Skip to content
naamloos-38-scaled

Viavac

VIAVAC Vacuum Lifting, Nederlandse fabrikant van vacuüm hijsgereedschappen. Vanuit hun vestiging in Lopik zorgen zij voor de verkoop én verhuur van vacuumheffers en glaszuigers, die ze zelf fabriceren in hun fabriek. Hierbij richten ze zich niet alleen op Nederland, maar ook op Duitsland en België. Maar, daar houdt het niet op. VIAVAC is inmiddels actief over de hele wereld, door middel van een groot en groeiend internationaal netwerk van betrouwbare dealers.

VIAVAC beschikt over een website waarop de juiste informatie met betrekking tot de producten en diensten van VIAVAC getoond wordt aan de bezoekers. Om ervoor te zorgen dat er voldoende offerte aanvragen en dus warme leads binnen komen, is VIAVAC de samenwerking aangegaan met Zeo.

UITDAGING

Behalve uitvoerend partner in online marketing is Zeo ook strategisch sparringpartner. De uitdaging was om de online zichtbaarheid te vergroten, om hiermee te zorgen voor een constante stroom van warme leads. Dat lukte door middel van de inzet van online betaalde zichtbaarheid (SEA).

Groei in offerte aanvragen in 2022 t.o.v 2021

+35%

Offerte aanvraag groei VIAVAC

Aanpak

De Google Ads campagnes zijn opgezet volgens de campagnestructuur. Hiervoor is een grondig plan gemaakt volgens Hagakure. Dit is een methode om je campagnestructuur op te zetten, die zorgt voor overzicht en Google in staat stelt slimme keuzes te maken door te sturen op data. Als Google Premier partner volgt Zeo deze ontwikkelingen op de voet.

In de campagnestructuur is onderscheid gemaakt tussen de verschillende landen waarin VIAVAC actief is. Zo zijn er campagnes gemaakt die zich focussen op de Nederlandse markt, Belgische markt en de Duitse markt. Om goed bij te kunnen sturen en te optimaliseren hebben we daarnaast de meetbaarheid van de websites en de campagnes geoptimaliseerd, mede door de inzet van Google Analytics 4 (GA4) per domein en de instellingen hiervan in Google Tag Manager.

Techniek

Project-VIAVAC-GBL-2
"In samenwerking met Zeo hebben we binnen een jaar een groei van 35% offerte aanvragen behaald"

 

Hans Albas Sales en Export manager, Viavac

Resultaat

De investeringen in Google Ads hebben bijgedragen aan een substantiële stijging in het aantal offerte aanvragen dat VIAVAC in Nederland heeft ontvangen. Zo is het aantal warme leads in 2022 met 35% gegroeid ten opzichte van vorig jaar. 

Ons werk

Meer B2B leadgeneratie klantcases

Zet jouw volgende stap in e-commerce

Vraag een diepgaande audit aan

Geen automatisch gegenereerd rapport, maar een diepgaande handmatige audit. Zodat wij jou leren kennen - en jij ons.