevant en verhoog je de conversie. We zijn nu al een beetje verliefd op de tool en we leggen je graag uit waarom.

Zet je data maximaal in

Tegenwoordig stuurt iedereen zijn online marketing campagnes aan op basis van data. Je hebt een heleboel data dus kun je er maar beter gebruik van maken! Alleen is het (nog) vaak zo dat alle beschikbare data niet volledig geïntegreerd is met elkaar. Hierdoor kun je bijvoorbeeld niet je Facebook campagne aansturen op basis van je Google Analytics data. En kun je ook je Google Ads campagne niet aansturen op basis van de data uit je e-mailmarketing bestand. En dat is zonde!

Daar komt nu verandering in. Want Datatrics maakt gebruik van een Data Management Platform. Binnen Datatrics koppel je alle interne- én externe data. Door al deze data op één plek op te slaan, kun je deze vervolgens ook voor al je online marketing campagnes gebruiken. Zo haal je het maximale uit jouw data.

De grootste voordelen van Datatrics

  • Plug & Play integraties met meer dan 120 verschillende databronnen
  • Gebruik ook externe data zoals het weer, verkeer en demografische gegevens
  • Duidelijk inzicht in jouw data door 360 graden klantprofielen

datatrics

Bouw je customer journey op aan de hand van de juiste cijfers

Via Datatrics kun je de customer journey extreem persoonlijk maken. Alle data die in het Data Management Platform van Datatrics zit kun je filteren. We noemen een aantal voorbeelden van wat je hiermee vervolgens kunt doen.

  • Maak de eerste vijf producten in je webshop op je categorieën dynamisch voor elke bezoeker. Hierdoor krijgt de gebruiker eerst de producten te zien die het best passen bij zijn gedrag.
  • Speel in op de aankoopintentie door de juiste acties te laten zien. Is je bezoeker gevoelig voor sociaal bewijs? Laat hem een actie zien met 10% korting wanneer hij je Facebook pagina liked. Is je bezoeker juist gevoelig voor schaarste? Laat hem een actie zien met 10% korting als hij binnen één uur besteld.
  • Zorg voor een consistente boodschap door heel je website. Heeft iemand op een actie van 10% korting op alle laptops geklikt in je Google Display Campagne? Zorg dan dat deze actie op elke pagina goed te zien is. Bezoekers die hier niet op hebben geklikt, krijgen deze actie dan ook niet te zien op de website.

Testen, testen en nog meer testen!

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden die ingezet kunnen worden voor jouw gebruikers. Datatrics werkt altijd met een peer-group die niet wordt beïnvloed. Zo zie je bij elke test precies wat het effect is. En ben je blij met de cijfers? Dan kun je de groep heel gemakkelijk vergroten.

Datatrics klanten

Gebruikers van Datatrics zien gemiddeld een stijging van 15% op hun conversieratio binnen drie maanden. Wil jij de volgende zijn in het onderstaande lijstje die Datatrics gebruikt? Laat je gegevens achter en één van onze online marketing strategen neemt contact met je op voor een aanbod op maat.

Ja, ik wil graag meer informatie over Datatrics!