Geschreven door Zeo op

Afgelopen vrijdag waren collega’s Annabel en Romana aanwezig op het jaarlijkse partner evenement van Channable. Zeo en Channable hebben in de afgelopen jaren intensief samen gewerkt voor tientallen klanten. De zonovergoten dag in de Botanische Tuinen in Utrecht stond vrijdag in het teken van nieuwe inspiratie op het gebied van feedmarketing en de bekendmaking van aankomende features van de Channable tool. We vertellen je er in dit blogartikel graag meer over.

Channable

Wat doet Zeo met Channable?

Zeo zet Channable in om de datafeeds van onze webshopklanten te optimaliseren. We hebben bij Zeo veel klanten die gebruik maken van feedmarketing. Dit is marketing op basis van een productfeed. Dit zorgt er voor dat de prijzen, voorraden en andere productinformatie altijd up-to-date zijn. Deze feeds komen vanuit de webshop van de klant. De productnamen zijn niet altijd optimaal en ook de informatie in de feed is niet altijd volledig. Per kanaal zijn de regels waaraan een feed moet voldoen ook weer anders. Je kan bijvoorbeeld je feed gebruiken in de volgende kanalen:

  • Google Shopping
  • Marktplaats
  • Bol.com
  • Beslist.nl
  • Facebook Shopping

Channable is een tool om deze informatie te bewerken. Deze tussenstap zorgt ervoor dat we bijvoorbeeld bepaalde producten uit de feed kunnen filteren. Ook het aanpassen van productnamen en andere eigenschappen is een mogelijkheid. Wij optimaliseren de feed dan voor gebruik bij adverteren op het gekozen kanaal.

Channable

Toekomstige features

Het Channable event van afgelopen week werd georganiseerd in de omgeving van de Botanische Tuinen in Utrecht. Na een prachtige wandeling door de tuinen en de bamboebossen werden alle partners ontvangen in de bijbehorende kassen en verwelkomt met een verfrissend drankje.

Country Manager Benelux Robert Schavemaker trad op als dagvoorzitter na een aantal presentaties van collega-marketingbureau was het tijd voor het onderdeel deel waar Annabel en Romana het meest naar uitkeken; de Channable roadmap. We beschrijven de twee belangrijkste functionaliteiten die met de komst van de nieuwe release beschikbaar zullen zijn.

Automatische categorisering

Channable werkt er continue aan om het gebruik van de tool gemakkelijker en efficiënter te maken. Zo blijft er meer tijd over voor optimalisatie van de feed. Een van de belangrijkste veranderingen die er met de nieuwe release aankomt is de automatische categorisering van producten. Het zoekwerk dat dit normaal met zich mee brengt wordt hiermee tot een minimum beperkt. Per productcategorie worden er straks 10 suggesties gegeven door Channable.

Google AdWords

De tweede belangrijkste verandering het sterk uitbreiden van de mogelijkheden tot koppelen met Google AdWords. Het is straks mogelijk om sitelinks en prijsextensies via de tool automatisch te updaten. Dit scheelt bij een webshop met een wisselend assortiment heel veel tijd. Het wordt nu nog gemakkelijker om de laagste prijs van een bepaalde productcategorie te vinden. Het tonen van de vanaf-prijs van een type product wordt zo een fluitje van een cent. Let op: hiervoor is wel de (betaalde) koppeling met AdWords nodig.

Vragen? Neem gerust contact met ons op.

Wij kijken uit naar de release de Channable took en de nieuwe features. De sprekers, het mooie weer en de prachtige locatie hebben ervoor gezorgd dat we aanwezig waren bij een geslaagd event, waar we veel inspiratie uit gehaald hebben om voor onze klanten aan de slag te gaan.

Heb je vragen over Channable of wat de nieuwe functionaliteiten voor jou kunnen betekenen? Bel ons dan op (030) 711 5555 of stuur een mailtje aan info@zeo.nl

| | | |

2 reacties op “Nieuwe mogelijkheden binnen de Channable tool

  1. Huub schreef:

    Mooi! Is al bekend wanneer deze nieuwe release komt?

    1. Eva Meeus schreef:

      Dag Huub,

      De indicatie voor de uitrol staat gepland in Q3 van 2018. Zodra we een definitieve datum hebben zullen we dit communiceren.

      Fijne dag,
      Groet, Zeo

Geef een reactie