Geschreven door janwillem op

Merrell is een sportschoen- en kleding merk dat zich richt op verschillende buitensporten: van hardlopen tot wandelen tot trailrunning. In Amerika is Merrell één van de bekendste merken in hun branche maar in de Benelux zijn ze nog nauwelijks bekend. Merrell is een samenwerking aangegaan met Zeo om deze bekendheid te genereren. De customer journey speelt een belangrijke rol hierin. Olaf Nagtegaal legt aan de hand van de case van Merrell.com uit hoe dat precies gaat.

Wat is de customer journey ook al weer? De customer journey is de reis die klanten afleggen van het creëren van de behoefte aan een product tot het kopen van het product. Het laat zien in welke fase een consument zich kan bevinden. Als je weet hoe jouw klant reist, weet je ook hoe je deze kunt bereiken.

sd

Je wilt je doelgroep bewust maken dat je merk bestaat. Daarom ligt de focus op de droomfase waarin je mensen bewust moet maken van hun behoefte en van je merk. Zeo heeft deze droomfase opgedeeld in drie doelgroepen.

De bankhanger

In deze fase van de customer journey hebben consumenten nog totaal geen behoefte om actie te ondernemen. Ze zitten in een dagelijkse sleur waarbij ze niet direct weten wat er allemaal te doen is. Hier wordt slim op ingespeeld door verschillende scenario’s te tonen van activiteiten. In deze fase is het belangrijk dat consumenten hun eigen situatie herkennen. Zeo maakt hierbij gebruik van display advertising en Youtube advertising. We tonen wat voor buitenactiviteiten ondernomen kunnen worden met Merrell’s producten. Hierdoor wordt de behoefte gecreëerd en ontstaat er langzaam een herkenning van Merrell producten.

De geïnspireerde

We tonen waarom het merk perfect aansluit bij een behoefte. Consumenten hebben inmiddels een behoefte gecreëerd en de focus ligt nu op laten zien hoe Merrell’s producten daarop aansluiten. Naast display- en Youtube advertising maken we nu gebruik van Facebook advertising waarin de doelgroep getarget wordt op hun interesse (bijv. hardlopen). We laten zien wat er allemaal te beleven valt en hoe je de beleving kunt versterken met Merrell producten.

sdsdsd

De overweger

De advertenties zijn nu gefocust op dat de consument voor Merrell’s product moet kiezen in plaats van elk ander product in dezelfde markt. In deze fase wordt gebruik gemaakt van verschillende sociale media, zoals Facebook, Twitter en Instagram, maar ook van remarketing. De doelgroep wordt benaderd op een eerder gecreëerde interesse. In advertenties gebruiken we de USP’s van het product (bijv. de kwaliteit van de schoenen). Daarnaast blijven we het merk zenden zodat de klant Merrell serieus gaat overwegen.

Wil je meer weten over de case van Merrell en hoe we tot deze aanpak zijn gekomen? Mail naar info@zeo.nl of bel eens met een van onze specialisten via 030 711 5555.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie