Skip to content
Display advertising-1

Personalisatie

Juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste klant?

Weet wie jouw klant is, wat vorige bestellingen waren en waar zijn behoeften liggen. Personaliseer! Bedien je klant op zijn of haar wenken en zie jouw rendement stijgen.

Databronnen aanboren en analyseren

Hoe geef je elke klant het gevoel dat jouw aanbod speciaal op maat gemaakt is voor haar of hem? Door de communicatie met jouw klant zo persoonlijk mogelijk te maken. Dit doe je door te putten uit je databronnen. Denk aan de statistieken van je website, mobiel en sociale media. Andere databronnen zijn: zoekwoordenonderzoek, (verrijkte) CRM-gegevens, A/B-testen, resultaten van eerdere content en buyer persona’s (concreet en toegepast!).

Personaliseren = relevant zijn en blijven

Is het nog mogelijk om klanten zo persoonlijk te benaderen met de huidige privacywetgeving? Ja. Ruim de helft van de consumenten is namelijk bereid persoonlijke data te delen in ruil voor gepersonaliseerde aanbiedingen. Maar liefst 45 procent vindt het bovendien prettig om te kopen van een webshop die gepersonaliseerde aanbevelingen geeft en 56 procent van deze online shoppers gaat juist daardoor terug naar die bewuste webshop.

Praktisch alle marketeers zijn ervan overtuigd dat met personalisatie de effectiviteit van je marketinginspanningen omhoog schiet. Het zorgt ervoor dat de relatie met je doelgroep verbetert, waardoor je ook beter weet waarop jouw klanten aanslaan. Op deze manier kun je de customer journey en customer experience steeds verder voor ze optimaliseren en draait jouw business écht om jouw klant. Bied de klant dus relevantie en je blijft zelf relevant in de markt!

Waar liggen jouw personalisatie kansen? Let's find out!

Personalisatie uitbesteden aan Zeo

Jouw klant centraal zetten (customer centricity) en personalisatie zijn dus de twee speerpunten in een succesvolle strategie. Wij passen dit graag voor je toe op jouw webshop. Om tot geoptimaliseerde, gepersonaliseerde customer experiences te komen, werken we met tools als Datatrics en Squeezely.

Zowel je website, je e-mail marketing als overige advertising worden hiermee gepersonaliseerd. De tools zorgen ervoor dat alle data geanalyseerd en gesegmenteerd wordt. Deze zogenaamde ‘data feed’ wordt continu geoptimaliseerd door middel van machine learning (AI). Elke websitebezoeker krijgt daardoor uitsluitend nog maar relevante content. Content die past bij zijn of haar interesses en behoeften. Er is nauwelijks meer iets wat hem of haar ervan weerhoudt jouw product of dienst te kopen. Bedenk eens wat dat doet met jouw relevantie en rendement!

Nu is data niet iedereens ‘cup of tea’. Wij begrijpen dat en nemen het je dan ook graag uit handen!

Waarom kies jij voor Zeo?

Jouw zichtbaarheid, vindbaarheid en inkomsten vergroten. Met online marketing, e-commerce en B2B-maatwerkoplossingen. Dát is de missie van ons bevlogen team.

We zetten jouw eindgebruiker en zijn beleving centraal en houden tegelijkertijd jouw context en kansen goed in het oog. We leveren je datagedreven inzichten in markten en doelgroepen. Verbinden jouw business KPI’s aan de digitale KPI’s. Geven 100 procent transparantie als het om kosten en opbrengsten gaat. En uiteraard krijg je een vast klantenteam en heb je direct en persoonlijk contact met onze experts.

Hadden we al gezegd dat we hartstikke trots zijn dat we ISO-gecertificeerd zijn en door beslissers in de markt gezien worden als één van de topbureaus op het gebied van e-commerce?

Zet jouw volgende stap in e-commerce

Vraag een diepgaande audit aan

Geen automatisch gegenereerd rapport, maar een diepgaande handmatige audit. Zodat wij jou leren kennen - en jij ons.