RSS Feed

Online Marketing Blog

Alle regels & formaten van Facebook op een rijtje

Wil je starten met het professionaliseren van je bedrijfspagina? Zorg dan dat je je houdt aan de regels en formaten van Facebook! Klik op de onderstaande infographic om er achter te komen wat de formaten en regels zijn, zodat je een professionele Facebook bedrijfspagina hebt!

Facebook formaten en regels

Google Trends: Hoe houd ik mijn branche in de gaten?

Hoe houd ik mijn branche in de gaten met Google Trends

Tijdens de analyses van onder andere je Adwords- en Facebook campagnes in Google Analytics, kijk je meestal naar de resultaten van de afgelopen periode en ben je deze resultaten aan het vergelijken met een daarvoor liggende periode. Lees verder

3 tips om je fysieke winkel online te promoten met Display advertising

Online adverteren werkt ontzettend goed om je webshop en producten te promoten. Maar heb je er al eens over nagedacht dat je ook je fysieke winkel online kan promoten door middel van online adverteren? Op basis van de ervaringen met onze winkelcentra klanten hebben wij drie tips ontwikkeld voor de succesvolle toepassing van online adverteren voor offline locaties.

Display advertising voor naamsbekendheid

Het doel van de online marketing voor deze winkelcentra is het vergoten van de naamsbekendheid, meer bezoekers op de website, en het onder de aandacht brengen van de koopzondagen. Lees verder

AdWords display banners van top tot teen!

Ga je adverteren in het Google Display Netwerk, maar heb je nog geen banners? Klik op onderstaande afbeelding en  lees de hele infographic. Hier staat alles wat je moet weten over banners in drie stappen!

AdWords-display-banners-van-top-tot-teen

Lightbox advertenties: met 4 vragen de basis onder de knie!

Een Lightbox advertentie is een relatief onbekende advertentievorm binnen Google AdWords. Deze advertentievorm is ruim een jaar in bèta gegaan maar sinds een aantal maanden definitief. Ik adviseer klanten steeds vaker om deze variant in te zetten. In dit artikel leg ik uit wat een Lightbox advertentie is en waarom je deze advertentie absoluut moet inzetten!

Wat is een Lightbox advertentie? Lees verder

5 tips voor een succesvolle YouTube advertising campagne!

YouTube Advertising

YouTube is het op één na grootste zoeknetwerk in Nederland en hét platform om je merk te zenden naar een groot publiek. Elke minuut wordt er 300 uur aan videomateriaal naar YouTube geüpload en het aantal uur per maand dat mensen video’s bekijken op YouTube stijgt elk jaar met 50%. Deze cijfers tonen aan dat er meer dan voldoende ruimte is om te adverteren. Je creëert een groot bereik tegen lage kosten; gemiddeld liggen de kosten rond de 3 cent per gehele vertoning van je filmpje. Lees verder

Panda update: Google is begonnen met het uitrollen

google-seoGoogle heeft bevestigd dat zij afgelopen weekend zijn begonnen met de uitrol van Panda 4.2. De Panda 4.2 update is de 29ste in lijn van Panda updates en komt bijna tien maanden na de vorige update in oktober 2014. Anders dan de vorige updates zal dit keer de volledige uitrol maanden duren. Dat betekent dat de gevolgen pas op langere termijn zichtbaar zijn. Waar voorheen de effecten direct en duidelijk zichtbaar waren in Google Analytics of Google Search Console (voorheen GWT), zowel positief als negatief, zal dat deze keer minder duidelijk naar voren komen. Belangrijk om je site statistieken nauwlettend in de gaten te houden! Lees verder

5 tips voor een succesvolle Facebook advertentiecampagne!

Tijdens het adverteren op Facebook ben je continu op zoek naar de meeste interactie op je advertentie voor de laagste prijs. Wanneer er meer interactie is op je advertentie betaal je minder per klik. Hierdoor haal je uit hetzelfde budget een beter resultaat. Met de volgende tips worden je resultaten met Facebook advertenties echt een succes!

Tip #1 “Waar stuur je op aan?”

Binnen  een Facebook advertentie account zijn er drie verschillende niveaus waarin je werkt; campagne, advertentiesets en advertentie. Op campagneniveau kies je het doel van de campagne. Bijvoorbeeld: conversies op de website, bezoekers naar je website of interactie binnen Facebook. Lees verder

Hoe Merrell een voorsprong neemt met een effectieve online branding aanpak

Merrell is een sportschoen- en kleding merk dat zich richt op verschillende buitensporten: van hardlopen tot wandelen tot trailrunning. In Amerika is Merrell één van de bekendste merken in hun branche maar in de Benelux zijn ze nog nauwelijks bekend. Merrell is een samenwerking aangegaan met Zeo om deze bekendheid te genereren. De customer journey speelt een belangrijke rol hierin. Olaf Nagtegaal legt aan de hand van de case van Merrell.com uit hoe dat precies gaat.

Wat is de customer journey ook al weer? De customer journey is de reis die klanten afleggen van het creëren van de behoefte aan een product tot het kopen van het product. Het laat zien in welke fase een consument zich kan bevinden. Als je weet hoe jouw klant reist, weet je ook hoe je deze kunt bereiken. Lees verder

Vijf don’ts voor dynamische remarketing

dynamic-remarketingJe bent vast wel eens in aanraking geweest met dynamische remarketing. Je hebt net een paar schoenen of een vakantie bekeken online. Nog geen paar uur later zie je precies die schoenen en vakanties die je bekeken hebt terugkomen in banners. Sommige partijen laten deze banners vervolgens zo vaak zien dat het gaat irriteren. Wat moet je vooral niet doen bij dynamische remarketing?

1. Producten laten zien die uitverkocht zijn

Het lijkt heel logisch maar toch gebeurt het: producten in banners terwijl deze niet op voorraad zijn. Het is niet alleen frustrerend voor degene die net op een banner geklikt heeft met het besluit om te gaan kopen, maar ook voor jou als adverteerder is het niet slim. Je betaalt namelijk voor een klik op een banner terwijl deze nergens op uitkomt en  dus niks oplevert. Zorg dat de producten die niet meer op voorraad zijn in je productfeed op ‘out of stock’ staan, zodat ze ook niet vertoond worden in de banners. Lees verder