Geschreven door Anne van Hogendorp op

Eind 2015 was het dan eindelijk zover: de lancering van Magento 2. Echter zijn er weinig partijen geweest die direct de overstap hebben gemaakt van een Magento 1 webshop naar een Magento 2 webshop. Niet zo gek, want er waren nog veel kinderziektes aanwezig binnen het platform. Ondertussen zijn wij bij Zeo ervan overtuigd dat nu wél het moment is aangebroken om de overstap te maken. Daarom is ons advies: gebruik eind 2017 om je wensen en eisen voor je nieuwe Magento 2 duidelijk op papier te zetten, zodat je in 2018 kan starten met de bouw! Waarom?

Steeds meer extensies beschikbaar

Maak je in je Magento 1 webshop gebruik van bepaalde extensies die voor jou belangrijk zijn? Bijvoorbeeld de One Step Checkout of een DHL-koppeling? Helaas zijn deze niet één op één mee te nemen naar Magento 2. Deze dien je dus opnieuw aan te schaffen, te installeren en te configureren. Het heeft even geduurd voor de zogenaamde ‘Marketplace’ voor Magento 2 gevuld was, maar op dit moment zijn de meest belangrijke en veelgebruikte extensies beschikbaar via www.marketplace.magento.com.

Magento 2 is écht veiliger

Een webshop die werkt en alle extensies bevat die je wilt is natuurlijk van groot belang, maar de veiligheid is minstens zo belangrijk! De code binnen Magento 2 is beter te beschermen tegen veiligheidslekken dan Magento 1 en daarnaast zijn ook de veiligheidsupdates over het algemeen makkelijker door te voeren. Dit komt door het feit dat de code van Magento 2 uniformer is dan die van Magento 1. De meest recente versie (2.2) heeft daarnaast ook een integratie met Signifyd, een applicatie voor fraudedetectie- en preventie. Het wordt met deze applicatie gemakkelijker om fraudeurs te identificeren en vervolgens ook af te wijzen.

Sneller

Het keyword hier is ‘caching’. Het betekent eigenlijk niets anders dan het opslaan van gegevens. Wanneer iemand terugkeert naar je webshop (en je maakt gebruik van caching), dan is er als het ware een kopie van je website bewaart, waardoor deze sneller geladen wordt. Varnish is een voorbeeld van ‘full page caching’, een nog mooiere oplossing! Waarom? Varnish weet als het ware welke webpagina’s binnen jouw webshop identiek zijn voor alle bezoekers, waardoor de webserver niet belast hoeft te worden, want de pagina wordt direct geladen uit het werkgeheugen. In de meest recente Magento 2 versie (2.2.) wordt de server waarop de webshop draait, sowieso ook minder belast wat ten goede komt aan de snelheid van je webshop!

 

Nog vragen over de overstap van Magento 1 naar Magento 2? Of ben je overtuigd, en heb je hulp nodig? Wij helpen je graag verder! Neem dus vooral contact met ons op.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie