RSS Feed

Online Marketing Blog

Bereik jouw doelgroep met Gmail Sponsored Promotions!

Naast de mogelijkheden om te adverteren met Google Adwords en Social Media, kun je nu ook een van de meest gebruikte e-mailproviders inzetten om jouw doelgroep te bereiken. Dit kan via Gmail Sponsored Promotions (GSP).

Gmail Sponsored Promotions is een innoverende en gerichte advertentiemogelijkheid binnen Gmail. De Gmail Sponsored Promotions advertenties  zijn op verschillende plekken binnen Gmail te vinden:

1. In de inbox van een Gmail-account:

GSP blogpostLees verder

7 controle tips voor het live gaan van een AdWords campagne

Adwords logoBij het opzetten van een nieuwe AdWords campagne zijn er een aantal zaken die standaard worden ingesteld voor nieuwe campagnes en die je over het hoofd kan zien. Daarom is het belangrijk om, voordat je live gaat met een AdWords campagne, een aantal punten te controleren. Houd in elk geval rekening met de onderstaande zeven punten voordat je AdWords campagne live gaat.Lees verder

Webwinkel Vakdagen – ZEO is er klaar voor!

Zeo_stand_Webwinkel_Vakdagen_2015Woensdag 21 en donderdag 22 januari is het weer zover… De Jaarbeurs in Utrecht wordt omgetoverd tot een walhalla voor aankomende of al bestaande webshophouders. We hebben het hier over de jaarlijks terugkerende Webwinkel Vakdagen. Twee dagen die volledig in het teken staan van e-commerce.

Er is een uitgebreid programma zodat je in een of twee dagen jouw e-commerce vakkennis volledig kunt uitbreiden. Een ideale manier om te netwerken met duizenden professionals binnen jouw vakgebied.Lees verder

Penalty van Google Penguin? ‘Disavowing’ en goede links!

Penalty_Google_Penguin_ZeoNa de Penguin update is Google de afgelopen maanden druk bezig geweest om linknetwerken aan te pakken. Zodra je website een onnatuurlijk linkprofiel heeft, is de kans aanwezig dat je wordt gestraft door Google Penguin. Dit onderdeel van het algoritme zoekt het internet af naar slechte kwaliteit links. Vaak zijn dit links die van linknetwerken af komen en worden ingekocht.

Deze aanpak heeft voor veel websites negatieve gevolgen gehad. Zo is het Nederlandse linknetwerk ‘Get indexed’ eind 2014 gestraft, waardoor veel Nederlandse websites gestraft zijn. Lees verder

Targeting voor AdWords Video Advertising

video advertising

In een eerdere blogpost werd in gegaan op de verschillende vormen van video advertising. In deze blogpost ga ik dieper in op verschillende mogelijkheden van het targetten van je doelgroep. Bij video advertising via AdWords kun je je doelgroep op verschillende manieren targetten:

  • Demografie: op basis van demografische factoren kun je mensen targetten op leeftijd en/of geslacht. Dit kan bijvoorbeeld bij een campagne die puur gericht is op vrouwen of mannen van een bepaalde leeftijd. Ook komt de mogelijkheid om te targetten op ouderlijke status echter is dit nu alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Canada.
  • Onderwerpen: je kan makkelijk een keuze maken van voorgestelde onderwerpen die Google heeft klaargezet. Dit is een keuze uit categorieën of zelfs op subcategorieën voor site content.Lees verder

Start met video advertising!

De jongste generatie kijkt bijna niet meer naar de televisie, maar ziet alles via de computer of mobiele apparaten. In dit speelveld is permission based marketing de regel. Dit houdt in dat er meer wordt samengewerkt met consumenten. Vindt een consument de boodschap niet interessant dan kan de advertentie overgeslagen worden. Met video advertising kun je inspelen op de verschuiving van tv kijken naar YouTube kijken. Hiermee krijg je je bedrijf of merk letterlijk beter in beeld, waardoor performance en branding dicht bij elkaar komen te liggen. Door middel van video advertising kun je meer interactie met je potentiële klanten bereiken. Er zijn verschillende vormen van video advertising via AdWords en YouTube. Deze zal ik hier onder kort toelichten.

video advertising2Lees verder

Goed gevonden worden op mobiel? Optimaliseer je mobiele bruikbaarheid!

In 2015 gaat Google de mobiele ranking aanpassen. Deze aanpassing moet ervoor zorgen dat gebruikers websites in de mobiele zoekresultaten te zien krijgen die goed werken op je mobiel. De gebruiksvriendelijkheid van je website op mobiele apparaten wordt dus toegevoegd aan de mobiele ranking factoren. Dit heeft een gevolg voor bedrijven die hun website niet geoptimaliseerd hebben voor mobiel. Zij zullen slechter zichtbaar worden in de organische zoekresultaten op mobiel. Google_mobiel

Lees verder

Facebook weet alles: maak daar gebruik van!

Social media spelen een steeds grotere rol in het koopproces van consumenten. Maar hoe zet je ze op de juiste manier in? Voor Facebook geldt dat wanneer je veel mensen wilt bereiken, je hiervoor moet betalen. Met gemiddelde kosten per klik van € 0,28 in Q4 van 2014 is dit goedkoper dan AdWords! Facebook Advertising geeft je de mogelijkheid om op profielen te targetten. Je kiest daarnaast een doel zoals bezoekers naar de website, interactie op een bericht of misschien zelfs het afspelen van je video. Dan kies je de doelgroep die het meest geïnteresseerd zal zijn in jouw boodschap en maak je voor deze doelgroep een op maat gemaakte advertentie.

Custom Audience

Lees verder

In 3 eenvoudige stappen e-mailmarketing in kaart

Heb je dat ook wel eens? Je stuurt regelmatig een nieuwsbrief, maar je weet niet waar je google_analytics_logobezoekers op klikken in de nieuwsbrief en wat ze vervolgens op je website doen. Met UTM-tags  weet je precies op welke links jouw doelgroep geklikt heeft. UTM-tags zijn parameters die je toevoegt aan URL’s.  In 3 stappen is dit op te zetten en je weet precies wat er uit nieuwsbrieven komt qua bezoekers, opbrengsten en meer!

Lees verder

Interesse targeting in AdWords wordt vervangen!

Om de juiste doelgroep te bereiken via AdWords was er voorheen de mogelijkheid om consumenten te bereiken via interesse targeting in AdWords. Google heeft aangegeven dat in het begin van 2015 deze manier van targetten zal vervallen. Dit zorgt ervoor dat je de campagnes die je hebt getarget op interesse moet gaan overzetten naar een andere targeting. De nieuwe mogelijkheden die je dan hebt, zijn ‘affiniteitsdoelgroepen’ en ‘in-market-doelgroepen’.

Affiniteitsdoelgroepen

Lees verder