Geschreven door jarno op

Het was altijd zo dat de advertentieteksten op Google standaard hetzelfde waren voor desktop als voor een mobiel apparaat. Google gaf eerder aan dat dit op de schop zou gaan vanaf oktober 2014. Hierbij zou de advertentietekst worden ingekort om plaats te maken voor meer extensies op mobiel. Hieronder zie je wat er zou veranderen voor mobiele advertenties in AdWords:

Mobiele advertentie

Bron: Google AdWords Blogspot

Waarom gaat Google mobiele ads wijzigen?

Uit veel testen is gebleken dat advertentieteksten erg belangrijk zijn voor een gebruiker omdat deze laten zien of de advertentie goed aansluit op de zoekopdracht. Mensen zijn inmiddels echter meer waarde gaan hechten aan extensies, zoals highlight-extensies, locatie-extensies en sitelinks. Het benadrukken van deze extensies binnen de beperkte ruimte van een mobiel apparaat zorgt er dan ook voor dat de duidelijkheid van de advertenties wordt verbeterd.

Wat te doen vanaf 2015?

Het is geen must om je advertenties aan te passen maar wij adviseren toch om dit te doen én om hier op tijd mee te beginnen. Wat kun je het beste doen:

  • Zorg dat je belangrijkste info in de eerste beschrijvingsregel staat.
  • Gebruik relevante extensies die de Click-Through-Rate (CTR) verhogen.
  • Geef herschreven advertenties een voorkeur voor mobiel mee. Voor desktop advertenties kun je een andere advertentietekst schrijven.

Mocht dit niet duidelijk zijn of wil je hulp bij zoekmachine adverteren? Schroom dan niet om contact op te nemen of een vraag te stellen via het formulier hiernaast.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie