Geschreven door nathalie op

Met dynamische remarketing bereik je bezoekers die op je website zijn geweest en producten bekeken hebben met een advertentie waar die producten in terug komen. Op deze manier laat je relevante producten zien waar de bezoeker al eerder interesse in heeft getoond, doordat hij deze in het winkelmandje heeft gedaan. Dynamische remarketing was al mogelijk via Adwords, maar nu kun je ook website bezoekers bereiken met product advertenties op Facebook met dynamic product ads!

10935984_927079643983095_727272303_n

Hoe werkt het?

Allereerst heb je een productfeed nodig. De productfeed is een lijst met je producten en bijbehorende attributen zoals titel, omschrijving, prijs, link naar het product, link naar afbeelding van het product, etc. Met deze productfeed kan Facebook de producten afbeelden in de advertenties. Om een productfeed te uploaden heb je een business manager account nodig.

Om een remarketinglijst te maken van bezoekers die op je website zijn geweest, moet er een custom audience pixel op je website geplaatst worden. Met deze pixel kan Facebook bijhouden wie er op je website is geweest en op welke pagina’s ze zijn geweest. De pixel code is terug te vinden in je advertentieaccount onder het kopje ‘Audiences’.

Ten slotte maak je een advertentie aan. Je gebruikt hiervoor een template waar Facebook automatisch de producten in laadt. Je kan een enkel product vertonen in de advertentie, of een carrousel van meerdere afbeeldingen.

Facebook dynamic product ads

 Enkele voordelen van dynamic product ads.

  • Promoot al je producten in één advertentieformat zonder dat je voor al deze producten een aparte advertentie aan moet maken.
  • Bouw je campagne één keer op en bereik je doelgroep met de juiste producten op het juiste moment.
  • Bereik je doelgroep op elk apparaat, of ze nou op mobiel, tablet of desktop aanwezig zijn.
  • Laat je doelgroep advertenties zien die zeer relevant zijn.
  • Laat je doelgroep alleen producten zien die op voorraad zijn, met de meest recente prijs. Zodra je een prijs van een product verandert op de website, wordt dit automatisch meegenomen in de advertenties.

Kortom, met dynamic product ads van Facebook bereik je de websitebezoeker met zeer relevante advertenties op Facebook! Wil je hier meer over weten of heb je behoefte aan hulp bij het opzetten van dynamic product ads op Facebook? Neem dan contact op via de website of bel 030 -711 55 55!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie