Geschreven door jeffrey op

Misschien is het herkenbaar: je doet een bestelling via het Internet. Vanaf huis, vanuit je luie stoel, bekijk je de producten en met slechts een paar klikken heb je een nieuw paar schoenen gekocht. Maar nu moeten de schoenen nog bij je bezorgd worden… Ik laat ze thuis bezorgen, maar loop dan vaak tegen het probleem aan dat er niemand thuis is bij het afleveren. Vervolgens laten ze een briefje achter en moet ik alsnog op zaterdag naar het postkantoor, parkeergeld betalen en in een lange rij staan! Daar komt bij dat ik het pakketje maandag al had willen ontvangen. De bezorgwijze is voor mij dan ook vaak het enige wat er voor zorgt dat ik niet online bestel…

Onlangs deed ik toch een bestelling via een webshop en kwam ik een relatief nieuwe dienst tegen: ‘Pakje Gemak’. Pakje Gemak is een dienst van TNT Post waarmee ondernemers extra service kunnen bieden aan de consument. Het biedt een oplossing voor bovenstaand probleem en kan conversies (aankopen) verhogen. Deze dienst is eenvoudig te integreren in webshops, dus doe er je voordeel mee!

Wat is het?

Door het aanbieden van Pakje Gemak hoeven consumenten die winkelen op het Internet niet meer thuis te blijven om een bestelling in ontvangst te nemen. Met deze dienst geef je de klant een keuze: je kunt de bestelling thuis laten bezorgen of de klant haalt het pakketje af op een locatie naar keuze. Thuis afwachten of in een lange rij op het postkantoor staan wordt hiermee overbodig. Tijd is kostbaar, consumenten willen hun bestelling snel kunnen ontvangen en zij kiezen voor gemak. Met deze dienst geef je hen een keuze. Klanten kunnen hun pakket laten bezorgen bij de lokale supermarkt en nemen tijdens het boodschappen doen direct hun pakketje mee.

Hoe werkt het?

Door de module te implementeren in een webshop, kunnen klanten bij een aankoop kiezen waar het pakketje wordt afgeleverd. Met de Locatiekiezer van TNT kun je gemakkelijk een geschikt afhaalpunt kiezen. Door het invoeren van je postcode zie je het dichtstbijzijnde afhaalpunt en kun je tevens kiezen voor locaties die ook ’s avonds zijn geopend. Na verzending van het pakket kan de klant zijn pakje de volgende dag na 16:00 uur ophalen bij een van de ruim 2000 aangesloten locaties.

Wat kost het?

Het aanbieden van Pakje Gemak kost niets extra’s voor zowel de aanbieder als je klant. Je betaalt als aanbieder alleen de verzendkosten, tenzij je gebruik gaat maken van aanvullende diensten.

Door deze dienst aan te bieden aan consumenten maak je online shoppen gemakkelijker, zonder dat er extra kosten aan verbonden zijn. Conversies verhogen doe je door zoveel mogelijk in te spelen op de wensen van je klant. Door het bieden van keuzes in de bezorgwijze kun je jezelfonderscheiden en zet je wederom een extra stap richting het verhogen van de conversies!

 

Ben jij ook altijd bezig met het verhogen van de conversies? Er zijn talloze manieren om meer rendement uit je website of webshop te halen. Neem contact op voor vrijblijvend advies om ook jouw doelconversies te verhogen!

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie