RSS Feed

Online Marketing Blog

Panda update: Google is begonnen met het uitrollen

google-seoGoogle heeft bevestigd dat zij afgelopen weekend zijn begonnen met de uitrol van Panda 4.2. De Panda 4.2 update is de 29ste in lijn van Panda updates en komt bijna tien maanden na de vorige update in oktober 2014. Anders dan de vorige updates zal dit keer de volledige uitrol maanden duren. Dat betekent dat de gevolgen pas op langere termijn zichtbaar zijn. Waar voorheen de effecten direct en duidelijk zichtbaar waren in Google Analytics of Google Search Console (voorheen GWT), zowel positief als negatief, zal dat deze keer minder duidelijk naar voren komen. Belangrijk om je site statistieken nauwlettend in de gaten te houden! Lees verder

5 tips voor een succesvolle Facebook advertentiecampagne!

Tijdens het adverteren op Facebook ben je continu op zoek naar de meeste interactie op je advertentie voor de laagste prijs. Wanneer er meer interactie is op je advertentie betaal je minder per klik. Hierdoor haal je uit hetzelfde budget een beter resultaat. Met de volgende tips worden je resultaten met Facebook advertenties echt een succes!

Tip #1 “Waar stuur je op aan?”

Binnen  een Facebook advertentie account zijn er drie verschillende niveaus waarin je werkt; campagne, advertentiesets en advertentie. Op campagneniveau kies je het doel van de campagne. Bijvoorbeeld: conversies op de website, bezoekers naar je website of interactie binnen Facebook. Lees verder

Hoe Merrell een voorsprong neemt met een effectieve online branding aanpak

Merrell is een sportschoen- en kleding merk dat zich richt op verschillende buitensporten: van hardlopen tot wandelen tot trailrunning. In Amerika is Merrell één van de bekendste merken in hun branche maar in de Benelux zijn ze nog nauwelijks bekend. Merrell is een samenwerking aangegaan met Zeo om deze bekendheid te genereren. De customer journey speelt een belangrijke rol hierin. Olaf Nagtegaal legt aan de hand van de case van Merrell.com uit hoe dat precies gaat.

Wat is de customer journey ook al weer? De customer journey is de reis die klanten afleggen van het creëren van de behoefte aan een product tot het kopen van het product. Het laat zien in welke fase een consument zich kan bevinden. Als je weet hoe jouw klant reist, weet je ook hoe je deze kunt bereiken. Lees verder

Vijf don’ts voor dynamische remarketing

dynamic-remarketingJe bent vast wel eens in aanraking geweest met dynamische remarketing. Je hebt net een paar schoenen of een vakantie bekeken online. Nog geen paar uur later zie je precies die schoenen en vakanties die je bekeken hebt terugkomen in banners. Sommige partijen laten deze banners vervolgens zo vaak zien dat het gaat irriteren. Wat moet je vooral niet doen bij dynamische remarketing?

1. Producten laten zien die uitverkocht zijn

Het lijkt heel logisch maar toch gebeurt het: producten in banners terwijl deze niet op voorraad zijn. Het is niet alleen frustrerend voor degene die net op een banner geklikt heeft met het besluit om te gaan kopen, maar ook voor jou als adverteerder is het niet slim. Je betaalt namelijk voor een klik op een banner terwijl deze nergens op uitkomt en  dus niks oplevert. Zorg dat de producten die niet meer op voorraad zijn in je productfeed op ‘out of stock’ staan, zodat ze ook niet vertoond worden in de banners. Lees verder

Effectief gebruik maken van remarketing via Google Analytics

Remarketing is een krachtig middel wat adverteerders vaak verkeerd inzetten. Hierdoor komt remarketing helaas regelmatig slecht in het nieuws. Maar wat is remarketing eigenlijk? Met remarketing bereik je mensen die wel op je website zijn geweest, maar het gewenste doel niet hebben bereikt. In dit artikel leg ik uit hoe je een remarketing campagne opzet en hoe je de juiste doelgroep target vanuit Google Analytics.

Voordat ik de praktische toepassing toelicht is het goed om de essentie van remarketing uit te leggen. Remarketing verhoogt de effectiviteit van je online marketing campagnes aanzienlijk, door je websitebezoekers een speciale advertentie te tonen ná hun websitebezoek. In deze advertentie benoem je extra USP’s of acties die de bezoeker eerder nog niet gezien had. Daarmee is remarketing de perfecte tool om de juiste doelgroep op het juiste moment te bereiken met een unieke boodschap. Lees verder

SEO updates: Penalty voor grote site en mobiel rukt nog verder op!

Google is continue bezig met het verbeteren van haar algoritme. De afgelopen maanden stond voornamelijk in het teken van mobilegeddon. Deze mobiel-vriendelijke update was gericht op de zoekopdrachten op mobiel. De impact was echter minder dan vooraf werd voorspeld. Naast grote updates is Google steeds bezig het algoritme te verbeteren en wijzigingen door te voeren in de zoekresultaten. In deze blogpost de laatste updates, tests en nieuws over SEO.

Handmatige penalty Thumbtack 

Een grote website die wordt gestraft vanwege een onnatuurlijk linkprofiel. Dat was even schrikken. Thumbtack is een website die lokale bedrijven en klanten bij elkaar brengt. De website Thumbtack werd getrakteerd op een handmatige penalty door Google vanwege onnatuurlijke links. Pikant detail is dat Google Capital de investeerder is van Thumbtack. Google straft dus een website die gesteund is door Google. Dat hebben we eerder gezien. Lees verder

Klantcase: Tuincentrum.nl

Kom net als Tuincentrum.nl tot bloei via online marketingkanalen

Kom net als Tuincentrum.nl tot bloei via online marketingkanalen

Hedendaagse online marketing gaat veel verder dan zorgen dat de zoekende consument via een resultaat in Google op je website terechtkomt. De customer journey laat op een overzichtelijke manier de fases zien die de klant doorloopt voordat hij een product koopt. Hoe kun je hem per fase triggeren? Jarno Mossou legt dit uit aan de hand van een case van Tuincentrum.nl.

Dromen
In de droomfase activeert Tuincentrum.nl de gedachte over de tuin bij consumenten. Dit doet het bedrijf via een radiospot. Ook kan het online inzetten op het zenden van zijn merknaam via Display Advertising op bijvoorbeeld Facebook, bepaalde sites en Youtube. Een krachtige data-analyse en een goede interactie met bezoekers in deze droomfase kunnen de kosten per klant in de volgende fases verlagen. Lees verder

7 tips voor conversie verhogende landingspagina’s in je webshop

Een AdWords campagne is vrijwel altijd gericht op het bereiken van conversies. De ene campagne stuurt aan op een aankoop, de andere juist op het aanvragen van een brochure. Maar het kan lastig zijn om de gewenste conversie te bereiken. Hoe stuur ik mijn AdWords-bezoeker daadwerkelijk naar een conversie?

Bij veel AdWords campagnes wordt er zorgvuldig aandacht besteed aan het optimaliseren van de campagne. Betere advertentieteksten schrijven, het juiste dagbudget bepalen en actief irrelevante zoekwoorden uitsluiten. Terecht dat hier veel aandacht aan wordt besteed, maar minstens zo belangrijk is het proces in de webshop zelf. In dit artikel helpen wij je op weg met een aantal praktische tips.

1. Creëer een relevante landingspagina Lees verder

Nieuw: dynamische remarketing in Facebook

Met dynamische remarketing bereik je bezoekers die op je website zijn geweest en producten bekeken hebben met een advertentie waar die producten in terug komen. Op deze manier laat je relevante producten zien waar de bezoeker al eerder interesse in heeft getoond, doordat hij deze in het winkelmandje heeft gedaan. Dynamische remarketing was al mogelijk via Adwords, maar nu kun je ook website bezoekers bereiken met product advertenties op Facebook met dynamic product ads!

10935984_927079643983095_727272303_n

Hoe werkt het? Lees verder

Eenvoudig “alleen bellen advertenties” in AdWords gebruiken

De afgelopen jaren zijn er steeds meer functies bijgekomen in AdWords. Het is sinds kort Adwords logoook mogelijk om “alleen bellen advertenties” in te zetten. Het doel hiervan is om potentiële klanten niet naar de website te sturen, maar telefonisch contact op te laten nemen. De advertenties worden alleen vertoond op mobiele apparaten met een belfunctie. Het is ook belangrijk om te inventariseren of jouw doelgroep ook vaak belt, want dan is deze functie uitermate geschikt.  Je betaalt alleen als iemand naar je bedrijf belt.  Lees verder