Skip to content
pawel-czerwinski-eybM9n4yrpE-unsplash

Akoestiekwinkel steeds beter zichtbaar online

Akoestiekwinkel

Akoestiekwinkel.nl biedt een oplossing voor elk geluidsprobleem, zo belooft het. De webwinkel is onderdeel van Merford, sinds 1956 specialist in lawaaibeheersing, akoestiek en geluidwerende deuren. Sinds medio 2021 helpt Zeo Akoestiekwinkel beter zichtbaar te maken online, ook internationaal.

Behalve over een achttienjarige webshop beschikt Akoestiekwinkel over een heus experience center, in Gorinchem. Klanten kunnen er op afspraak terecht om producten te beleven, advies in te winnen of online orders af te halen. In deze show- annex audioroom kunnen klanten ervaren hoe geluidsisolatie werkt en welk verschil het kan maken. Zo maakt Akoestiekwinkel het niet tastbare in ieder geval hoorbaar, een optie die online niet kan worden geboden.

UITDAGING

De producten van Merford zijn relatief lastig aan de man te brengen. Klanten hebben niet dagelijks met geluidsisolatie te maken (‘Wat is het verschil tussen geluidsabsorptie en geluidsisolatie?’), ze weten niet wat ze precies nodig hebben (‘Welk type isolering moet ik hebben’) en wat er zoal te koop is (‘Waar vind ik de beste oplossing voor mijn probleem?’).

Complicerend is verder dat Akoestiekwinkel.nl zowel de vakman wil bereiken – die het antwoord op bovenstaande vragen wel kent – als consumenten die niet meer weten dan dat ze met een geluidsprobleem zitten.
 

Aanpak

Akoestiekwinkel kwam in contact met Zeo op aanbeveling van een oud-medewerker van Merford. Deze had inmiddels goede ervaringen met Zeo opgedaan en adviseerde zijn oud-collega’s om met het bureau in zee te gaan. Tevreden klant werd ambassadeur.

In de zomer van 2021 heeft Zeo de online marketing voor Akoestiekwinkel.nl opgepakt, met ambitieuze targets. De markt werd in kaart gebracht, waarna campagnes zijn geoptimaliseerd en uitgebreid. Eind dat jaar is werk gemaakt van internationale expansie: een multi-store in Magento 2 legde de basis voor een entree in België.

 

Techniek

trayan-xIOYJSVEZ8c-unsplash

Resultaat

De samenwerking tussen Merford en Zeo verloopt goed. De resultaten zijn positief, de communicatielijnen kort. De omzet in de tweede helft van 2021 lag hoger dan in hetzelfde halfjaar van 2020, terwijl er toen juist al sprake was van uitzonderlijke online groei als gevolg van lockdowns. Ook de ervaringen met Akoestiekwinkel.be, in de eerste maanden al goed voor serieuze omzetgetallen, smaken naar meer. De weg naar verdere internationale groei ligt open.

Ook behoefte aan iemand die op strategisch level met je meedenkt?

Ons werk

Ga met je muis over de klanten heen en ontdek de resultaten!

MEER WETEN?