RSS Feed

Online Marketing Blog

Beter inzicht krijgen in je bezoekers met Upgraded URL’s in Adwords

Met Upgraded URL in Adwords is het mogelijk om nog beter inzicht te krijgen in je bezoekers. Upgraded URL is alleen van toepassing als je je conversies bijhoudt.

Je weet wat een bestemmings-URL is, namelijk een pagina waar de bezoeker op landt als hij/zij op jouw advertentie heeft geklikt. Bij het bijhouden van conversies, gebruik je het URL-veld ook voor trackingparameters en omleidingen naar externe trackingservices. De upgrade in Adwords vervangt het veld voor de bestemmings-URL door het veld voor de uiteindelijke URL en voegt een nieuw veld voor trackingbeheer toe. Je moet er wel voor zorgen dat de zichtbare URL en de uiteindelijke URL dezelfde domeinnaam hebben, zodat je advertenties niet worden afgekeurd.

Tot voorheen was het alleen mogelijk om parameters op zoekwoord niveau en advertentiegroepniveau te plaatsen om inzicht te krijgen in wat je bezoekers doen. Met de Upgraded-URL  is het nu ook mogelijk om dit in te stellen op account- en campagneniveau. Dit zorgt ervoor dat je nog beter inzicht krijgt in je bezoekers.

Upgraded URL AdWords

Hoe start je het gebruiken van Upgraded URL’s op nieuwe URL’s? Lees verder

Google voegt vanaf 21 april mobiele gebruiksvriendelijkheid toe aan het algoritme!

Dat mobiel verkeer steeds belangrijker wordt in de online wereld, kan niemand meer zijn ontgaan. De afgelopen jaren neemt het percentage verkeer dat via een mobiel apparaat naar de website komt alleen maar toe. Websites hebben zich de afgelopen jaren in rap tempo geprobeerd aan te passen door hun website mobile vriendelijk te maken. Onlangs kondigde Google aan dat op 21 april mobielvriendelijkheid wordt toegevoegd aan hun algoritme. Dat betekent dat Google na 21 april voornamelijk nog mobielvriendelijke websites in de organische zoekresultaten zal vertonen. Gebruikers die na 21 april op hun mobiele apparaat zoeken zullen voornamelijk mobielvriendelijke resultaten zien. Dit zorgt ervoor dat websites die niet geoptimaliseerd zijn voor een mobiel apparaat minder worden getoond in de zoekresultaten. Heb jij een website die niet responsive is? Dan loop je de kans om veel verkeer mis te lopen. Waar je in 2014 nog weg kon komen met een niet geoptimaliseerde mobiele versie van je website is dat in 2015 onmogelijk.

Is mijn website mobielvriendelijk?

Mobielevriendelijke test

Nieuwsgierig of jouw website voldoet aan de richtlijnen van Google? Gebruik dan deze tool om te testen of jouw website door Google het label ‘mobielvriendelijk’ heeft.

Mocht je website het label ‘mobielvriendelijk’ hebben gekregen dan betekent dat niet dat je website voldoet aan alle eisen van Google. Via verschillende wegen kun je achterhalen hoe jij je website nog beter kunt optimaliseren.

1)      Google Webmaster Tools: Onder het menu zoekverkeer vind je de optie mobiele bruikbaarheid. Hierin geeft Google pagina’s aan waarop hij fouten heeft geconstateerd met betrekking tot de mobiele bruikbaarheid. Veelal zitten de fouten in het feit dat tikelementen te dicht bij elkaar staan of dat het formaat van de pagina niet aanpast aan het mobiele apparaat.

Mobiele bruikbaarheid

2)      PageSpeed: Naast mobiele bruikbaarheid is snelheid van pagina’s ontzettend belangrijk. Vooral op mobiel is het belangrijk om een pagina/website snel te kunnen laden. Door middel van de PageSpeed tool kun je achterhalen wat voor score Google je mobiele versie van je website geeft. Hier staan verbeterpunten die je in overleg met je webbouwer kunt oppakken.

PageSpeed Mobiel

Wil je hulp bij het optimaliseren van je mobiele website of heb je nog helemaal geen mobiele versie van je website? Wacht niet te lang, 21 april is dichterbij dan je denkt! Neem contact met ons op voor een advies voor jouw mobiele website!

Bereik jouw doelgroep met Gmail Sponsored Promotions!

Naast de mogelijkheden om te adverteren met Google Adwords en Social Media, kun je nu ook een van de meest gebruikte e-mailproviders inzetten om jouw doelgroep te bereiken. Dit kan via Gmail Sponsored Promotions (GSP).

Gmail Sponsored Promotions is een innoverende en gerichte advertentiemogelijkheid binnen Gmail. De Gmail Sponsored Promotions advertenties  zijn op verschillende plekken binnen Gmail te vinden:

1. In de inbox van een Gmail-account:

GSP blogpost Lees verder

7 controle tips voor het live gaan van een AdWords campagne

Adwords logoBij het opzetten van een nieuwe AdWords campagne zijn er een aantal zaken die standaard worden ingesteld voor nieuwe campagnes en die je over het hoofd kan zien. Daarom is het belangrijk om, voordat je live gaat met een AdWords campagne, een aantal punten te controleren. Houd in elk geval rekening met de onderstaande zeven punten voordat je AdWords campagne live gaat. Lees verder

Webwinkel Vakdagen – ZEO is er klaar voor!

Zeo_stand_Webwinkel_Vakdagen_2015Woensdag 21 en donderdag 22 januari is het weer zover… De Jaarbeurs in Utrecht wordt omgetoverd tot een walhalla voor aankomende of al bestaande webshophouders. We hebben het hier over de jaarlijks terugkerende Webwinkel Vakdagen. Twee dagen die volledig in het teken staan van e-commerce.

Er is een uitgebreid programma zodat je in een of twee dagen jouw e-commerce vakkennis volledig kunt uitbreiden. Een ideale manier om te netwerken met duizenden professionals binnen jouw vakgebied. Lees verder

Penalty van Google Penguin? ‘Disavowing’ en goede links!

Penalty_Google_Penguin_ZeoNa de Penguin update is Google de afgelopen maanden druk bezig geweest om linknetwerken aan te pakken. Zodra je website een onnatuurlijk linkprofiel heeft, is de kans aanwezig dat je wordt gestraft door Google Penguin. Dit onderdeel van het algoritme zoekt het internet af naar slechte kwaliteit links. Vaak zijn dit links die van linknetwerken af komen en worden ingekocht.

Deze aanpak heeft voor veel websites negatieve gevolgen gehad. Zo is het Nederlandse linknetwerk ‘Get indexed’ eind 2014 gestraft, waardoor veel Nederlandse websites gestraft zijn. Lees verder

Targeting voor AdWords Video Advertising

video advertising

In een eerdere blogpost werd in gegaan op de verschillende vormen van video advertising. In deze blogpost ga ik dieper in op verschillende mogelijkheden van het targetten van je doelgroep. Bij video advertising via AdWords kun je je doelgroep op verschillende manieren targetten:

  • Demografie: op basis van demografische factoren kun je mensen targetten op leeftijd en/of geslacht. Dit kan bijvoorbeeld bij een campagne die puur gericht is op vrouwen of mannen van een bepaalde leeftijd. Ook komt de mogelijkheid om te targetten op ouderlijke status echter is dit nu alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Canada.
  • Onderwerpen: je kan makkelijk een keuze maken van voorgestelde onderwerpen die Google heeft klaargezet. Dit is een keuze uit categorieën of zelfs op subcategorieën voor site content. Lees verder

Start met video advertising!

De jongste generatie kijkt bijna niet meer naar de televisie, maar ziet alles via de computer of mobiele apparaten. In dit speelveld is permission based marketing de regel. Dit houdt in dat er meer wordt samengewerkt met consumenten. Vindt een consument de boodschap niet interessant dan kan de advertentie overgeslagen worden. Met video advertising kun je inspelen op de verschuiving van tv kijken naar YouTube kijken. Hiermee krijg je je bedrijf of merk letterlijk beter in beeld, waardoor performance en branding dicht bij elkaar komen te liggen. Door middel van video advertising kun je meer interactie met je potentiële klanten bereiken. Er zijn verschillende vormen van video advertising via AdWords en YouTube. Deze zal ik hier onder kort toelichten.

video advertising2 Lees verder

Goed gevonden worden op mobiel? Optimaliseer je mobiele bruikbaarheid!

In 2015 gaat Google de mobiele ranking aanpassen. Deze aanpassing moet ervoor zorgen dat gebruikers websites in de mobiele zoekresultaten te zien krijgen die goed werken op je mobiel. De gebruiksvriendelijkheid van je website op mobiele apparaten wordt dus toegevoegd aan de mobiele ranking factoren. Dit heeft een gevolg voor bedrijven die hun website niet geoptimaliseerd hebben voor mobiel. Zij zullen slechter zichtbaar worden in de organische zoekresultaten op mobiel. Google_mobiel

Lees verder

Facebook weet alles: maak daar gebruik van!

Social media spelen een steeds grotere rol in het koopproces van consumenten. Maar hoe zet je ze op de juiste manier in? Voor Facebook geldt dat wanneer je veel mensen wilt bereiken, je hiervoor moet betalen. Met gemiddelde kosten per klik van € 0,28 in Q4 van 2014 is dit goedkoper dan AdWords! Facebook Advertising geeft je de mogelijkheid om op profielen te targetten. Je kiest daarnaast een doel zoals bezoekers naar de website, interactie op een bericht of misschien zelfs het afspelen van je video. Dan kies je de doelgroep die het meest geïnteresseerd zal zijn in jouw boodschap en maak je voor deze doelgroep een op maat gemaakte advertentie.

Custom Audience

Lees verder