Conversie optimalisatie.

Stel je voor dat je met een betere site meer resultaat kunt behalen, terwijl je marketingbudget hetzelfde blijft.

Elke winst is netto

Het lijken details maar als je ze doorrekent, dan kom je al gauw op grote getallen. Je wilt dat je website optimaal converteert. De duur betaalde bezoeker moet makkelijk zijn weg kunnen vinden. Stel dat je een webshop hebt. De bezoeker komt op de homepage, dan op een categoriepagina en dan op een productpagina. Als je op elk van deze pagina’s de conversie van 10% naar 12,5% kunt brengen, dan verdubbelt je omzet. Zonder dat je marketingkosten zijn gestegen!

Het barst van de fouten

En dat is misschien maar goed ook want bij je concurrent waarschijnlijk ook. Als jij die fouten dus wegwerkt, dan win je snel. Wij optimaliseren de conversie voor je door die fouten in een rapport op te sommen. Je webdeveloper haalt ze er dan uit, of wij doen dat voor je.

Leer van je historie

Wat we ook voor je doen, is een heatmap over je site leggen. Daarbij bestuderen we zoveel mogelijk historische data. Zo ontdekken we welke paden de bezoekers bewandelen. Zien we paden die sterk zijn, dan versterken we die voor je. Maar we zien ook waar veel bezoekers vastlopen. Dan ontwerpen we een nieuwe structuur voor die gedeelten.

Boerenverstand

Zeo beschikt over heel veel boerenverstand. Dat komt omdat we voor ontzettend veel sites de online marketing doen. Waar de plaatjes, de tekst en de knoppen moeten zitten – dat is voor ons gesneden koek. We pluizen dus je hele site uit om verbeteringen voor te stellen. Strip een formulier bijvoorbeeld eens van onnodige gegevens. Hoe minder een bezoeker moet invullen, hoe makkelijker hij dat zal doen.

Ingeslopen rommel

Je herkent misschien dat je site voor je gevoel minder opmaak aankan dan je wilt. De ontwerper heeft een paar stijlen gedefinieerd die je in het CMS kan kiezen maar tóch wil je een stuk tekst beter laten opvallen. Je maakt het dus zelf rood. En op de pagina waar al vier rood gemaakte teksten staan, gaat een vijfde tekst in het niet vallen. Je maakt hem rood met een gele achtergrond. En voor je het weet, overschreeuwt het ene element het andere. En bovendien past het niet meer in je huisstijl. Wij sporen deze zaken op en coachen je alles weer netjes te maken. Schrijven is schrappen.

Een effectief rapport

Het eindproduct van een traject voor conversie optimalisatie is een handzaam rapport waarmee je direct aan de slag kan. We presenteren het in een sessie zodat je al je vragen beantwoord worden.

Kom langs voor een goed gesprek en goede koffie.

Je bent welkom op de Vleutenseweg 386, 3532 HW in Utrecht. Parkeren kan gratis in onze parkeergarage. Stel hiervoor op je navigatie ‘Soembawahof, Utrecht’ in.

Neem contact op.